Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 150 mm 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sigma 150 mm 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
    Das dus 200 euro verschil voor 3.5 cm
    niet vergeten dat de 180mm door zijn tele voordelen biedt bij een drukke achtergrond.

    groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

    Comment


    • #17
      Re: Sigma 150 mm 2.8

      Toch vreemd dat deze test ook weer de scherpte in twijfel stelt, ik vraag me dan af hoe ze de lens getest hebben...
      Mvg, Fre

      Comment


      • #18
        Re: Sigma 150 mm 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
        Toch vreemd dat deze test ook weer de scherpte in twijfel stelt, ik vraag me dan af hoe ze de lens getest hebben...
        Kijk, er zijn er hier heel veel die deze lens hebben, en allemaal zijn ze zeer tevreden met hun lens inclusief mezelf, dus waar twijfel je eigenlijk nog aan , anders eventueel een canon 180L
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #19
          Re: Sigma 150 mm 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
          ....anders eventueel een canon 180L
          Goede tip Wanneer spreken we af voor een lening ?
          Mvg, Fre

          Comment


          • #20
            Re: Sigma 150 mm 2.8

            Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
            Goede tip Wanneer spreken we af voor een lening ?
            bah,
            Doe zoals ik , niet uitgaan spaarzaam zijn ,veel overuren,
            en om de 2 maand een lenske kopen dan ben je op 6maand rond ,
            als je zoals ik er dringend 3 nodig hebt ,ik koop ze wel 2e hands dat scheelt ook al een pakje

            Comment


            • #21
              Re: Sigma 150 mm 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
              Ik heb ze gehad (op een Nikon) en die lens was erg scherp hoor, ook vol open bij normaal gebruik (niet macro). Ik heb ze weggedaan omdat ik het bokeh soms wel érg lelijk vond. Los daarvan vond ik de lens quasi perfect, maar ja.
              Kris
              Zou u dat willen vertalen? (bokeh)

              Comment


              • #22
                Re: Sigma 150 mm 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                Zou u dat willen vertalen? (bokeh)
                Er bestaat niet echt een Nederlands (of Engels) woord voor... in Japan hebben ze zo hun onvatbare termen .
                Vrij vertaald: de manier waarop de onscherpe delen van het beeld worden weergegeven. De meeste mensen hebben dit graag zacht en niet "onrustig" zoals in het linkje dat ik postte. Er zijn al hele websites over volgeschreven. Bokeh is niet hetzelfde als een grote achtergrondonscherpte, al heb je van een slecht bokeh meestal geen last als je achtergrond gewoon kompleet onscherp is (wat je bv. in macro dikwijls hebt).
                Sommige mensen vinden bokeh totaal onbelangrijk, voor mij is het minstens zo belangrijk als de scherpte van een lens.
                "Search" en gij zult vinden .
                Kris

                Comment


                • #23
                  Re: Sigma 150 mm 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                  Zou u dat willen vertalen? (bokeh)
                  Idd de kwaliteit van de onscherpte van een objectief.

                  Functie van het aantal diafragmabladen en of deze al dan niet afgerond zijn. Veel bladen die eventueel afgerond zijn zorgt ervoor dat lichtpuntjes in de achtergrond als rondjes worden weergegeven en niet als veelhoekjes wat een stuk drukker is. Ook belangrijk is of deze rondje mooi gelijkmatig zijn met zachte randjes of eerder harde randjes en wat donkerder in 't midden (extreme geval = donuts bij een spiegeltele).

                  Je gaat deze vlekjes mss niet zien op je foto, maar de onscherpe achtergrond zal wel een samenstelling zijn van allemaal dergelijke vlekjes, en dus wordt deze dus wel door de kwaliteit ervan bepaald.

                  Wim
                  Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sigma 150 mm 2.8

                    Kijk eens naar deze foto's, als dat niet prachtig is.

                    Wel met de Sigma 180.

                    http://www.belgiumdigital.com/forum/...d.php?t=165650
                    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sigma 150 mm 2.8

                      Oorspronkelijk geplaatst door fre310 Bekijk bericht
                      Sigma 180 mm 808.36 euro - 609.07 euro = 199.29 euro
                      Hier staat de 180 voor 599 €
                      Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sigma 150 mm 2.8

                        Dit is echt wel een leuke prijs voor die lens!!
                        "In photography everything is so ordinary; it takes a lot of looking before you learn to see the ordinary.”
                        Nikon D3s - 24-70mm f2.8 - 105mm f2.8 Macro - SB800

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sigma 150 mm 2.8

                          vergis je eigen niet dat het verdomde moeilijk is met de 180 uit de hand te fotograferen, de 150 kan net.
                          Ik heb hem ook (150) komende van een 105 en ik zou hem voor geen goud meer willen ruilen, scherpte is ontzettend goed.
                          ook met een 150 mm is het moeilijk om schuwe beestjes te fotograferen, mocht je vlinders of libellen willen fotograferen mischien beter een 300 mm met tussenring.
                          Mijn beste Foto moek nog trekke.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sigma 150 mm 2.8

                            Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                            Lelijk, Hoezo dat

                            ik wou dat ik deze lens kon krijgen met Pentax vatting (Ben erg blij met mn Tamron 90mm maar toch....)
                            Voor Pentax moet je voor de (toch 150 Euro duurdere) 180mm gaan.

                            En daarmee kan je dan meteen nog wat verder van je onderwerp blijven.
                            Pentax K10D | Pentax ist DL | Sigma 135-400 F4.5-5.6 | Sigma 17-70, F2.8-4.5 | Pentax SMC 50-200 | Sigma 28mm prime 1.8

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sigma 150 mm 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                              Hier staat de 180 voor 599 €
                              Inderdaad straf, hier maar 1 euro duurder dan de 150 mm, dan wordt het prijsverschil al wat relatiever....
                              Bij konijn is de 150 mm trouwens weer opgeslagen naar 649 euro
                              Mvg, Fre

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sigma 150 mm 2.8

                                Dat is de prijs van de 150mm, de 180mm kost 749,00 euro
                                Nikon D80 / Sony DSC-H5

                                Comment

                                Working...
                                X