Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of Sigma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nikon of Sigma

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    Ik zie in je profiel dat je dicht bij mij in de buurt woont (ik woon in Uitgeest). Zelf heb ik een Nikon D70 met diverse lenzen (van manuele lenzen (mf), AF, AF-D en AF-S). Ook het soort lenzen dat jij zoekt. Mocht je willen dan wil ik je best wel eens wegwijs maken en je kan mijn lenzen ook uitproberen als je dat wilt.

    Snelheid is relatief.
    Da's een feitstke, man.
    Ik wil vooral snelheid hebben voor de werking van het toestel. Het toestel dat ik had deed een hele tijd om te doen wat er van hem verlangt werd.

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    Dus wat fotografeer je ermee en wat niet. Je hebt nu de kitlens en je zoekt meer mm. De 55-200 sluit mooi op je kitlens aan, maar het is geen toplens. Niet dat dat uitmaakt, want je kan er een heleboel wel mee fotograferen. Ik denk zelf dat je met de 55-200 ook tevreden bent. Het gaat namelijk nog
    Dat gevoel heb ik in mijn geval ook, maar ik heb een idool als fotograaf of ik heb het hoog in mijn bol. Ik wil perfectie, en ook dat is relatief.
    YEP, dat lees je iedere keer weer. Ik heb ook die ervaring. Het toestel dat ik had werkte op zich goed, alleen had het geen fijne zoom (digitaal) en alles duurde heel lang. 1.3 Mp. auw.

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    idee dat je nu graag alles direct kopen wilt, maar dan is de kans op miskopen wel erg groot. Zelf zou ik eerst je camera rustig goed leren kennen en veel
    Daarom ben ik ook zo voorzichtig. Ik wil wel KwaliTeit, maar ik kan mij niet BlauW betalen. Dus ik zoek veel aan kennis en ervaring.

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    foto's maken met je kitlens. Tegelijkertijd ook rustig lezen op het internet én
    eventueel een fotocursus volgen of lid worden van een fotoclub. Dan leer je
    Ik heb momenteel geen geld om lid te worden van een club en dat vind ik eigenlijk ook niet leuk. (denk ik), misschien nu wel, maar toen niet. Of ik had het geld toen niet, voor foto's.

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    veel meer, dan direct van alles willen aankopen.
    Ik heb veel tijd verloren en wil nu wat inhalen.

    Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
    Mijn advies: doe het rustig aan.
    Dat zal ik zeker doen. Ik heb die ervaring wel, maar ik ben één en al ongeduld als het om techniek gaat. Ik heb nooit het nieuwste van het nieuwste, maar ik streef wel naar fijn spul.
    sluitstuk

    Comment


    • #32
      Re: Nikon of Sigma

      Wie heeft ze en wat is Uw oordeel. Heb ze sinds gisteren en vandaag eventjes getest op kleur en scherpte.Je kan ze natuurlijk niet vergelijken met de Nikon 180mm2.8 maar ze weegt niets,wat op de camera wel een ander gevoel geeft tegenover zwaardere lenzen. M'n eerste gedacht is dat het een goede reislens is. Test foto's:

      Comment


      • #33
        Re: Nikon of Sigma

        Oorspronkelijk geplaatst door Ronuz Bekijk bericht
        Snelheid en kwaliteit wil iedereen....

        Dit betaal je daarvoor:



        Ik ben nog aan het sparen... maar dan heb je ook wat
        Juist. Heel grof gezegd kan men stellen: you get what you pay for.

        Aan de topicstarter: er is eigenlijk maar één mogelijkheid binnen je budget en dat is de al vaker genoemde Nikon AF-S 55-200.
        D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

        Comment


        • #34
          Re: Nikon of Sigma

          Oorspronkelijk geplaatst door fantastisch Bekijk bericht
          Juist. Heel grof gezegd kan men stellen: you get what you pay for.

          Aan de topicstarter: er is eigenlijk maar één mogelijkheid binnen je budget en dat is de al vaker genoemde Nikon AF-S 55-200.

          Ik heb ook gespaard, en had net genoeg geld om dit toestel te kopen.
          sluitstuk

          Comment


          • #35
            Re: Nikon of Sigma

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Als je een zoomlens wilt met een bereik van 200mm en ze moet snel en van de beste kwaliteit zijn dan is dit je keuze (val niet achterover van de prijs) http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=6399

            De prijs van de sigma versie bedraagt 899 euro maar werkt dus niet op de D40.

            Dit is wat men bedoeld in investeren in objectieven

            Nu een goedkoper objectief kan ook goede beelden maken maar je moet je natuurlijk bewust zijn van de mindere kantjes.
            Iedereen wil natuurlijk een Porsche. Als ik kom vragen naar een goede en snelle wagen weet ik ook wel dat die Porsche zowat het Nec plus Ultra is. Ik denk dat de TS echter een keuze wil maken uit de Volkswagens, Renaults, Toyota's,... Ik ga niet direct zeggen dat wat jij aanraadt een Porsche is, maar 't is toch wel een BMW
            ---
            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

            Comment


            • #36
              Re: Nikon of Sigma

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              De prijs van de sigma versie bedraagt 899 euro maar werkt dus niet op de D40.
              Volgens mijn laatste informatie heeft de Sigma 70-200 f2.8 voor Nikon mount nog altijd HSM , en zou ie dus moeten werken met de D40

              MVG,

              Comment

              Working...
              X