Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Back on topic : de Sigma 70-200 2.8 EX is een uitstekende lens, zowel van bouwkwaliteit als optisch. De snelheid op Nikon is zeer goed, op Canon is ze iets trager. Ze is scherp vanaf 2.8 maar niet op de uitersten van het beeld. Vanaf F4 is ze overal scherp. Eén van de betere Sigmalenzen en een stuk betaalbaarder dan de Nikon versie.
Heb ook lang naar een betaalbare nikon gezocht maar voor eentje zonder te veel gebruikssporen is de prijs al snel 750 à 800€
Ben maar voor de sigma gegaan 899€ en volle twee jaar garentie
Geen moment spijt van
Is snel scherp en heeft een zeer stevige draagtas.
Meestal prijst men hier de vr-versie van nikon aan , deze zal wel beter zijn maar ik ben een amateur en ben tevreden.
En van het prijs verschil tussen deze twee daar koop ik me een Bigma
Comment