Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikkon 18-70 slecht?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: nikkon 18-70 slecht?

    Hallo,

    Indien interesse: ik verkoop mijn kitlens 18-70mm lens (in perfecte staat) = 190€.

    Stuur gerust een PM.

    Comment


    • #17
      Re: nikkon 18-70 slecht?

      Ik heb dezelfde keuze gemaakt. De 28-70 voor het echte werk en de 18-70 voor het huis-tuin-en-keuken geleuter. Prima combinatie, alleen... ik pak toch zeer snel naar de 28-70. Grotere opening, mooiere DOF. De 18-70 ligt dikwijls werkeloos toe te kijken. En ik zal nooit roepen dat het een slechte lens is. Zeker niet.

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #18
        Re: nikkon 18-70 slecht?

        Ik zal het nog wat scherper stellen: op mijn D70 was de 18-70 nog OK, op mijn D200 verre van.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: nikkon 18-70 slecht?

          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
          Ik zal het nog wat scherper stellen: op mijn D70 was de 18-70 nog OK, op mijn D200 verre van.
          zoiets heb'k eigenlijk nog niet gemerkt
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #20
            Re: nikkon 18-70 slecht?

            ik heb vandaag de sigma 18-50f2.8 EX DC macro gekocht
            en ik moet zeggen en na de proefopnamen van in de tuin te hebben beoordeeld dat voor de prijs van 385 euro het een hele goede lens is beslist een aanrader

            Comment


            • #21
              Re: nikkon 18-70 slecht?

              Ik denk niet dat de 28-70 2.8 te zwaar is voor huis tuin en keukenfotografie, maar uit ervaring weet ik wel dat de body van de D200 iets te licht is voor deze lens. Probeer eens een batterij grip op je D200 te schroeven en je zal voelen dat de camera veel beter in de hand ligt met die zware lens.
              Mijn 28-70 zou ik voor geen geld ter wereld willen missen, of Nikon zou een VRII 2.8 versie op de markt moeten brengen. Die zou ik dan direct aanschaffen.

              Comment


              • #22
                Re: nikkon 18-70 slecht?

                Oorspronkelijk geplaatst door Marchek Bekijk bericht
                Ik denk niet dat de 28-70 2.8 te zwaar is voor huis tuin en keukenfotografie, maar uit ervaring weet ik wel dat de body van de D200 iets te licht is voor deze lens. Probeer eens een batterij grip op je D200 te schroeven en je zal voelen dat de camera veel beter in de hand ligt met die zware lens.
                Mijn 28-70 zou ik voor geen geld ter wereld willen missen, of Nikon zou een VRII 2.8 versie op de markt moeten brengen. Die zou ik dan direct aanschaffen.
                alles binnen de fotografie is natuurlijk relatief
                leg een 28-70 2.8 eens naast een 18-50 2.8 van sigma
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #23
                  Re: nikkon 18-70 slecht?

                  Ik zou zeggen ga voor een lichtsterkte vanaf 2.8

                  Maar mocht je toch twijfelen over de 18-70 DX...
                  De foto hieronder is gemaakt met deze Nikkor op een instelafstand van ca 2 meter met nog eens 2cm dik glas ertussen in daglicht. Kortom, onder goede lichtomstandigheden een super lens. Voor werk binnenshuis forget it.
                  NaturalMystic
                  Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                  Comment


                  • #24
                    Re: nikkon 18-70 slecht?

                    Oorspronkelijk geplaatst door NaturalMystic Bekijk bericht
                    Ik zou zeggen ga voor een lichtsterkte vanaf 2.8

                    Maar mocht je toch twijfelen over de 18-70 DX...
                    De foto hieronder is gemaakt met deze Nikkor op een instelafstand van ca 2 meter met nog eens 2cm dik glas ertussen in daglicht. Kortom, onder goede lichtomstandigheden een super lens. Voor werk binnenshuis forget it.
                    [IMG]tijgerbeest[/IMG]
                    once again, voorbeeldjes van een lens toon je niet op 600*900 maar op ware grootte.
                    geresized naar 600*900 maakt men 70-300 nikon kitlens superb plaatjes!
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #25
                      Re: nikkon 18-70 slecht?

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      once again, voorbeeldjes van een lens toon je niet op 600*900 maar op ware grootte.
                      geresized naar 600*900 maakt men 70-300 nikon kitlens superb plaatjes!
                      You’re absolutely right Parakiet. Stond daar niet bij stil.
                      Hieronder de link naar origineel.



                      (hoop niet dat ik hier in overtreding ben mbt forumregels)
                      Last edited by NaturalMystic; 6 mei 2007, 21:06.
                      NaturalMystic
                      Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

                      Comment


                      • #26
                        Re: nikkon 18-70 slecht?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        Ik zal het nog wat scherper stellen: op mijn D70 was de 18-70 nog OK, op mijn D200 verre van.
                        Welke firmware versie heeft je D200 ? Kan je terugvinden in het setup menu.

                        Comment

                        Working...
                        X