Hallo, het zijn weer examens dus in de pauze terug denken aan de lens die deze zomer er zal bij komen. Nu ik wil graag een tele dit om verder te gaan in natuurfotografie met name dan eropuit trekken niet in kooitjes. Nu er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden en aangezien het over een aanzienlijk bedrag gaat zou ik toch liever direct een goeien vast hebben.
De lenzen die ik heb gespot
de welbekende Bigma
voordelen : extreme zoom al zal het gedeelte tussen 50-300 zelden gebruikt worden denk ik, en tot 500mm
nadelen : ik denk minder scherp dan de rest tenzij je een zeer goeie vast hebt (elsan...) of vergis ik me? ook geen stabilisatie
prijs : 1076euro
de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6LIS USM
voordelen : redelijke zoom , stabilisatie en usm
nadeel : niet tot 500 (al denk ik dat dit op te lossen is met cropen of niet?) , prijs(?), schuifzoom
prijs 1500euro
de Canon EF 400mm F 5,6 L USM 77mm
voordelen : prime dus normaal scherp, ook usm
nadelen : geen IS , geen zoom (normaal bij prime's é)
prijs : 1219euro
de Canon EF 300mm 4.0 L USM IS + EXT 1.4x
voordelen : scherp , en IS en 420mm met ext erbij , usm
nadelen : tja tis een prime en voor aan voldoende mm te graken moet je een extender gebruiken
prijs (met extender) : 1448euro
Nu , wat is het verdict van de experts? En zijn er ev mensen die wonen in de omgeving van een treinstation waar ik ev 1 van die lenzen eens zou mogen testen?
En nog een klein vraagje : hoe herken je een goeie lens tegenover een maandagochtend exemplaar? Aangezien ik nu zit met een 55-200kitlens kan ik niet echt vergelijken.
mvg David
De lenzen die ik heb gespot
de welbekende Bigma
voordelen : extreme zoom al zal het gedeelte tussen 50-300 zelden gebruikt worden denk ik, en tot 500mm
nadelen : ik denk minder scherp dan de rest tenzij je een zeer goeie vast hebt (elsan...) of vergis ik me? ook geen stabilisatie
prijs : 1076euro
de Canon EF 100-400mm F4.5-5.6LIS USM
voordelen : redelijke zoom , stabilisatie en usm
nadeel : niet tot 500 (al denk ik dat dit op te lossen is met cropen of niet?) , prijs(?), schuifzoom
prijs 1500euro
de Canon EF 400mm F 5,6 L USM 77mm
voordelen : prime dus normaal scherp, ook usm
nadelen : geen IS , geen zoom (normaal bij prime's é)
prijs : 1219euro
de Canon EF 300mm 4.0 L USM IS + EXT 1.4x
voordelen : scherp , en IS en 420mm met ext erbij , usm
nadelen : tja tis een prime en voor aan voldoende mm te graken moet je een extender gebruiken
prijs (met extender) : 1448euro
Nu , wat is het verdict van de experts? En zijn er ev mensen die wonen in de omgeving van een treinstation waar ik ev 1 van die lenzen eens zou mogen testen?
En nog een klein vraagje : hoe herken je een goeie lens tegenover een maandagochtend exemplaar? Aangezien ik nu zit met een 55-200kitlens kan ik niet echt vergelijken.
mvg David
Comment