Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven uit Hong Kong

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectieven uit Hong Kong

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
    Wanneer moet men betalen als men via ebay een lens besteld uit HongKong?
    Voor of na de levering?
    Ik denk dat men zonder betaling er niet aan denkt om iets op te sturen.
    De meesten zetten hun voorwaarden netjes bij de aanbieding.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AtroX Bekijk bericht
      Ik vond vandaag deze verkoper op ebay:

http://http://cgi.ebay.de/Sigma-APO-MACRO-150mm-F-2-8-f2-8-EX-DG-HSM-for-Nikon_W0QQitemZ150161803334QQihZ005QQcategoryZ3343 QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem#ShippingPaym ent

Vond ik wel heel goedkoop voor een leverancier uit Duitsland...of versta ik geen Duits?
      Volgens mij gaat het wel degelijk om een verkoper uit Hong Kong. De duitse voorstelling is slechts camouflage! Als je de gegevens van de verkoper even naleest vind je dit:

"Mitglied: seit 22.10.01 in Hong Kong
      Angemeldet als gewerblicher Verkäufer"

Uitkijken geblazen!

Gilby.
      Nikon D90 + 18-200 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
        Wing Shing & Man Shing zijn betrouwbaar, al paar keer geweest. Beide winkels zijn trouwens van dezelfde eigenaar...
        Best op voorhand mailen met je bestelling en dan zorgen ze dat het tijdig in stock is...

Tin Cheung "was" ok... Aantal jaren geleden iets besteld en zonder problemen kunnen gaan ophalen. Laatste keer dat ik naar HK ging lukte het echter niet om ze via email te contacteren, geen antwoord, en heb dan maar voor Wing Shing gekozen...

By the way, die veralgemening, zeker niet op Nathan road kopen, klopt niet. Tin Cheung is op Nathan Road...
        Waar je niet mag kopen is één van die honderden winkeltjes die psp's, ipod, gsm's, fototoestellen, lenzen, etc... verkopen, je herkent ze direkt want ze zien er allemaal hetzelfde uit. Ga naar een "echte" fotozaak...

Tin Cheung is niet op Nathan rd. hoor, wel in een zijstraat : Carnavon rd. Tin cheung heb ik erbij gezet om de prijzen te vergelijken, niet om er te kopen. trouwens de laatste keer hadden ze de helft niet binnen van hetgeen ik nodig had. een paar winkels naast tin cheung daarentegen hadden ze wel alles wat ik zocht en hij ging nog onder de prijzen van wing shing, met de internationale garantiekaart erbij. (Phoenix digital)
        ik heb zelfs al mijn aankopen laten staan in de winkel omdat ik de hotelkamer niet veilig vond. geen enkel probleem.

Comment

Heb een keer 2 lenzen besteld uit HK, Sigma 24-70 en 70-200 exdg etc.
          Was best eng eerste keer zoveel geld over te maken en dan maar wachten. 1 week later alles binnen (voor 1 lens maar invoerrechten moeten betalen) en alles was perfect.
          Pas een Nikon s10 gekocht ook in HK en ook perfect verlopen. Ik koop alleen bij powersellers en niet alleen fotoapparatuur. Nog nooit iets fout gegaan bij mij.
          Sony RX10 III en RX100 III

Comment

Heb me onlangs een reflectiescherm besteld in Duitsland...verwondering was groot als het item aankwam uit hongkong (Stond nergens vermeld in Ebay). Alleszins...gelukkig dat het item gemarkeerd was als "gift"... heb dus geen verdere kosten gehad.

Grt,
            JanMetDePet
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Re: Objectieven uit Hong Kong en Verwegistan

Vorige week kwam hier een klant met zijn vriend hier binnen.

Mijn klant haalde een tussenring en wilde een 300mm en een 200-400mm testen en één van deze lenzen kopen. Daar kwam ook het onderwerp prijsverschillen met Hong-Kong en de USA ter sprake. Zijn vriend was één van de gelukkige die op Zaventem met zijn twee jaren oude Nikon D2H en een paar lenzen er uitgehaald was toen hij door de "groene zone" ( niets aan te geven) doorliep.

