Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma Lens ! ( Wel auto meenemen )

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Sigma Lens ! ( Wel auto meenemen )

Maar... de beeldkwaliteit van hun 120-300 f2.8 laat naar 't schijnt in elk geval te wensen over.

Deze uitspraak zou ik ook wel graag eens wat geargumenteerder zien. Ervaringen ?
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim30 Bekijk bericht
      Maar... de beeldkwaliteit van hun 120-300 f2.8 laat naar 't schijnt in elk geval te wensen over.
      Ik ben nu gene Sigma-addict, maar ik ken wel mijn klassiekers.
      Deze lens is één van de betere lenzen uit het ganse Sigma-gamma, en tot op heden heb ik er nog geen slechte reviews over gelezen. Ik ben eveneens benieuwd naar je bron.
      Al moet ik wel toegeven dat een 200-400 wel mooier op mijne D200 zou staan.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
        Zou ik een schaduw op m'n foto krijgen als ik flits met m'n SB600
        'n Stuk of 8 flitsers vastkleven aan de buitenrand van de lens.... ringflitser ?
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
          'n Stuk of 8 flitsers vastkleven aan de buitenrand van de lens.... ringflitser ?
          Bij zo'n lens hoort eigenlijk een flitsset van de politie .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

waarom blijft men over dezelfde lens twee topic's houden?
            Sigma heeft de 200-500 f/2.8 EX DG gelanceerd, Een link naar dit monster (in't Chinees) : http://dc.watch.impress.co.jp/cda/lens/2007/03/08/5746.html http://www.sigma-photo.co.jp/news/200_500_28.htm Er zit nog geen beeldstabilisatie op, Spijtig, dan moet je hem toch nog op een tripod zetten.:D

zouden de moderators dit niet beter samenvoegen?
            dit komt wat verwarrend en ambetant over

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht

Deze uitspraak zou ik ook wel graag eens wat geargumenteerder zien. Ervaringen ?
              Ik heb geschreven "naar 't schijnt" want ik heb zelf geen ervaring met deze lens. Maar ik ken een fotograaf die deze lens had aangeschaft en ze kort nadien weer heeft verkocht omdat ze onvoldoende scherp was, zeker niet op 2.8. Hij had die lens ook gekocht om specifiek voor dierenfotografie te gebruiken en dus gebruikte hij vaak een 2x converter (weet niet of het een originele Sigma was of Nikon). In elk geval was hij niet tevreden van de beeldkwaliteit. Zelf gebruik ik een AF-S 300 f2.8 II van Nikon in combinatie met de TC-20EII en mijn beelden zijn op volle opening beslist scherp. Volgens de fotograaf met de 120-300 was dit bij deze Sigma niet het geval. Ik moet wel zeggen dat het geen DG versie was. Misschien is deze DG ondertussen beter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Als ze daarvan nu een "DC" versie zouden maken, voor een camera die geen full-size sensor heeft, dan kon het gewicht heel wat lager zijn en dan was ze misschien nog te "hanteren".
                Een DC versie zou dus juist even groot en zwaar zijn. 500mm blijft even lang bij DC. En de frontlens blijft ook even groot. 500/2.8 = 180mm op zijn minst.
                JanR

Comment

Working...
                X