Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke macro voor D50, niet te duur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Welke macro voor D50, niet te duur

    Oorspronkelijk geplaatst door AtroX Bekijk bericht
    Als je dan toch een groter budget hebt, kies je dan beter voor de Sigma 150mm f/2.8 of de 180mm f/3.5?

    De €150 die je meer betaalt moet het de 180mm dan wel waard zijn he...

    Of het de €'tjes waard is hangt volledig van jou af.
    Als je hem gebruikt om uitsluitend (of toch heel veel) schuwe beesjes te fotograferen dan is het dit zeker waard. Gebruik je hem (zoals in mijn geval) ook voor andere zaken begint dit al een twijfelgeval te worden.

    Voor mij was de werkafstand nie van zo'n gigantisch belang (ik heb de 180) maar kon deze gewoon voor een goede deal krijgen.

    Als ik nu de kans krijg om een 150 (in nieuwstaat) te wisselen tegen mijn 180 (tevens in nieuwstaat) zou ik dit zeker wel overwegen (minder gewicht + makkelijker stil te houden). Hoewel, ik fotografeer heel vaak uit de hand en dit lukt vrij goed (al dan niet met flitser).

    Je moet dus gewoon zelf zien, heb ik die extra mm's nodig, dan zeg ik volmondig ja, als je eerder die extra lichtsterkte nodig hebt (bij macro niet van toepassing) dan zeg ik neen

    Groetjes

    Joris

    Comment


    • #17
      Re: Welke macro voor D50, niet te duur

      Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
      http://www.pbase.com/fotoopa/flying_insects_2006_part1
      al ligt het hier niet aan de lens alleen
      Dit voorbeeld wat u laat zien zegt niets, alleen dat het net echt is.
      Veel studiowerk en veel manipulatie.
      Met speciaal gebouwde hoge snelheids filmcamera's en een enorme hoeveelheid licht kun je snelle bewegingen stil leggen.

      Comment


      • #18
        Re: Welke macro voor D50, niet te duur

        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
        Moet daar niet "kan ik" staan ipv "kun je"?
        Of een "want enz..."?
        Laat u dan eens wat van u zelf zien!!!
        Dus geen link naar de een of ander site.
        Last edited by Binnenuit; 21 mei 2007, 23:53.

        Comment


        • #19
          Re: Welke macro voor D50, niet te duur

          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
          Laat u dan eens wat van u zelf zien!!!
          Dus geen link naar de een of ander site.
          Daar gaat het niet om maar om dit:
          Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          't Zijn opmerkingen van deze soort die de mensen aansporen om anderen te helpen.
          Goe bezig.

          Comment


          • #20
            Re: Welke macro voor D50, niet te duur

            Misschien weer even "on topic" gaan . . . anders moet ik enkele "niet relevante" berichten verwijderen . . .
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #21
              Re: Welke macro voor D50, niet te duur

              De Tamron 90/2.8 macro is al decennia een begrip inzake low-budget macro.
              Te koop voor minder dan 400 euro: Pricewatch.
              Met deze lens kan je niet verkeerd doen, bovendien is dit brandpunt nog heel geschikt voor portret.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: Welke macro voor D50, niet te duur

                Oorspronkelijk geplaatst door Feb Bekijk bericht
                Tokina 100 mm is ook niet slecht, heb deze zelf onlangs gekocht, is zeer scherp en goeie macro. Iets minder bekend dan de Sigma 105 en de Tamron 90 maar eveneens goede commentaar op photozone.de.
                Inderdaad, prijs/kwaliteit waarschijnlijk de beste koop die je kan doen . . .
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #23
                  Re: Welke macro voor D50, niet te duur

                  Oorspronkelijk geplaatst door Feb Bekijk bericht
                  Tokina 100 mm is ook niet slecht, heb deze zelf onlangs gekocht, is zeer scherp en goeie macro. Iets minder bekend dan de Sigma 105 en de Tamron 90 maar eveneens goede commentaar op photozone.de.
                  Klopt, ik heb die tokina ook. Ben er zeeeer tevreden mee! Op mijn website staan een paar (ongecropte) voorbeelden
                  One day, I would like to make nice pictures :-)
                  www.lucaskoijen.nl

                  Comment


                  • #24
                    Re: Welke macro voor D50, niet te duur

                    voor geen geld (+-100-120 euro) heb je ook de Vivitar 105/2.5 Macro en de Kiron 105 die dezelfde lens is. wel zwaar : volledig uit metaal en geen AF. maar wel zeer scherp.
                    nog goedkoper zijn de kenco extension tubes....
                    greetz M.

                    Comment

                    Working...
                    X