Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

    Ik heb ze gekocht in Californië voor $270 = €200, m.a.w. zeer weinig geld voor een zeer degelijke lens die mijn 18-55 kitlens van de D40 perfect aanvult...


    Pib

    Comment


    • #17
      Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

      De Nikon AF-S DX 4,0-5,6/55-200 wordt nu als zoomkit-aanbieding bij de D40 verkocht.

      Als ik de VR versie wil moet ik de lens los aankopen ( dit kan niet in kit -vorm). Dit zou een meerprijs van +- 170 Euro met zich meebrengen.

      Is de VR functie dit prijsverschil waard?

      Comment


      • #18
        Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

        Ik heb deze lens nu 4 dagen geleden gekocht en ben er tot nu toe tevreden van. Het is een goeie lens voor z'n prijs, heb ze nu toevallig onder een paar omstandigheden al getest: concert, portret, autosport & natuur. (jaja heb al m'n best gedaan )

        voor natuurfotografie komt hij wel wat mm's tekort, maar ja wat kan je verwachten voor 285€ he... Ik denk dat je hiermee een goeie, lichte zoomlens hebt, met bovendien de VR functie die toch ook wel wat opbrengt, dat merk je wel op 200mm wanneer je focust, dan begint de VR te werken en wordt je beeld ineens wat stabieler... (als je VR volledig uitzet merk je wel dat het wat moeilijker wordt)

        Uiteraard wil Nikon (en de winkels) nu zo snel mogelijk van hun stock zonder VR af voordat de klanten goed en wel doorhebben dat er ook een versie met VR bestaat maar persoonlijk zou ik toch wel voor de versie met VR gaan, ik denk dat dat wel wat scheelt...

        Hoewel het voor sommigen misschien wel de moeite is om voor de 70-300 VR te gaan, maar ja, meer mm's = meer €'s uiteraard

        Ik ben er in elk geval heel tevreden over...

        grtz

        @stvabu: omdat je toch een camera met ineens zoomlens wil kopen, zou ik persoonlijk even op de tanden bijten ja, en dat verschil op tafel leggen... tenzij je je lens altijd vanop statief wil gebruiken uiteraard
        [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

        Comment


        • #19
          Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

          Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
          Ik heb deze lens nu 4 dagen geleden gekocht en ben er tot nu toe tevreden van. Het is een goeie lens voor z'n prijs, heb ze nu toevallig onder een paar omstandigheden al getest: concert, portret, autosport & natuur. (jaja heb al m'n best gedaan )

          voor natuurfotografie komt hij wel wat mm's tekort, maar ja wat kan je verwachten voor 285€ he... Ik denk dat je hiermee een goeie, lichte zoomlens hebt, met bovendien de VR functie die toch ook wel wat opbrengt, dat merk je wel op 200mm wanneer je focust, dan begint de VR te werken en wordt je beeld ineens wat stabieler... (als je VR volledig uitzet merk je wel dat het wat moeilijker wordt)

          Uiteraard wil Nikon (en de winkels) nu zo snel mogelijk van hun stock zonder VR af voordat de klanten goed en wel doorhebben dat er ook een versie met VR bestaat maar persoonlijk zou ik toch wel voor de versie met VR gaan, ik denk dat dat wel wat scheelt...

          Hoewel het voor sommigen misschien wel de moeite is om voor de 70-300 VR te gaan, maar ja, meer mm's = meer €'s uiteraard

          Ik ben er in elk geval heel tevreden over...

          grtz

          @stvabu: omdat je toch een camera met ineens zoomlens wil kopen, zou ik persoonlijk even op de tanden bijten ja, en dat verschil op tafel leggen... tenzij je je lens altijd vanop statief wil gebruiken uiteraard
          je zegt ook in concert, hoe bracht deze lens het ervan af in donkerdere omstandigheden?
          Kan deze VR de f4-5,6 compenseren?
          Nikon D700 en veel te duur glas
          "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
          my flickr

          Comment


          • #20
            Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

            Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
            je zegt ook in concert, hoe bracht deze lens het ervan af in donkerdere omstandigheden?
            Kan deze VR de f4-5,6 compenseren?
            Goeie vraag, en daar ga ik je een tweeledig antwoord op geven:

            - ja, ook al zijn de sluitertijden wat lager (+/- 1/30 gemiddeld toen), de VR kan dit normaal wel compenseren zodat je omgeving scherp is (vooropgesteld dat je een min of meer vaste hand hebt)

            - nee, want als je onderwerp beweegt zal dit onscherp zijn door de lage sluitertijd. Dit is natuurlijk niet gelinkt aan de VR, maar wel aan de diafragma/sluitertijd combinatie...

            Maar in elk geval merk je het wel moet ik zeggen...
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

            Comment


            • #21
              Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

              Bedankt
              Nikon D700 en veel te duur glas
              "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
              my flickr

              Comment


              • #22
                Re: Nikon DX AF-S 55-200mm 4-5.6G ED VR

                Ik ben vandaag ook de DX AF-S 55-200mm VR gaan kopen en ga deze gebruiken als vakantielens. Dit om binnenkort het gesleur met mijn veel zwaardere 17-55 2.8 in de Oostenrijkse bergen te vermijden.
                Ik heb al een paar testshots genomen, de AF is wat trager en ik hoor tijdens het scherpstellen intern wat getik maar dit hindert mij niet.
                De VR is hier echt wel een pluspunt, zeker naar het 200mm bereik heeft de beeldstabilisatie zo zijn voordelen Op de korte mm´s vind ik dat de VR minder voordeel opleverd.
                Maar ... het allergrootste pluspunt van deze lens is het gewicht. Dit is een pluimpje als ik het vergelijk met mijn 17-55 glasbak.
                Ander pluspunt is de aanschafprijs, voor +/- 280 euro ga je er geen maagzweer aan oplopen moest achteraf blijken dat deze lens de verwachtingen niet zou inlossen.

                Enfin, mijn eerste indrukken zijn positief
                BD0723BE

                Comment

                Working...
                X