Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma of canon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: sigma of canon?

    Het verschil tussen de Sigma en de duurdere Canon "L"-lens zal je vooral merken als je de lens op f2,8 moet gebruiken, daar zal de Canon beter zijn.
    Ook de autofocus zal op de Canon sneller zijn.

    De Tamron 28-75 f2,8 is ook goed (tenminste als je een goede hebt, want daar zit soms wel wat verschil op), maar daarbij is de AF vrij traag. Dat zal bij modelfotografie niet zo'n probleem zijn, maar voor andere foto's kan dat wel een nadeel zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #17
      Re: sigma of canon?

      Ik heb de alomgeprezen Tamron 28-75 gehad.
      Ik was er zeer tevreden over.

      Totdat... ik de Canon 17-55 F/2.8 IS kocht.
      Deze is vergelijkbaar qua beeldkwaliteit met mijn 70-200 F/4 L.

      De Tamron is toch zowel qua constructie, USM maar ook beeldkwaliteit een trap lager.

      Zelf wil ik weer een nieuwe lens in dat bereik aanschaffen.
      Maar het wordt dan wel een Canon.
      Twijfel nog tussen de 24-105 F/4 IS L en de 24-70 F/2.8 L


      Peter.
      www.dpix.nl event photography

      Comment


      • #18
        Re: sigma of canon?

        Oorspronkelijk geplaatst door cgs-studio Bekijk bericht
        Ik moet kiezen tussen de lens van sigma 28-70mm-f2.8 EX DG Macro en de lens van canon EF 28-70mm f2.8 L USM.
        Na lang op zoek te zijn geweest naar een tweedehands EF 28-70L had ik me uiteindelijk een Sigma gekocht.
        Toeval wil dat ik veertien dagen later een perfect exemplaar van de EF 28-70L op de kop heb getikt.

        Mijn bevindingen:
        1) De Sigma was een fractie scherper, maar door de slechtere CA wordt de afgedrukte foto van de EF 28-70L steevast als de scherpste beoordeeld.
        2) Kleurweergave van de Canon is veel natuurlijker dan die van de Sigma, moet iets met de coatings van de lenzen te maken hebben.
        Ook het contrast van de Canon is iets beter.
        3) USM t.o.v. de dieselmotor van de Sigma is echt wel een feest, uiteindelijke AF was op beide lenzen wel even correct. USM is gewoon stiller en een ferm eind sneller.
        4) 2.8 van Sigma is niet gelijk aan 2.8 van Canon, geen idee waarom de Canon meer licht "vangt"
        5) Het AF-MF omschakelen bij de Sigma is walgelijk, maar waarschijnlijk kan je daar wel aan wennen.

        In het voordeel van de Sigma spreekt dan weer de afmeting, prijs en gewicht.
        De Canon met zonnekap is een behoorlijk intimiderende buis...

        Van de Tamron heb ik 3 exemplaren kunnen testen (twijfelde bij aankoop tss Sigma en Tamron)
        één had permanent een witte waas over de foto's
        één was niet scherp
        één was even goed als de Sigma (in zo verre dat je dat in de rapte kan testen) maar de AF moto klonk alsof ie een tand miste af en toe.
        Reviewers in de hele wereld beweren dat de Tamron de betere is, ik geloofde hen, maar de opmerking dat hun kwaliteitscontrole steken laat vallen is zeker correct.
        De bouw van de Sigma is ook gewoon degelijker (bijna zo goed als die van Canon).
        Verder weet ik van bevriende fotografen dat de Sigma-support prima is, op aanvraag worden de lenzen gecalibreerd en getest met jouw toestel. (Info komt van Nikon-pro-fotograaf).

        Whoops, weer veel te lang verhaal, maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van de meerkost van de 28-70L. Ik zou ze alleen laten gaan voor een 24-70L, om ietwat te winnen aan de groothoekkant. (Ben er evenwel niet helemaal gerust in, sommige reviewers dichten de 28-70L een betere scherpte toe, kan exemplarisch zijn natuurlijk, moeilijk te testen in een kort tijdsbestek.)

        Versta me niet verkeerd, de Sigma is echt een superlens, maar de Canon is over de hele lijn NOG beter.
        En da's nog maar getest op een 10D hé, kan alleen maar vermoeden dat het verschil op de 5D zeker groter gaat zijn...

        Eerst een Sigma kopen, zoals ik deed, om nadien toch een Canon aan te schaffen, kost dus extra geld hé
        Goedkoop = Duurkoop op lange termijn zoals Bouk al kwam te zeggen...
        Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

        Comment


        • #19
          Re: sigma of canon?

          Ik wil iedereen die gereageerd heeft op mijn vraag bedanken. Ik heb besloten de lens van canon te kopen. Volgens de meeste reacties van jullie zal dat de beste keuze zijn.

          Comment


          • #20
            Re: sigma of canon?

            Er loopt momenteel een draadje op dpreview waar men stelt dat vrijwel alle Sigma lenzen een "front focus" probleem hebben met Canon bodies. Iemand scheen dat te wijten aan het feit dat Sigma geen licentie heeft die inzge geeft in het Canon AF systeem en dat ze dus bijgevolg moeten gokken ??? Een Duitser stuurde zijn Sigma lenzen in voor hercalibratie maar ze kwamen quasi onveranderd terug.
            Weet iemand hier meer over ?

            Comment


            • #21
              Re: sigma of canon?

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              Ik zou nooit geen Canon lenzen kopen

              Gr kees

              Ik zou niks anders dan Canon lenzen kopen !
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #22
                Re: sigma of canon?