Hij vertelde dat hij de lenzen en het toestel al een paar jaren had. Dat was geen probleem vertelde de betrokkene ambtenaar. Alle gegevens van de lenzen en het toestel werden genoteerd en zijn peronalia. Hij kreeg twee weken de tijd om alle aankoopfacturen of invoerdocumenten voor te leggen.

Aleen heeft hij enkel de overboekingsbewijzen of afschriften van de betalingen van zijn kredietkaart en de lenzen waren als gift gedeclareerd en de Nikon als reparatie en alles was een paar jaar geleden gewoon de douane gepasseerd. Nu kan hij alsnog een flinke som met boete ophoesten.
              Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Vorige week kwam hier een klant met zijn vriend hier binnen.
                Je hebt er natuurlijk alle belang bij dat je klanten bij jou kopen en niet in USA of hongkong (waar ik volledig in kan komen mocht het mijn broodwinning zijn) Je uitleg, advies en uittestens wordt ook niet aangerekend .
                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Da Slave Bekijk bericht
                  heb al vluchten londen-hongkong heen en terug gezien voor 550 euro (vraag me niet meer met welke maatschappij...)

Mvg, M.
                  Opgelet met lage prijzen. Het kan perfect dat je een vlucht gezien hebt van €550 maar daar zitten gegarandeerd de verschillende taxen niet bij (luchthaventax, fuel charge, ...)!

Comment

Misschien bij velen minder bekend - maar ook Zwitserland biedt vrij lage prijzen aan. Ik vond er de Nikon D3 terug voor (omgerekend) 3548 euro (of Chf 5841). De Nikon D300 gaat er over de toonbank voor 1360 euro.
                    http://www.preissuchmaschine.ch/main...x=0&image1.y=0
                    Probleem is dat de Zwitsers niet naar het buitenland verzenden - je moet dus zelf naar Zwitserland om het toestel te halen. Al is dat in ieder geval toch iets makkelijker dan naar Hong Kong vliegen ...
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                      Misschien bij velen minder bekend - maar ook Zwitserland biedt vrij lage prijzen aan. Ik vond er de Nikon D3 terug voor (omgerekend) 3548 euro (of Chf 5841). De Nikon D300 gaat er over de toonbank voor 1360 euro.
                      Probleem is dat de Zwitsers niet naar het buitenland verzenden - je moet dus zelf naar Zwitserland om het toestel te halen. Al is dat in ieder geval toch iets makkelijker dan naar Hong Kong vliegen ...

Dan loont het de moeite om komende zomer tijdens de vakantie een ommetje te maken langs zwitserland.

Grt,
                      JanMetDePet
                      Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                        Opgelet met lage prijzen. Het kan perfect dat je een vlucht gezien hebt van €550 maar daar zitten gegarandeerd de verschillende taxen niet bij (luchthaventax, fuel charge, ...)!

hier alles netjes ingevuld, en ik kwam aan 396 pond inclusief tax en fuel charge
                        is dus 568 euro......(datum lukraak gekozen)

Mvg, M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht

deze verstuurd bijvoorbeeld wel naar Belgie, zal wel niet de enige zijn.....

Comment

http://www.it-xtremeshop.ch/xtc-shop/

Ik vond niets terug in de AGB's, maar je zal wel gelijk hebben.
                            Al vond ik er nog eentje (Url vergeten) maar die vermeldde wel in de FAQ dat ze de BTW en douanerechten meerekenden voor verzending naar België.
                            Er zijn er wel een aantal waar je in Zürich kunt afhalen. (= 600 km van Brussel)
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

http://www.it-xtremeshop.ch/xtc-shop/

Maar Zwitserland is geen EMU en wordt imo identiek behandeld als USA of Hongkong aan de douane.

Hubert
                              Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

kzou het niet doen als ik van jou was liever een beetje meer te betalen en zeker weten dat je degelijk materiaal hebben dan besparen en met een kapotte lens te zitten en probeer die dan maar eens vergoed te krijgen

als ik van jou was zou ik dan eerder eens piepen naar tweedehands lenzen in ons eigen landje ofzo is er dan iets mis heb je nog altijd iemand waar je u kan tot wenden. (ik zelf heb al mijn lenzen al tweedehands gekocht en meer dan content van)

Comment

Working...
                                X