Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-250 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron 18-250 mm

@Franciskine: bedankt voor de link naar de review. Ik twijfel al een tijdje om de 18-250 aan te schaffen...maar deze review heeft mij geholpen om de knoop door te hakken: Ik bestel deze lens.
    Vraag is alleen waar ze te koop is aan een interessante prijs. Op ebay vind je de lens met Canon/Nikon vatting en niet voor Pentax. Konijnenberg biedt enkel de 18-200 aan.
    Straks eens bij de lokale fotoboer binnenspringen en eens kijken welke prijs die vraagt (hij koopt via De Beukelaer)
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      @Franciskine: bedankt voor de link naar de review. Ik twijfel al een tijdje om de 18-250 aan te schaffen...maar deze review heeft mij geholpen om de knoop door te hakken: Ik bestel deze lens.
      Vraag is alleen waar ze te koop is aan een interessante prijs. Op ebay vind je de lens met Canon/Nikon vatting en niet voor Pentax. Konijnenberg biedt enkel de 18-200 aan.
      Straks eens bij de lokale fotoboer binnenspringen en eens kijken welke prijs die vraagt (hij koopt via De Beukelaer)
      Ik heb juist gebeld met konijnenberg, deze lens is in stock voor Nikon en Canon...... : http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=252
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

deze foto is er ook mee genomen.

Mvg
        Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

Comment

Aangezien ik binnenkort ( volgende maand ) naar Turkije vertrek ben ik deze all-round lens ook gaan halen en de eerste indrukken zijn een stuk beter dan ikzelf had verwacht . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Heeft iemand ervaring met de 18-200 en deze? Is de 18-250 scherper dan zijn kleinere broer ?
            ... see the ART not the TOOL ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
              Heeft iemand ervaring met de 18-200 en deze? Is de 18-250 scherper dan zijn kleinere broer ?
              Wat is scherper he . . . allemaal zo relatief op een computerscherm . . . hier is een voorbeeldje dat ik gauw nu gemaakt heb :

Camera Model: FUJIFILM (FinePix S5Pro)
              Lens Focal Length: 250,00 mm ()
              Shutter Speed: 1/450 sec
              F-Number: F6,3
              ISO: 500

Camera Model: FUJIFILM (FinePix S5Pro)
              Lens Focal Length: 110,00 mm ()
              Shutter Speed: 1/1800 sec
              F-Number: F6,0
              ISO: 500
              Last edited by Franciskine; 10 april 2007, 18:40.

Comment

Mooi hondje

Hubert
                Last edited by Franciskine; 19 april 2007, 20:08.
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Vandaag FOCUS magazine toegekregen waarin een test staat met de Tamron 18-250. De test mag ik wegens copyright niet plaatsen maar ik denk niet dat een kleine conclusie dar een schending van is . . .
                  Conclusie : In de praktijk van de alledaagse, vakantie- en reisfotografie spelen de vertekening en lichtafval geen rol van betekenis. Scherpte voor dit consumentenobjectief is erg goed, beter dan de meest bijgeleverde standaard en telezoom.

Voor verdere uitleg verwijs ik dus naar het Focusmagazine van de maand Mei.

Comment

hier is nog een review

Last edited by Grf; 3 mei 2007, 12:35.
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Hallo,

ik overweeg om een 400d aan te schaffen.
                      Qua lens stelden ze in de winkel de Sigma 18-200 voor.
                      Is er een verschil met Tamron 18-200?
                      Canon 400d (kit met 17-85 IS USM en batry-grip) + A70

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E Bekijk bericht
                        Hallo,

ik overweeg om een 400d aan te schaffen.
                        Qua lens stelden ze in de winkel de Sigma 18-200 voor.
                        Is er een verschil met Tamron 18-200?
                        de sigma zou niet een volledig 200 bereik hebben
                        hier enkele sample's

je moet maar eens googlen ''sigma 18-200 vs tamron 18-200 "

Comment

Er staat nu een test in de Focus. De 18-250 schijnt een stuk beter te zijn dan de 18-200.

Comment

Weet iemand of Sigma gaat volgen naar de 250?
                            Na test foto's gezien te hebben van een sigma tegen tamron ben ik toh geneigd om naar sigma te gaan.
                            Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

Comment

Nog een test beschikbaar: Photozone

"Verdict

Early user comments already suggested that new Tamron AF 18-250mm f/3.5-6.3 Di II LD Aspherical [IF] macro does not only offer a longer range but also a higher quality over the old Tamron AF 18-200mm XR and the lab results confirm these impressions. The results may not touch the sky but the new AF 18-250mm delivers a very solid performance for most of the range. Unsurprisingly the weak spot is at 250mm @ f/6.3 - stopping down to f/8 is a good idea here. Nonetheless the resolution characteristic is fairly amazing regarding the extreme zoom range. Typical for such lenses the Tamron exhibits a quite extreme level of barrel distortions at 18mm but at longer focal lengths to the problem isn't overly significant. In critical situations you need to take care about vignetting at 18mm @ f/3.5 (~1.2EV) and less so at 250mm @ f/6.3 (~0.7EV). Lateral CAs (color shadows at the image borders) are on a medium level except at 250mm where the problem can get more disturbing. As to be expected for a zoom lens in this price league (<450€/US$) the lens body is mostly made of plastic but the build quality is fairly decent. The AF speed and accuracy are Ok. All-in-all the Tamron is a decent allround/travel zoom lens. Just be a bit careful regarding its rather slow max. aperture at the long end. Unless you've a DSLR with built-in image stabilizer (Sony, Pentax) you'll often find yourself choosing ISO 400 although this isn't really a problem with the low-noise Canon DSLRs so far. "
                              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

je zal wel veel moeten bewerken, want er zit nog al behoorlijk hoge vignettering op, dit om gelijkmatige helderheid te verkrijgen.
                                prestatie het best tussen de F8 en F11.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X