Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 50-500 EX ervaring

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma 50-500 EX ervaring

Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000 Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit veel scherpte problemen gahad met de Bigma, meer nog, het ik één van de scherpste lenzen die ik heb. De onscherpe foto's die ik ermee had, was mijn eigen dikke fout, je moet nu eenmaal niet proberen op 1/250e of 1/500e in 500mm uit de hand proberen te schieten. Ik werk wel veel met kleine DOF (groot diafragma dus), zodat de onderwerpen zich scherp aftekenen tegenover de achtergrond, maar de onderwerpen zijn dan echt ook haarscherp bij mij.

Ofwel heb ik het getroffen met mijn Bigma (is trouwens de gewone EX versie), ofwel heb jij er ééntje die wat problemen heeft, maar dat zou me verwonderen, want dan zou je nooit scherpe foto's hebben.

Op 500mm is het niet gemakkelijk een onderwerp uit de hand te trekken. In tegenstelling tot wat Schtein zegt, kan je beter uitademen en je adem inhouden, want met je longen vol lucht ga je sneller sterretjes zien en onkontroleerbare bewegingen maken (heb ik ooit bij mijn legerdienst geleerd, bij het scherpschieten )
    'k heb nooit naar het leger mogen gaan dus ik wist niet meer of het in of uitademen was.
    President Merkin Muffley: Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room.

Comment

Waarom bij twijfel de lens niet eerst testen? Dan weet je of de oorzaak aan jezelf ligt of aan het objectief. Zet hem op statief en fotografeer een luciferdoosje ( is even groot als een kleine vogel) of neem wat vogelveren en maak opnamen met diverse brandpunten en lensopeningen.
      Zo teste ik ook direct na aankoop een 400mm objectief, deze had ik een dag later teruggebracht naar de winkel omdat hij niet voldeed.
      Later heb ik bij Konijnenberg terplaatsen zo ook objectieven getest, pas nadat ik thuis op de pc de resultaten beoordeeld had bepaalde ik mijn keuze voor de aankoop.

Comment

Ga naar Konijnenberg (Turnhout) en ga met de lens naar buiten (de verkoper zal wel meegaan als ge vraagt om te testen).
        Als je buiten rechts staat een industriegebouw met reklamepanelen. Schiet op 500mm een paar close ups van de hoek van dat paneel. Als de lens goed is en je focus juist moet je de vijzen van dat paneel perfect kunnen zien op 100%.
        Heb zo mijn lens getest op 600mm en ik kon gemakkelijk zien of het gewone of kruiskoppen waren
        fotosite

Comment

Ik heb ook de 50-500 en ben zeer tevreden over deze lens.
          Hij evenaart de kwaliteit van een 'L' lens niet.
          Maar hij is zeer zeker scherp, mits je rekening houdt met de sluitertijd en zelf niet te veel beweegt.
          Ik doe deze lens niet meer weg.

Peter.
          www.dpix.nl event photography

Comment

Hier zijn ook nog enkele topics die met de Sigma 50-500 zijn gemaakt :
            In mijn weekje verlof toch nog een dagje goed weer en voldoende hertseld van mijn lumbago ( al een geluk dat er Voltaren bestaat ). Mijn abonnement van de Olmense Zoo een beetje laten renderen he ;) Alle foto's zijn gemaakt met mijn Sigma 50-500. De rest van de verzameling kan je hier bekijken : http://www.fotokine

Gezellige namiddag gehad, veel foto's gemaakt, goed gelachen, wat wil ne mens nog meer ( behalve dat de prijs van de Nikon lenzen weer daalt :D ) Hier zijn enkele close-ups . . . . allemaal gemaakt met de Bigma, foto 1 en 3 wel op ISO 1600 ( maar geen ruisonderdrukking in of naast de camera gebruikt ) En de stofjes zijn

En lees dit topic misschien ook eens : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=122627
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Hier zijn ook nog enkele topics die met de Sigma 50-500 zijn gemaakt :
              Ik herinner me deze foto's nog perfect !
              Het is door deze en een paar even schitterende van Elsan dat ik toen ben beginnen uitkijken naar een tweedehands Bigma.

Bedankt daarvoor, ook al heeft het me enkele briefjes lichter gemaakt .
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lionhart Bekijk bericht
                Hoi,

Zijn er mensen die al enkele maanden ervaring hebben met de 50-500 van sigma?
                Ik knip er al ongeveer een maand mee maar heb o zo veel onscherpe shots dat de moed toch een beetje aan het zakken is.Dan knip je plots weer een scherpe foto maar toch...
                Uit de hand is zowiezo moeilijk maar met een sluitertijd van 1000 en meer
                moet het toch scherp zijn??
                :

Kijk ook eens hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=156419

en hier: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=156921
                D850

Comment

Heb nog wat lopen oefenen met het wandellenske en wil deze foto's en ervaring niet onthouden voor de vele posters.
                  Ben uiteindelijk eens gaan kijken wat het resultaat is als de camera op automatisch staat ipv zelf de sluitertijd of diafragma in te stellen.
                  Ik moet vaststellen dat de foto's met diafragma van boven de 6. een scherper resultaat geven.
                  Wanneer je beweging(vliegende eenden, vogels) wil vastleggen en al gauw een sluitertijd van 1000 kiest, zit je automatisch met een f van 5.6 wat volgens mij de scherpte niet ten goede komt.

deze zat wel voor de voeten, dus dichtbij..

Comment

Wat je camera ook zegt, op 500 mm zit de 50-500 altijd aan F6.3, wijder kan hij vol open niet.
                    Nu, da's genoeg voor scherpte hoor en je moet lang geen 1/1000" halen voor een vluchtshot :

1/640" voor 500mm aan F6.3 uit de hand
                    fotosite

Comment

Ik heb de lens niet, maar wat kan ik voor u doen. Ik stuur u hierbij een link van Sigma 50 500mm. Als met een teleobjectieven fotograferen, moet u een goed statief en AB hebben.

MVG. Lahcene

Comment

Check DEZE link maar eens....
                        Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

Vraag me af of het de moeite is te wachten op de Sigma 150-500 met OS ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schtein Bekijk bericht
                            'k heb wel die lens niet maar wat bij mij helpt in het algemeen als ik met een tele objectief fotografeer is hetzelfde als scherpschieten met een geweer.

Diep inademen, adem in houden , afdrukken, dan pas terug uitademen.
                            toch iets anders dacht ik diep inademen en langzaam uitademen en gelijktijdig afdrukken...
                            inhouden = dan trilt je lichaam!
                            uitademen = ontspannen!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_te_doen Bekijk bericht
                              toch iets anders dacht ik diep inademen en langzaam uitademen en gelijktijdig afdrukken...
                              inhouden = dan trilt je lichaam!
                              uitademen = ontspannen!!
                              Idd, dit is beter.
                              Hoe ik het op de schietclub heb geleerd.
                              Inademen, rustig 3/4 uitademen, stoppen, afdrukken, volledig uitademen.

Comment

Heb je al eens gedacht aan een backfocustest?
                                Als slechts enkele foto's op de honderd echt scherp zijn, ligt het soms aan een backfocus dat in de gelukte foto een slechte focus opheft...
                                Dat was mijn ervaring met een body BF probleem (10 echt scherpe op 740foto's) dat intussen gelukkig opgelost is.

Succes

Comment

Working...
                                X