Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paintball in beeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Paintball in beeld

Allemaal hartelijk dank voor jullie reacties.
    Ik zal wat gaan expirenmenteren met heel kort sluitingstijden en zien ik een balletje in beeld kan krijgen.

Een statief is beetje onhandig, het is een heel dynamisch spel en ik moet dus constant van positie gaan veranderen om zo alles goed in beeld te brengen.
    Canon 50D - 400D |Canon EF 24-70mm f/2.8L | MC Zenitar 16mm 2.8 fisheye | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM | Canon EF 50mm f/1.8 II | Flickr

Comment

kan je dat balletje er niet bij fotoshoppen.. scheelt een hoop geld
      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
        kan je dat balletje er niet bij fotoshoppen.. scheelt een hoop geld
        Volgens mij is het helemaal niet nodig om daarvoor een speciale lens aan te schaffen, want dat helpt toch niet.
        Het is meer een zaak om een heleboel foto's te maken, terwijl ze paintballs blijven afschieten zo kort mogelijk na elkaar. En dan moet je gewoon geluk hebben dat er ergens een bruikbare foto bijzit.

Zelfs de allerduurste lens zal in dit geval er niet voor kunnen zorgen dat je die foto kan maken wanneer jij dat zelf wil.

Je zal de camera op één of andere manier moeten sturen dat de foto echt op het juiste ogenblik gemaakt wordt, maar dan ligt het niet aan de lens, maar aan de sturing.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
          Voor mij ook de Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM (rond de 600 Euro)
          Of de EF 70-200mm F 4.0 L IS USM (rond de 900 Euro na cashback)

Die laatste zal je ook nog uit de hand kunnen gebruiken want de IS helpt je om jouw beweging tegen te gaan. Bij die eerste moet je nog 100 euro rekenen voor de statiefgondel. Je kan natuurlijk ook een kersepitje meenemen en dat ergens opleggen en daar dan de lens op (in plaats van een statief).
          Domme vraag mss , maar zit er niet standaard een statiefgondel bij de lens ?
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Risto Bekijk bericht
            er zijn geen domme vragen

google op opanda
            dat is een programmatje waar je exif van fotos mee kan uitlezen.
            Zoals bv deze fotos die je gepost hebt.

Na het installeren, rechtermuisknop en hopla

risto
            Ik heb daar is gekeken maar welk is het, er zijn er meer zo te zien

Groeten
            Astralavista
            Canon EOS 400 D met EF-S 18-55 Lens, Tamron SP AF 28-75mm F2.8 XR Di, Tokina 12-24mm AT-X PRO DX, Speedlite 580 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              Domme vraag mss , maar zit er niet standaard een statiefgondel bij de lens ?
              bij de f4 versie niet neen. enkel bij de 2.8
              5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Astralavista Bekijk bericht
                Ik heb daar is gekeken maar welk is het, er zijn er meer zo te zien

Groeten
                Astralavista
                Er is een freeware versie.
                http://www.opanda.com/en/iexif/index.html

Werkt heel goed, na het installeren klik je met de rechter knop op een foto en dan je voor Opanda-exif kiezen. Werkt trouwens ook (meestal toch) op foto's getoond via uw internet browser.
                Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                  Er is een freeware versie.
                  http://www.opanda.com/en/iexif/index.html

Werkt heel goed, na het installeren klik je met de rechter knop op een foto en dan je voor Opanda-exif kiezen. Werkt trouwens ook (meestal toch) op foto's getoond via uw internet browser.
                  Besten dank

Heb het gevonden en geinstallerd zal me zekerst verder helpen om betere fotos te maken.

Groeten
                  Astralavista
                  Canon EOS 400 D met EF-S 18-55 Lens, Tamron SP AF 28-75mm F2.8 XR Di, Tokina 12-24mm AT-X PRO DX, Speedlite 580 EX

Comment

Working...
                  X