Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon EF 70-200mm F 4.0 L USM

Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
    Ga je nu beweren dat de 70-210 F2.8L minder goed scoort als de zelfde versie in F4?

Nochthans is de 70-210 F2.8 gekend als een van de beste zoomobjectieven uit het Canon gamma.
    Als je je 2.8 op f4 gebruikt, is ie zeker scherper. Maar ook vanaf 2.8 is ie al haarscherp, vol contrast en met mooie kleuren.
    ______
    www.vue.photo

Comment

als ik geld heb ga ik de lens halen!
      ik heb alleen nog een vraag maakt het nog uit welke extender je gebruikt het merk dan
      Flickr

Comment

Ik heb er eentje van Canon 1,4x. Met 2.0 (heb ik ook mogen testen) heb je op de meeste bodies geen AF en ook de scherpte loopt terug.
        De converter is trouwens in dezelfde lelijke kleur als de lens. We consequent dus
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chrisvh Bekijk bericht
          Hi,

heb een aantal L-Zooms 70-200 mm getest:
          3 verschillende 70-200 L F 2.8 USM IS, geen van alle echt spectaculair, eerder zo-zo
          1 70-200 L F 4.0 USM IS, met en zonder de 1.4 II converter. Resultaat: Met en zonder converter was de 4.0 altijd bijzonder scherp, stukken beter dan de 2.8 en
          Chris
          Ik heb de 70-200 F4 gehad , dan de 70-200 F2.8 en nu de 70-200 F2.8 IS en ik ben er telkens op vooruit gegaan , test even een 70-200 F4 tegen een 70-200 F2.8 op F4 dan hé en je zal wel zien wat ik bedoel...
          Sommigen beweren bij hoog en laag dat de 2.8 non IS scherper zou zijn dan de IS versie maar daar heb ik nog helemaal niks kunnen van merken en ik heb met beiden toch een hele tijd gewerkt. En mocht ie dan nog 5% minder scherp zijn, wat heb je er aan als je bij slecht licht de boel toch niet stil kunt houden... Da's trouwens het grootste probleem met die 2.8, zonder IS lukte het me moeilijk om een goed percentage scherpe platen over te houden bij bvb concerten, met die IS is dat echt een heel erg groot verschil.
          Met de F4 IS heb ik geen ervaring, maar je hoort enkel goede comments dus... zou je eigenlijk deze er nog naast de 2.8 moeten hebben voor op reis
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Ik heb er eentje van Canon 1,4x. Met 2.0 (heb ik ook mogen testen) heb je op de meeste bodies geen AF en ook de scherpte loopt terug.
            De converter is trouwens in dezelfde lelijke kleur als de lens. We consequent dus

maar passen andere merken ook??
            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
              maar passen andere merken ook??
              Tamron wel, anderen weet ik zo niet. Verwacht met een 2x niet te veel
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                Tamron wel, anderen weet ik zo niet. Verwacht met een 2x niet te veel
                2x hoeft van mij ook niet zit meer aan 1.4 te denken mischien iemand met voorbeeld foto's?
                Flickr

Comment

Working...
                X