Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reislens voor Nikon D200

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: reislens voor Nikon D200

Persoonlijk vind ik het steeds maar weer vreemd dat ik lees dat iemand verre reizen maakt, een prachtig arsenaal aan lenzen heeft en toch de hele reis willen fotograferen met één "utopie alleskunnerlens"? Als het goed is maak je toch niet iedere maand zo'n reis en waar zijn die andere lenzen dan voor? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je alle lenzen mee moet nemen. Een goede compacte rugzak hoeft toch ook geen gesleur te zijn! Alez, da's mijn mening.
    Fijne reis!
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
      Persoonlijk vind ik het steeds maar weer vreemd dat ik lees dat iemand verre reizen maakt, een prachtig arsenaal aan lenzen heeft en toch de hele reis willen fotograferen met één "utopie alleskunnerlens"? Als het goed is maak je toch niet iedere maand zo'n reis en waar zijn die andere lenzen dan voor? Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je alle lenzen mee moet nemen. Een goede compacte rugzak hoeft toch ook geen gesleur te zijn! Alez, da's mijn mening.
      Fijne reis!
      Inderdaad, net wat ik ervan vind. Bij mij gaan de 12-24, de 17-50 de 70-200 en de 150 Macro altijd mee. Tel daarbij nog een flitserke, een body (of twee) en een statief/monopod en ik ben tevreden. (zelfs op mijn rugzakreizen sleur ik dat allemaal mee.)

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Heb ook al de 18-200 van Nikon gehad. Speciaal gekocht om op reis mee te gaan. De lens is scherp genoeg, maar ontgoochelt, als je daarnaast nog toplenzen hebt, bij gebruik aan de breedste kant. Geeft vignetering en zeer bolle horizonts. Alles is inderdaad weg te werken door postprocessing.
        Maar ik ben ook van idee veranderd en heb de lens ondertussen verkocht. Denk nu veeleer een 12-24 bij te kopen. Als je maar een drietal lenzen van topkwaliteit hoeft mee te nemen op reis ben je volgens mij hiermee goed af. Natuurlijk goed beschermen tegen diefstal. Liefst onopvallende tas en zeker niet onbewaakt achter laten.

Groetjes,
        Pol.
        Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik gebruik nog steeds een 28-105 AF. Ideale reislens. Een redelijke semi-macro functie, en heel veel minder vertekening dan de andere Nikon zooms in dezelfde prijs klasse.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Nogmaals : de 18-200 VR. Ik heb ze meegenomen op reis naar argentinie. Kijk maar eens op m'n site; de meeste foto's zijn genomen met 18-200 VR of 12-24 Tokina. De VR werkt ZEER Goed op de 18-200 (een pak beter als op m'n 70-200 VR alleszins)

We hebben stof, regen en wind moeten trotseren, maar de 18-200 doet het nog steeds!
            Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jokke2003 Bekijk bericht
              Nogmaals : de 18-200 VR. Ik heb ze meegenomen op reis naar argentinie. Kijk maar eens op m'n site; de meeste foto's zijn genomen met 18-200 VR of 12-24 Tokina. De VR werkt ZEER Goed op de 18-200 (een pak beter als op m'n 70-200 VR alleszins)

We hebben stof, regen en wind moeten trotseren, maar de 18-200 doet het nog steeds!

zeer mooi argentinië album !! de 18 - 200 op zijn best gebruikt !!
              Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                Fijne reis!
                Met alle respect voor je fijne set "primes" maar op reis zal je in je rugzak toch wat plaats moeten voorzien voor wat sensorcleaning setjes !
                Vroeger analoog, lens eraf, ne keer goed blazen en alles ok, maar digitaal, stofje plekje haartje .....

groet
                Marc
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MDY Bekijk bericht
                  Met alle respect voor je fijne set "primes" maar op reis zal je in je rugzak toch wat plaats moeten voorzien voor wat sensorcleaning setjes !
                  Vroeger analoog, lens eraf, ne keer goed blazen en alles ok, maar digitaal, stofje plekje haartje .....

groet
                  Marc

...jouw reaktie kan ik me wel indenken hoor, alleen door de juiste wijze van lenswissel (lees, op de juiste plaats, volgorde, manier) hoeft dit geen probleem te zijn. Zo vaak mogelijk ook s'avonds je gerief schoonmaken bv, is ook niet anders dan "analoog". Als je eens wist hoeveel ik/wij gewisseld heb(ben) van lenzen (essentie van een reflexcamera), waaronder zelfs in niet ideale omstandigheden zal ik er persoonlijk niet snel bang voor zijn. En mochten er toch kleine puntjes te zien zijn (op grote prints) dan zijn deze nog altijd gemakkelijker te retoucheren (bv in Lightroom) als die vervelende haartjes (toen) op je negatief/dia. Dus het evt "stofjesprobleem" zijn voor mij absoluut geen reden om te gaan zoomen. En ja, blij dat ik ben met mijn "primes"!
                  M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Ik heb de 18-200 getest en destijds toch weer voor een 24-120 gegaan (wel een goed exemplaar). Het toegevoegde bereik van die 18-200 is optisch allemaal wat gewrongen en je hebt meer vignettering (+ onbruikbaar op full frame of film)
                    op crop 1,5 kom je toch gauw groothoek telang met 18mm en is een 12-24mm Tokina lens een uitstekend compromis.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

Comment

Working...
                    X