Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom zou ik een 50mm voor mijn D80 moeten kopen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Waarom zou ik een 50mm voor mijn D80 moeten kopen?

I zou eerder kiezen (en heb ook gekozen) voor een 85mm 1.8 of een Micro 60mm 2.8 (deze laatste is het meest vergelijkbaar, maar heeft toch die macro mooi meegenomen)
    Natuurlijk iets duurder dan de 50mm 1.8 (en dat is dus wel een belangrijk punt )
    Canikon 40D - D200, D300

Comment

Heeft Nikon zelf geen goeie lichtsterke 30 of 35mm ? Indien je die betaalbaar vindt, dan kan je daarvoor kiezen; maar anders zou ik het bij de 50mm houden
      .

Nikon 28mm f1.4 AFD nog moeilijk te krijgen wegens productiestop, en als je hem nog vind €€€€€€€€€€€€

Comment

Als poster van deze draad kan ik jullie mededelen dat ik de 50mm 1.8 heb gekocht. Voor 139,- ben ik zeer tevreden over het resultaat. Haarscherp en best een fijn lenske voor portretjes.

Ik moet nog even de tijd vinden om echt te gaan experimenteren.

Ben overigens wel alweer benieuwd naar het volgende: Hoe kan ik met deze 50mm een beetje goed MACRO opnames maken? Wat voor soort tussenringen heb ik dan nodig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door edwinus Bekijk bericht
          Ik hoor wel eens goede verhalen over de 50mm 1.8 lens van nikon. Voor weinig geld (150,=) een lichtsterk objectief. 50mm wordt natuurlijk omgerekend 75mm in kleinbeeld.

Maar waar zet je een 50mm eigenlijk voor in? Waar kun je 'm goed voor gebruiken? Wat voor soort opnames is deze brandpuntafstand ideaal?
          voor alle opnamen, vroeger(analoog) hadden we niet eens anders.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
          X