Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteit vaste brandpuntafstand t.o. zoom lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: kwaliteit vaste brandpuntafstand t.o. zoom lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Komt er nog bij dat volgens mij de 50 1.8-lenzen voor alle merken zowat door dezelfde fabrikant gemaakt worden, dus NOG goedkoper.
    Je bedoelt dan waarschijnlijk het geproduceerde glas. Of niet?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #17
      Re: kwaliteit vaste brandpuntafstand t.o. zoom lens

      Geen bron, het lijkt me logisch, marketingwise. Ik weet wel dat elk merk er zijn eigen coating over legt, maar zouden behuizing en 't glas zelf niet door enkele fabrikanten gemaakt worden?
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Geen bron, het lijkt me logisch, marketingwise. Ik weet wel dat elk merk er zijn eigen coating over legt, maar zouden behuizing en 't glas zelf niet door enkele fabrikanten gemaakt worden?
        Dus volgens jou worden een 50 mm van Nikon, Canon, Pentax, Minolta... door één en dezelfde fabrikant gemaakt Geloof ik persoonlijk niet veel van

        Oorspronkelijk geplaatst door picasso
        Dus volgens jou worden een 50 mm van Nikon, Canon, Pentax, Minolta... door één en dezelfde fabrikant gemaakt Geloof ik persoonlijk niet veel van
        @williamk : de 50 mm gaat wel scherper zijn dan de zoom, akkoord. Maar als je pas gaat beginnen ging ik toch voor de zoom hoor. Een 50 mm w dus 85 mm op dslr en is vrij rigide hé, een reisreportage bv met alleen een 50 mm, origineel, dat wel, maar of je het leuk gaat vinden
        Ik wil maar zeggen, gebruiksgenot is ook belangrijk hé.

        Comment


        • #19
          Re: kwaliteit vaste brandpuntafstand t.o. zoom lens

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Geen bron, het lijkt me logisch, marketingwise. Ik weet wel dat elk merk er zijn eigen coating over legt, maar zouden behuizing en 't glas zelf niet door enkele fabrikanten gemaakt worden?
          Ongelooflijk...
          Dan vraag je je af hoe hoaxen en andere broodje-aap verhalen ontstaan ...

          Comment


          • #20
            Re: kwaliteit vaste brandpuntafstand t.o. zoom lens

            Oorspronkelijk geplaatst door picasso Bekijk bericht
            Dus volgens jou worden een 50 mm van Nikon, Canon, Pentax, Minolta... door één en dezelfde fabrikant gemaakt Geloof ik persoonlijk niet veel van



            @williamk : de 50 mm gaat wel scherper zijn dan de zoom, akkoord. Maar als je pas gaat beginnen ging ik toch voor de zoom hoor. Een 50 mm w dus 85 mm op dslr en is vrij rigide hé, een reisreportage bv met alleen een 50 mm, origineel, dat wel, maar of je het leuk gaat vinden
            Ik wil maar zeggen, gebruiksgenot is ook belangrijk hé.
            @Picasso - De 18-200 VR heb ik al (ok, ik heb 'mijn gerief' niet in mijn signature staan Ik wou gewoon weten of deze Nikon 50mm f1.8 ECHT de moeite was, want de 'afstand' 50mm heb ik toch al (ergens tussen de 18mm en de 200mm van mijn Nikon VR). Dus via deze site heb ik gelukkig het antwoord gekregen dat deze 50mm f1.8 een SUPER lens is.
            Via boekjes en reviews had ik al gelezen dat de Nikon 18-200mm VR een super fijne 'all-round' lens is, vooral als je op reis gaat en maar een lens wilt gebruiken, maar nu wil ik graag de 'scherpere' toer op Ik ben trouwens een komplete beginneling en ik waardeer zeer de mening van iedereen hier!
            Mvg, William

            Comment

            Working...
            X