Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens ter vervanging van de 18-55mm kitlens (Canon)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke lens ter vervanging van de 18-55mm kitlens (Canon)

Ik vraag me alleen af of die IS de meerprijs van 300 euro waard is voor een amateur...
    12-24 is me wat krap kwa bereik vermits ik vooral kinderen en dieren wil trekken. Ben je dan wel iets met die 12-24? Denk dan voor mij eerder aan 35-45 bereik wat ik met die Tamron wel zou hebben. De 17-35 range is dan meegenomen voor gebouwen en dergelijke bij Citytrips. Met de 300 euro zou ik dan ook nog een 50mm vast kunnen bijkopen voor binnen onder slechte lichtomstandigheden.
    17-85 is ook een optie, maar als je de 70-200 4L hebt, denk ik dat je eerder naar die gaat grijpen voor het +50 bereik.
    Of ben ik hier grandioos de bocht aan het uitgaan?

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
    Die combinatie spreekt me wel aan. Zou wel voor de IS versie gaan van de f4.

In een ander topic heb ik ook gelezen dat de Tokina 12-24 heel goed zou zijn. Eventueel ipv de 17-50 ???
    Grabberke - Canon 400D, Tamron 28-75 f/2.8, Canon 70-200 f/4L, Speedlite 430EX.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grabberke Bekijk bericht
      Ik vraag me alleen af of die IS de meerprijs van 300 euro waard is voor een amateur...
      12-24 is me wat krap kwa bereik vermits ik vooral kinderen en dieren wil trekken. Ben je dan wel iets met die 12-24? Denk dan voor mij eerder aan 35-45 bereik wat ik met die Tamron wel zou hebben. De 17-35 range is dan meegenomen voor gebouwen en dergelijke bij Citytrips. Met de 300 euro zou ik dan ook nog een 50mm vast kunnen bijkopen voor binnen onder slechte lichtomstandigheden.
      17-85 is ook een optie, maar als je de 70-200 4L hebt, denk ik dat je eerder naar die gaat grijpen voor het +50 bereik.
      Of ben ik hier grandioos de bocht aan het uitgaan?
      Inderdaad de 17-50 kan je voor meer gebruiken.
      De IS is inderdaad veel, doch had gelezen dat dit de scherpte echt ten goede komt. Eerlijk gezegd ben ik nog maar een beginner en ben ook overal aan het rondneuzen. Ik zie hier te veel mensen die een lens kopen en hem na een paar weken/maanden terug verkopen. Dat wil ik niet tegenkomen.
      Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

Ben ook beginner hoor
        Maar ik wil het te besteden budget echt op 1000 euro houden en dan zit die IS er niet in (en alleen een 70-200 kopen is niet echt aan de orde voor mij).
        Uit alle samples en reviews die ik gelezen heb is die 70-200 4L echt waarde voor zijn geld

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
        Inderdaad de 17-50 kan je voor meer gebruiken.
        De IS is inderdaad veel, doch had gelezen dat dit de scherpte echt ten goede komt. Eerlijk gezegd ben ik nog maar een beginner en ben ook overal aan het rondneuzen. Ik zie hier te veel mensen die een lens kopen en hem na een paar weken/maanden terug verkopen. Dat wil ik niet tegenkomen.
        Grabberke - Canon 400D, Tamron 28-75 f/2.8, Canon 70-200 f/4L, Speedlite 430EX.

Comment

Working...
        X