Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Sigma heeft de 200-500 f/2.8 EX DG gelanceerd,
Een link naar dit monster (in't Chinees) :
http://dc.watch.impress.co.jp/cda/lens/2007/03/08/5746.html
http://www.sigma-photo.co.jp/news/200_500_28.htm
Er zit nog geen beeldstabilisatie op, Spijtig, dan moet je hem toch nog op een tripod zetten.:D
Ik dacht er net zo over
maar als iemand hem heeft, wil ik hem wel een keertje testen. of het op een Nikon of een Pentax camera is. Maakt me niks uit.
Waar een wil is, is een weg
---------------------------------
Shooting distance and focal length can be viewed on the lens' LCD panel
hopelijk is dat backlit, misschien nog met een ander kleurtje dan het schermpje van je fototoestel en de schermpjes van je flits, dan kan je de hele zwik als kerstboom gebruiken.
Hoe zoom je eigenlijk met zo 'n ding? Vastzetten op statief, fototoestel vastnemen en een halve meter achteruitgaan (schuifzoomversie) of koevoet tussen dat handvat en draaien maar...
Ik denk niet dat die nog in mijn rugzakske geraakt...
,
Dat zou me toch een rugzakske zijn waar dat "ding" in kan passen
Desondanks een huzarenstukje van Sigma
Grtz.
Bryan
Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is
Ik kan me wel inbeelden dat dit ding binnenkort regelmatig op sportwedstrijden (voetbal, atletiek,..) te zien zal zijn aan de rand van het veld.
Dit moet zo ongeveer het ideale zoombereik zijn, en om andere journalisten de loef af te steken, vraag je gewoon aan de club om het licht op spannende momenten te dimmen. Dan is zo'n lens op 2 weekends terugverdiend...
Wat zoombereik en lichtsterkte betreft lijkt dit inderdaad subliem. Maar wat mij vooral interesseert is hoe het zit met de optische prestaties. Ik wil die lens hier zeker niet op voorhand afknallen hoor! Maar... de beeldkwaliteit van hun 120-300 f2.8 laat naar 't schijnt in elk geval te wensen over. Handelbaar is zo'n gedrocht evenmin. Inderdaad net goed genoeg om mee te nemen in de auto, in uw schuiltent of om aan de rand van 't sportveld mee te gaan staan. Maar mobiel zijt ge niet direct met zo'n spul. En dan komt daar wellicht nog een kanjer van een zonnekap bovenop... Soit, als de optiek en de snelheid van de autofocus ok zijn zal deze lens voor bepaalde doeleinden misschien wel geschikt zijn. Maar voor 't zicht moet ge ze inderdaad niet kopen vind ik... Zo'n lelijk geval! Als Nikongebruiker spaar ik liever verder voor nen AF-S 200-400 f4 VR
Maar voor 't zicht moet ge ze inderdaad niet kopen vind ik... Zo'n lelijk geval!
Ik vind het er anders best wel ruig uitzien, o.a. ook door die "klinknagels" op de zijkant. Moest ik er ooit het geld voor hebben.... ah ja, en zo'n torpedo ook nog werkelijk nodig hebben...
In ieder geval, dit lijkt me op marketinggebied een prachtige zet van Sigma: iedereen spreekt erover, en ik denk dat de credibiliteit van het merk - o.a. als innovator - er ook sterk op vooruit zal gaan.
... de beeldkwaliteit van hun 120-300 f2.8 laat naar 't schijnt in elk geval te wensen over ...
Kan je dit even verder uitleggen ? Dit objectief krijgt zo ongeveer overal (waar ik al gezocht heb) zeer goede kritieken. Hier op BD zijn er ook een aantal gebruikers van dit objectief en wat die daar uit toveren kan ik toch bezwaarlijk slechte foto's noemen hoor.
Misschien weet jij iets wat ik nog niet weet, dus ... laat maar komen ...
Comment