Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen en D40x

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lenzen en D40x

    Oorspronkelijk geplaatst door mark82 Bekijk bericht
    Ik vroeg me af of deze opmerking enkel slaat op de lenzen. Ik ben zelf aan het kijken voor mijn eerste DSLR en momenteel gaat m'n voorkeur naar de D40 met kitlens en met een AF-S 70-300 VR erbij. Ik twijfel wel nog licht of ik toch niet beter de D80 zou kopen. Zou het dan echt de moeite zijn om de D80 te kopen voor die AF-D 50mm F 1.8 (wat me wel aanspreekt om binnen zonder flits te moeten trekken)? Of zijn er nog andere voordelen (en misschien nog andere goede en goedkope lenzen) die de keuze voor de D80 een betere koop maken?
    Fantastische keuze volgens mij

    Ikzelf heb de D40 al eens geprobeerd met gewone AF objectieven, en dat viel ECHT reuze mee En als je dan niet zoveel vertrouwen in je eigen focuskunsten hebt, kan je nog altijd terugvallen op het groene focus assist lichtje in de zoeker

    MVG,

    Comment


    • #17
      Re: Lenzen en D40x

      ik vraag mij af welke stoten je moet uithalen om dezer dagen met een slechte dslr thuis te kome!
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #18
        Re: Lenzen en D40x

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
        ik vraag mij af welke stoten je moet uithalen om dezer dagen met een slechte dslr thuis te kome!
        Groot gelijk Glenn.

        Wat de D40(x) betreft .... manueel focussen, geen enkel probleem bij stilstaande onderwerpen, absoluut doenbaar, maar ik garandeer je dat bij bewegende onderwerpen de afwezigheid van een AF je serieus parten zal spelen, je gaat dus enkel en alleen AF hebben bij lenzen met een ingebouwde motor . . . en dat beperkt hoe dan ook de lenskeuze.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • #19
          Re: Lenzen en D40x

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Groot gelijk Glenn.

          Wat de D40(x) betreft .... manueel focussen, geen enkel probleem bij stilstaande onderwerpen, absoluut doenbaar, maar ik garandeer je dat bij bewegende onderwerpen de afwezigheid van een AF je serieus parten zal spelen, je gaat dus enkel en alleen AF hebben bij lenzen met een ingebouwde motor . . . en dat beperkt hoe dan ook de lenskeuze.
          Helemaal akkoord voor sportfotografie met bijvoorbeeld zo'n ouwere 80-200 f2.8. Hier zal je dan tweedehands - de duurdere AFS versie moeten kunnen vinden of een nieuwe Sigma 70-200 f2.8 of zelfs de Nikon 70-200VR. Maar voor portretten met de 50mm en 85mm gaat het perfect

          MVG,

          Comment

          Working...
          X