Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 55-200 DX VR / 70-300 VR dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikkor 55-200 DX VR / 70-300 VR dilemma

    Oorspronkelijk geplaatst door Elkevv Bekijk bericht
    Ik zit dus exact met hetzelfde probleem. Alleen, ik heb nu de sigma 70-300 en ik zou die dus gaan vervangen door één van deze twee. 't Zou voornamelijk voor bv in de dierentuin ofzo zijn,en ik denk dat die 100mm dan misschien wel een goede zaak zouden kunnen zijn.
    Macroshopper, heb jij al die extra 100 gemist, of niet echt? Want ja, 200€ is wel al wat geld natuurlijk.
    Wat ik in jouw geval zou doen, Elke, is m'n EXIFs een keer bekijken. Als je met je huidige Sigma meestal tussen zeg 250-300mm zit, dan zou ik niet twijfelen en de 70-300 VR nemen.

    Voor mij is telefotografie nog helemaal nieuw, dus ik ga de 55-200 DX VR nemen (knoop is doorgehakt, ik was eerst wat ongerust over de kwaliteit, maar da's over). Voor de € 200,- die ik daarmee uitspaar, koop ik dan liever een 50mm f1.8 of (bijna) een flits. Blijkt later dat het telegebeuren idd. iets voor mij is, dan koop ik dan iets "groters". Heb ik intussen tijd om te leren en te sparen :-)

    Comment


    • #17
      Re: Nikkor 55-200 DX VR / 70-300 VR dilemma

      Voor mij is telefotografie nog helemaal nieuw, dus ik ga de 55-200 DX VR nemen (knoop is doorgehakt, ik was eerst wat ongerust over de kwaliteit, maar da's over).
      Wat dit forum toch allemaal kan he .
      It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

      Comment


      • #18
        Re: Nikkor 55-200 DX VR / 70-300 VR dilemma

        Ik heb zonet de 70-300 VR besteld als aanvulling op mijn andere lenzen.
        Hoop dat dit een goede koop is.

        Gr

        Comment


        • #19
          Re: Nikkor 55-200 DX VR / 70-300 VR dilemma

          Oorspronkelijk geplaatst door MoonDust Bekijk bericht
          Ik heb zonet de 70-300 VR besteld als aanvulling op mijn andere lenzen.Gr
          Dér zit nog al een verschil in de 70-300 en de rest, ik had hier eigenlijk een een 70(80)-200 2.8 verwacht.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #20
            Re: Nikkor 55-200 DX VR / 70-300 VR dilemma

            idd,

            de tele is de lens dit ik minder gebruik.
            Vandaar een goedkopere versie. En ook omdat mijn broer de sigma 70-200 2,8 heeft en mijn vader de nikon 70-200 2,8 vr. Dus als ik de 2,8 nodig heb weet ik die wel te vinden binnen de familie.
            Dit zijn de redenen waarom ik gekozen heb voor de 70-300 vr.

            Gr

            Comment

            Working...
            X