Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens voor landschappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe lens voor landschappen

    Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Ik heb zelf de Tokina 12-24 en het is een schitterende lens, goed gebouwd, haarscherp en prachtige kleuren. Waar de Tokina vooral in uitblinkt zijn de schitterende luchten en wolkenpartijen. Behoorlijk prijselijk en nauwelijks vertekening van het perspectief (als je ze tenminste horizontaal houdt) ook niet op 12mm. Presteert uitstekend zowel op mijn D50 als op mijn D200.
    yep, kan ik het helemaal mee eens zijn, heb 'm net paar weekjes in huis en ben in

    Groet

    Ed
    ---------------- Ik doe niet meer mee

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe lens voor landschappen

      heb recent de keuze voor Sigma 10-20 gemaakt en die bevalt me erg goed. Voor mij was het een keuze tussen tokina en sigma - in de fotowinkel mee gespeeld... nog een poosje getwijfeld en dus gekozen voor de Sigma.
      Leon Loeffen

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe lens voor landschappen

        Het grappige (en frustrerende als je moet kiezen) is dat discussies tussen Tokina en Sigma groothoek altijd verwateren in Tokina-eigenaars die zeggen dat je niet moet twijfelen en voor Tokina moet gaan en hetzelfde bij de Sigma-eigenaars. Conclusie: kies iets en je zult tevreden zijn

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe lens voor landschappen

          Ook de rest weer bedankt voor de reacties, nog effe wachten voordat ik naar de winkel ga.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe lens voor landschappen

            Oorspronkelijk geplaatst door StijnL Bekijk bericht
            Het grappige (en frustrerende als je moet kiezen) is dat discussies tussen Tokina en Sigma groothoek altijd verwateren in Tokina-eigenaars die zeggen dat je niet moet twijfelen en voor Tokina moet gaan en hetzelfde bij de Sigma-eigenaars. Conclusie: kies iets en je zult tevreden zijn
            Hier valt de discussie gelukkig wel mee hoor. Ik denk dat je aan beide geen miskoop hebt. Sigma en Tokina eigenaren zijn tevreden over hun keuze en beide worden ze heel best getest dus op zich een veilige keuze denk ik.

            Alvast veel plezier met je aankoop!

            Groet,

            Ed
            ---------------- Ik doe niet meer mee

            Comment

            Working...
            X