Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Tamron 18-250 mm

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    je zal wel veel moeten bewerken, want er zit nog al behoorlijk hoge vignettering op, dit om gelijkmatige helderheid te verkrijgen.
    prestatie het best tussen de F8 en F11.
    grt,bouk.
    Ik heb deze lens en vignettering val zeer goed mee, feitelijk bijna niets te zien op mijne lens.Dit in tegenstelling tot mijn 18-200 VR lens toen ik nog op nikon zat, daar was het pas erg en deze lens koste dubbel zoveel.

    Dit weekend ben ik een volledige shoot gaan doen s'avonds zowel binnen als buiten en de resultaten van de 18-250 vallen veel beter mee dan zelf gedacht.
    Enkel op 18 mm geeft ze wat misvorming
    Misschien zijn er ook verschillende kwaliteiten in deze lens maar dan heb ik wel een pracht exemplaar.
    Natuurlijk moet je prijs/kwaliteit bekijken en kan deze lens niet op tegen een L lens bvb
    Iedereen mag gerust eens lang komen als hij ze wil testen :-

    EDIT MOD Franciskine : Foto verwijderd aangezien deze niet voldeed aan de forumregels, nl maximaal 900 pixels aan de langste zijde.

    Mvg
    Last edited by Franciskine; 13 juni 2007, 10:50.
    Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

    Comment


    • #32
      Re: Tamron 18-250 mm

      Iedereen mag gerust eens lang komen als hij ze wil testen
      Net te laat : heb de mijne gisteren besteld en zal ze binnen een paar dagen in huis hebben

      Ben benieuwd...
      Bart

      Comment


      • #33
        Re: Tamron 18-250 mm

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        je zal wel veel moeten bewerken, want er zit nog al behoorlijk hoge vignettering op, dit om gelijkmatige helderheid te verkrijgen.
        In elk geval voor deze lens een uitstekende prestatie, zelfs met wat vignettering (en trouwens op dat vlak ook beter dan de 18-200 VR).
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #34
          Re: Tamron 18-250 mm

          Ik ben wel eens benieuwd naar de prestaties van deze lens in vgl met de Canon 17-85, die ik als reislens gebruik.

          Als de Tamron het even goed doet in het bereik van de 17-85 en daarnaast nog heel het stuk 85-250 heeft, opent dat toch wel extra mogelijkheden.

          Edit: na wat zoeken vond ik de review van Bob Atkins (link verwijderd) die stelt dat de Tamron idd even goed is als de 17-85 in dat bereik, maar iets minder goed dan de Canon 70-300 4-5.6 in het stuk 70-250. Dus al bij al niet zo slecht, voor een 'één-lens' oplossing voor op reis blijkbaar een waardige kandidaat om te overwegen?
          Last edited by Jokkos; 18 juni 2007, 18:11. Reden: link naar test die reeds vermeld werd in de thread

          Comment


          • #35
            Re: Tamron 18-250 mm

            This looks like a stunning lens for the money. wow.

            Comment


            • #36
              Re: Tamron 18-250 mm

              heeft iemand al foto's met deze lens genomen?
              portert foto's?
              met mijn 70mm van 18-70 kom ik namelijk af en toe mm te kort..
              deze lens zou hier mabys iets kunnen aan doen..
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #37
                Re: Tamron 18-250 mm

                Toeval of niet maar deze lens staat inde nieuwe folder van Mediamarkt.

                Comment


                • #38
                  Re: Tamron 18-250 mm

                  Toch even meegeven dat ik de sigma 18-200 heb gehad (samen met mijn 350d verkocht) en ik was er heel tevreden van ! Foto's gemaakt onder zowat alle omstandigheden : sport, binnen, landschappen, ...
                  Een gemakkelijke all-roundlens, weegt niet veel en een groot bereik, in feite de ideale reislens !
                  t' Is maar dat je het weet
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Tamron 18-250 mm

                    Zolang je voldoende licht hebt voldoet de lens meer dan behoorlijk . . . beter kan ik ze niet beschrijven, ik gebruik ze nu een 2-tal maanden en dit weekend doet ze dienst als wandellens op het Vis en Folklore festival te Mariekerke, samen met mijn Nikkor 10.5 en de Sigma 10-20.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Tamron 18-250 mm

                      Mijn exemplaren toonden altijd aan dat Tamron met Nikon mount wel OK is
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #41
                        Re: Tamron 18-250 mm

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
                        Toeval of niet maar deze lens staat inde nieuwe folder van Mediamarkt.
                        aan welke prijs?
                        Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

                        Comment


                        • #42
                          Re: Tamron 18-250 mm

                          499 eurootjes

                          Grz.
                          DucBlade
                          Nikon + glasbak
                          Failure is always an option...

                          Comment


                          • #43
                            Re: Tamron 18-250 mm

                            inderdaad, 499€. Bij konijnenberg is ze 455€

                            Comment


                            • #44
                              Re: Tamron 18-250 mm

                              Konijnenberg verkoopt hem wel niet voor iedere mount. Met mijn Sony bleef ik in de kou staan.
                              Heb hem dan in Nederland gekocht voor 475 Euro (inclusief verzendkosten). Dit bij Digitalstreet.
                              Ik heb de 18-250 nu enkele dagen en de eerste indrukken zijn goed te noemen.
                              Enige kleine minpuntje is dat ik de indruk heb dat hij een beetje traag scherpstelt ten opzichte van mijn kitlensje die ik bij mijn Sony had, maar het is toch niet onoverkomelijk dankzij het systeem van pré-focus die sony heeft.
                              Nico Greetz u !!! :-)

                              Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

                              Comment


                              • #45
                                Re: Tamron 18-250 mm

                                Gisteren toegekomen van bij Digitalstreet: €448.

                                Ik moet zeggen dat ik voorlopig aan deze review niets toe te voegen heb. Prima lens voor dat bedrag.
                                Voor AF-snelheid en lichtsterkte moet je ze niet kopen, maar verder is alles echt wel in orde vind ik.
                                Een bijkomende plus is dat er nu weer een metalen vatting gebruikt wordt i.p.v. het kunststof van de 200mm-variant.

                                De Tamron 18-200 die ik begin vorig jaar had besteld is meteen teruggestuurd naar de leverancier wegens tegenvallende prestaties en vervangen door KM, maar deze nieuwe 18-250 gaat nu wel degelijk mee op vakantie .
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X