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Er loopt momenteel een draadje op dpreview waar men stelt dat vrijwel alle Sigma lenzen een "front focus" probleem hebben met Canon bodies. Iemand scheen dat te wijten aan het feit dat Sigma geen licentie heeft die inzge geeft in het Canon AF systeem en dat ze dus bijgevolg moeten gokken ??? Een Duitser stuurde zijn Sigma lenzen in voor hercalibratie maar ze kwamen quasi onveranderd terug.
                Weet iemand hier meer over ?
                Hmmm, ik heb de Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG MACRO samen gekocht met Jumper. De mijne stond op een 10D, die van Jumper op een 350D.
                Niks gemerkt van frontfocus...
                Ook Husa, die na 14 dagen mijn lens heeft overgenomen meldde geen problemen (ook op 350D als ik me niet vergis)...

                Ik denk dat de meeste frontfocus problemen voortkomen uit het feit dat mensen vergeten dat AF een cirkel is en geen minuscuul puntje.
                Lenzen die echt fout focussen moeten idd gecalibreerd of omgeruild worden.
                Occasioneel blijken er ook bodies te zijn waarin de AF niet helemaal correct is (mechanisch buiten tolerantie)... Die fouten worden met een betere lens dikker in de verf gezet...
                Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

                Comment


                • #23
                  Re: sigma of canon?

                  Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
                  Hmmm, ik heb de Sigma 24-70mm f/2.8 EX DG MACRO samen gekocht met Jumper. De mijne stond op een 10D, die van Jumper op een 350D.
                  Niks gemerkt van frontfocus...
                  ...
                  OK Thnx .. 't zal wel "anecdotische informatie" geweest zijn denk ik .. anders zou er zeker al wel meer "lawaai" rond gemaakt zijn.

                  Comment


                  • #24
                    Re: sigma of canon?

                    Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                    Ik zou nooit geen Canon lenzen kopen

                    Gr kees
                    Kees, dat komt omdat jij een Nikon camera hebt...
                    canon 40D, canon 70-200 2.8L IS, 24-105 4 IS USM, 50 1.8, 17-40 4L, 100mm 2.8
                    Grtz Marc
                    http://www.pbase.com/marc100

                    Comment


                    • #25
                      Re: sigma of canon?

                      Oorspronkelijk geplaatst door OneyedK Bekijk bericht
                      4) 2.8 van Sigma is niet gelijk aan 2.8 van Canon, geen idee waarom de Canon meer licht "vangt"
                      Terwijl het maximum diafragma een functie is van de brandpuntafstand en de breedte van de lens (en het kleinste diafragme over alle lenselementen telt, volgens mij) bestaat er nog zoiets als de transferfunctie: door gebruik van betere coatings om interne reflecties te vermijden wordt er meer licht doorgelaten. Alle glas houdt licht tegen, en hoe minder licht er tegengehouden wordt hoe meer je lens zal "vangen".

                      Ik neem aan dat een duurdere lens meer kans heeft om meer licht te vangen, door gebruik van betere glassoorten / coatings.

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #26
                        Re: sigma of canon?

                        Oorspronkelijk geplaatst door cgs-studio Bekijk bericht
                        Ik moet kiezen tussen de lens van sigma 28-70mm-f2.8 EX DG Macro en de lens van canon EF 28-70mm f2.8 L USM.
                        Ps ik heb me vrij recent een canon 5D aangeschaft.
                        Als je Canon kiest kan je beter voor de 24-70 gaan als je in dat bereik wil blijven.
                        De 28-70 is een goede lens maar niet in combinatie met een 5D, de 24-70 is dan een veel betere keuze.
                        En de 24-105 IS overwogen?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: sigma of canon?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De 28-70 is een goede lens maar niet in combinatie met een 5D
                          Kan je dat even uitleggen? Een upgrade van 10D naar 5D zit nog bij m'n overwegingen, de lens zou ik willen behouden...
                          Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

                          Comment


                          • #28
                            Re: sigma of canon?

                            Ik kan natuurlijk niet antwoorden voor VerSeg maar ik vermoed dat hij doelt op het feit dat de resolutie en de grootte van de sensor van de 5D ervoor zorgt dat eventuele onscherpte en kleurfouten aan de rand van de lens meer in de verf gezet wordt op dat toestel.

                            De 5D vereist gewoon toplenzen, zeker omdat iemand een 5D niet koopt om zomaar kiekjes te trekken maar ook om er serieuzere dingen mee te doen die met een 30D of 400D minder gemakkelijk zijn.

                            Misschien dat de 28-70 van SIGMA zich op een cropbody nog uit de voeten kan maken doordat enkel het centrum van de lens gebruikt wordt op een cropsensor.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #29
                              Re: sigma of canon?

                              Als je je een 5D kan veroorloven koop dan gewoon ook goede canon lenzen
                              ik weet zeker dat je daar geen spijt van gaat krijgen.
                              Heb je het geld ervoor over gewoon kopen die handel.
                              Met vriendelijke groeten,
                              Ronald
                              www.konings.biz

                              Comment


                              • #30
                                Re: sigma of canon?

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                En de 24-105 IS overwogen?
                                Vind ik een interessante opmerking! Ik heb mijn oog ook al halvelings laten vallen op de combinatie 5D + 24-105; is dit goed genoeg voor huwelijken, communies, e.d.?
                                (24-70 zal ongetwijfeld intrinsiek beter zijn, maar voor mijn doeleinden is iets meer zoom belangrijker dan absolute topkwaliteit.)

                                Comment

                                Working...
                                X