Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek - Tokina, canon, ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Mr. White Bekijk bericht
    @ bigducksix: heb je misschien voorbeelden van je vakantiefoto's? Echt geen polarisatiefilter nodig bij deze lens? Had me wel voorgenomen deze erbij te kopen.
    Ik ben pas sinds gisteren terug van Kreta, alle 370 foto's staan nog in Raw en moeten nog lichtjes nabewerkt en omgezet worden.
    Geef me dus nog wat tijd

    Trouwens, ik meen gelezen te hebben dat een polarisatiefilter op een groothoek donkere 'vlekken' kan opleveren ipv een egaal blauwe lucht.
    Lijkt me logisch, gezien de grote hoek die je maakt tov de zon.
    Zo heb ik met een polfilter eens geprobeerd om een panoramafoto te maken van drie opname's, maar wegens kleurverschillen in de lucht door verschillende hoeken tov de zon, lukte dat niet zo best.

    Ik vind dat de luchten mooi blauw weergegeven worden met de Tokina, ik zal er alvast geen dure (want 77mm) filter opschroeven.
    www.bigducksix.be

    Comment


    • #17
      Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

      De Tokina is zeker geen slechte lens en zeker een aanrader
      lees deze maar eens: http://www.bobatkins.com/photography...f4_review.html

      mvg,
      2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

      Comment


      • #18
        Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

        Ik wil toch nog even terugkomen op dit topic.
        Ik ben ondertussen overtuigd dat de tokina zeker een (ongeveer) evenwaardige lens is als de canon, dus mijn keuze zal zeker en vast tussen deze twee lensen vallen.
        Nu heb ik echter toch nog twee vraagjes

        1. Welke filters raden jullie aan bij deze lensen? Ik merk bvb. dat rupselkopke veel met filters werkt. Ik heb er echter geen ervaring mee maar zou wel willen dat ik prima voorzien ben van het correcte materiaal voor ik op vakantie vertrek.

        2. Ik las hier op het forum ook erg veel goeds over bepaalde 17-...mm lensen (17-55 f2.8 van canon en 17-40mmf4L van canon)
        Ik vraag me nu af of deze groothoeken ook al niet "genoeg groothoek" zijn? Vooral dan voor mooie landschappen op reis.
        Of moet ik dergelijke lensen meer zien als vervanging van mijn 28-135mm in de toekomst? Ik ben nl. van plan om volgend jaar ook een 70-200mm aan te schaffen.

        Het is misschien wat veel ineens maar het zijn nu eenmaal wat vragen waar ik nog mee worstel. Zo een lensaankoop brengt toch wel wat zorgen met zich mee hè

        Groeten en nogmaals bedankt,

        Philippe
        http://www.philippeswiggers.be

        Comment


        • #19
          Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

          Ik persoonlijk denk dat er toch nog een opmerkelijk verschil is tussen een 12-24 enerzijds en een 17-55 anderzijds. Die 5mm lijken weinig, maar in de praktijk...

          Ik vergelijk dan met mijn 18-70, en zuiver naar groothoek toe. 'k Spreek zeker niet over de lenzen in 't algemeen. (17-55 2.8 - ik zou ze wel willen! )
          Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

          Comment


          • #20
            Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

            Voor Nikon gebruikers: de 12-24 van Nikon is echt NOG beter, de Tokina is bijna even goed en kost de helft.
            Wil je op ff overgaan ooit (1D of 5D) dan zeker de Sigma 12-24 overwegen, alhoewel gezegd dient dat 12mm op ff wel erg extreem is.
            De Canon 10-22 wordt over het algemeen voor de 100 euro extra boven de Sigma 10-20 gewaardeerd, voor Nikon heb je voor 10-xxmm geen alternatief en met een goed exemplaar heb je ook dan een fantastische lens.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #21
              Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

              Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
              Nog vraagje ivm die tokina. Deze lijkt me prijs kwaliteit beste keuze momenteen in mijn geval.

              Wat betreft focussnelheid: meesten gebruiken deze voor landschappen en dan is deze factor meestal minder belangrijk, maar ik zou deze ook graag gebruiken voor sportfoto's. Gaat de Tokina ook meekunnen qua focussnelheid?

              grtz
              Iemand die hierop een antwoord kan geven?
              Mijn werkjes

              Comment


              • #22
                Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

                Misschien kun je voor de lezers aangeven welke camera je gebruikt want dat kan ook verschil uit maken. En wat voor sport(en). Je hebt schaken en wielrennen... Gr,
                M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                Comment


                • #23
                  Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                  Iemand die hierop een antwoord kan geven?
                  xavierdv gebruikt een tokina 12-24 op zijn d70 en man wat is dat ding traaaaag in vergelijking met mijn canon 10-22(nu reeds verkocht). en hij maakt ook nog ne keer verschrikkelijk veel lawaai ook. den eerste keer dat ik ermee foto's trok schrok ik mij een ongeluk van al da lawaai.

                  wil je er sportfoto's mee trekken, niet twijfelen en voor de canon gaan...
                  5DmkIII en wat glas

                  Comment


                  • #24
                    Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                    Misschien kun je voor de lezers aangeven welke camera je gebruikt want dat kan ook verschil uit maken. En wat voor sport(en). Je hebt schaken en wielrennen... Gr,
                    Vooral voor mtb, betekent niet altijd dat de renners in volle snelheid zijn.. Eenvoudiger om foto's te nemen, tijdens zware beklimming..

                    Eigenlijk komt het antwoord op deze vraag, wat te laat! Heb ondertussen de tokina reeds besteld. Ik zal wel zien in hoeverre deze snel genoeg is, voor actiebeelden..

                    Camera is trouwens eos 350d

                    grtz
                    Mijn werkjes

                    Comment


                    • #25
                      Re: Groothoek - Tokina, canon, ?

                      Da's rap zeg Allez dan, veel plezier er mee! Gr,
                      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                      Comment

                      Working...
                      X