Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichsterke Canon (portret, concert, ...)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lichsterke Canon (portret, concert, ...)

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Ik heb verschillende van de door U voorgestelde lenzen in huis en persoonlijk zou ik in uw geval ook kiezen voor de 85mm f1.8, ik gebruik deze lens op een 5D en dat geeft zeer goede resultaten. En een full frame is veeleisender dan een crop sensor. De 135mm heb ik ook in huis maar voor de afstand waar U het over heeft is een 135 te lang op een croptoestel.

Wat eventueel nog te overwegen is nu je toch in de goedkopere lenzen je gerief ga kunne vinden is van een 50 mm erbij te kopen, persoonlijk zou ik dan voor de F1.4 kiezen.

MVG, Jeff

Ook mijn keuze 85/1.8 + 50/1.4) indien ik u was. Over de kwaliteit kan ik niet oordelen (maar vertrouw maar op de reacties) Wel kan ik een positieve mening geven over boven genoemde brandpuntsafstanden. Aanvullend misschien een 2e body of nog een 28/1.8 erbij voor de "sfeerbeelden" en ge bent 't baasje. En dat allemaal binnen het budget! Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Heb me vorige week ook de 85mm 1.8 aangeschaft en het verbaast me telkens weer hoe scherp deze lens wijd open is

Daarbovenop focust ze zeer snel + een supercreamy bokeh
      Qua prijs-kwaliteit is dit écht een toplens...

Daarnaast heb ik nog een Sigma 30mm 1.4 + een Canon 50mm 1.4 en heb een vermoeden
      dat ik de laatste wss minder en minder zal gebruiken...

Qua focallength vind ik dit een zeer leuke lens voor straatfotografie...
      Hieronder een vbtje hoe de lens presteert wijd open op een 20D...

85mm
      f1.8
      1/1600s
      ISO 200
      Canon 20D
      bicubic resized (geen verscherping)

En hier een 100% crop uit de bovenstaande foto:
      Op f1.8 heeft heeft het beeld een klein beetje last van kleurschifting: zie rond het papieren doekje in haar hand...
      Bij zonnig weer (hard licht) wordt dit erger...

Comment

Hallo

De EF 50 1.8II ging ik er zoizo bijnemen, daar was geen twijfel over.

Het is ook mogelijk dat ik een 2de body (ook 300D) in mijn bezit heb. Al is dat nog niet gegarandeerd. Indien dit het geval is zal op die body misschien geswitched worden tussen 70-200 en 18-55.

Uit jullie reacties blijkt dat het meer dan waarschijnlijk de EF 85/1.8 USM zal worden.

Verdere lenzen die ik nu al in mijn bezit heb:
        Canon EF-S 18-55/3.5-5.6
        Canon EF 90-300/4.5-5.6 USM
        Canon EF 70-200/4 L USM

Groeten
        Jense
        Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Comment

Hallo

Denk dat dit dan de bestelling zal worden:
          1x Canon PowerShot A630
          1x Canon EF 50/1.4 USM
          1x Canon EF 85/1.8 USM
          1x Canon Speedlite 430EX
          2x B+W UV-filter 58mm ES

Groeten
          Jense
          Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

Comment

Hoop dat die lenzen niet op die powershot moeten...
            Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

ik dacht eerst ook hetzelfde, maar ...
              hij heeft een 300D, johan.

mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik ben er eigenlijk absoluut niet zeker van of je die 50mm gemakkelijk zal kunnen gebruiken op een schlager-festival.

Veel hangt uiteraard af van welke zaal het precies is, hoe het podium is opgebouwd, enzo. Maar bijvoorbeeld in de Ethiasarena is het podium te hoog om goed met een 50mm uit de voeten te kunnen. Met 50mm pak je daar teveel van de zijkant of de onderrand van het podium mee. Sportpaleis, festivalpodia: zelfde probleem. Dan kom je bijna vanzelf bij 85mm uit.

Comment

Hallo

Het is zo dat het festival in een tent gehouden zal worden, met een podium dat ongeveer 1 à 1,25 m. hoog zal zijn.

Voor het podium zal ruimte vrij gehouden worden voor VIP's en fotogra(a)f(en).

Groeten
                  Jense

Comment

Working...
                  X