De minolta 7xi, de zoom AF 100-300 4,5-5,6 / de zoom AF 28-105 samen met de flitser 3500 i zijn reeds ruim tien jaar in mijn bezit. Sinds ik enkele jaren terug de Sony compact DSC T1 net als mijn zakdoek altijd bij me heb, is het fotograferen een heuse hobby geworden. Vermits ik de meeste tijd in het zuiden verblijf en toch de aankoop van de A100 in Belgie wens te doen, heb ik nog wat tijd tot in juni om over bijkomende objectieven informatie te zoeken.
De genoemde lenzen passen op de Sony, maar ik hou nu meer en meer van macro-opnames. Met volgende dilemma : ofwel de 100mm macro 2,8 SAL van Sony (prijs rond de 800 euro) ofwel bv de Sigma macro 90mm2,8 / eventueel de 90mm2,8 en de Sigma zoom 10-20mm EX DC f2,8.
Ofwel één duurdere Macro van Sony, ofwel de twee Sigma's voor nagenoeg dezelfde prijs. Maar met uiteraard meer mogelijkheden macro én groothoek.
Even heb ik overwogen om over te stappen naar Nikon of Canon, maar dat gaat duidelijk over mijn budjet wanneer ik alles weer aangepast aan het merk moet kopen. Dus, Sony A100.
Nu reeds mijn dank voor de hulpvaardigheid en de raad...
celestinus.
De genoemde lenzen passen op de Sony, maar ik hou nu meer en meer van macro-opnames. Met volgende dilemma : ofwel de 100mm macro 2,8 SAL van Sony (prijs rond de 800 euro) ofwel bv de Sigma macro 90mm2,8 / eventueel de 90mm2,8 en de Sigma zoom 10-20mm EX DC f2,8.
Ofwel één duurdere Macro van Sony, ofwel de twee Sigma's voor nagenoeg dezelfde prijs. Maar met uiteraard meer mogelijkheden macro én groothoek.
Even heb ik overwogen om over te stappen naar Nikon of Canon, maar dat gaat duidelijk over mijn budjet wanneer ik alles weer aangepast aan het merk moet kopen. Dus, Sony A100.
Nu reeds mijn dank voor de hulpvaardigheid en de raad...
celestinus.
Comment