Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectieven uit Hong Kong

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Objectieven uit Hong Kong

de extra kosten komen achteraf (bij bv UPS) : de inklaringskosten (rond de 25 euro) . dat duurt een paar weken

als de douane ingrijpt plakt er een douanezegel op het pakje en zit er een aangifteformulier bij

ik heb da 1 keer gehad bij een zending die niet via Frankfurt in europa is binnengekomen (heb al een 30-tal hongkong aankopen gedaan de laatste paar jaar)
    www.Klikkerdeklik.be
    Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paradroid Bekijk bericht
      ...heb al een 30-tal hongkong aankopen gedaan de laatste paar jaar
      Je wordt stilaan een groothandelaar, zo te zien!

Wat is eigenlijk de URL van die HongKong Chinees?
      Last edited by Leopard; 1 maart 2007, 08:58.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik koop bij 2 : China arts en Trendypod . allebei actief op ebay.
        www.Klikkerdeklik.be
        Waarom een tijger in de tank , als er een ezel achter het stuur zit ...

Comment

Ik zou alles op brief zetten en naar de douane versturen zodat ze niet de moeite hoeven te doen om forums te lezen.

Ik begrijp dat je in alle "eerlijkheid" onze forumleden wilt helpen, maar op deze manier maak je het de gebroeders douaniers wel gemakkelijk.... en ons lastiger.

Ook ik heb een slechte ervaring. Mijn golfschoenen uit de VS kostten me destijds alles bij elkaar € 400,00.
          Maar wie niet waagt, die niet wint.

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
            Je wordt stilaan een groothandelaar, zo te zien!

Wat is eigenlijk de URL van die HongKong Chinees?

Je kan hem terugvinden via volgende url :
            Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

Je moet zijn feedback eens lezen via de link, dan kun je je een idee vormen.
            Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
            ----------------------------------------------
            Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Comment

Ik kocht eind vorig jaar een Canon F-1New als collectorsitem (en fall back als het ooit nog eens -20° wordt ). Idd, €150 te betalen aan Taxipost. Nogthans een gebruikt toestel van 25 jaar oud. Maar die van Taxipost kunnen er niets aan doen. En ik zou niet weten hoe dat geld terug te claimen bij de douane . 't Is dat die douaniers niets van fototoestellen kennen en uit de naam van het toestel afgeleid hebben dat die 'new' was denk ik .
              Een beginner ziet veel mogelijkheden. Een expert slechts een paar.

Comment

Ik heb al verschillende malen via ebay in hongkong gekocht en nooit moeten bijbetalen. Je moet natuurlijk een beetje opletten. Vele shops zijn zo vriendelijk om er alles aan te doen dat het niet gecontroleerd wordt en voor het geval dat wel zo zou zijn, geven ze een prijs op die veel lager is dan de werkelijke prijs, waardoor je ook minder moet betalen. Als je wil, kan ik je wel een paar winkels doorgeven waar ik bij gekocht en heb en tevreden over ben.

Mvg,

Benjamin
                Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                  Koop het, krijg na twee maanden een zalige factuur in de bus waarvan je de oorsprong niet weet, en je beseft dat dat je laatste keer was...

In Nederland gaat dat niet op omdat je gelijk bij ontvangst de eventuele heffingen moet betalen. Dus rekeningen achteraf is hier niet mogelijk. Als je in België een rekening zou ontvangen dan staat er toch altijd op van welke zending en de datum enz.!
                  Ook de broodjes Aap verhalen over andere software of andere kwaliteiten zijn gewoon onzin. De lenzen die je daar koop zijn identiek aan die hier worden verkocht alleen zonder invoerrechten en BTW wat dus het grootste verschil in prijs verklaard.
                  Zelf heb ik ook al in Hong Kong gekocht en geen invoer en BTW betaald maar dat blijft natuurlijk een gokje. Maar zelfs als je dat wel zou moeten betalen ben je in de meeste gevallen goedkoper uit. B.v. een 500mm f4 lens van Nikon kost daar ca 5000 euro plus verzendkosten van ca 100 euro.
                  De invoerrechten en BTW zijn totaal ongeveer 1300 euro terwijl de lens hier toch echt een stuk duurder is. Ook de garantie is geen probleem omdat op lenzen een internationale garantie zit in tegenstelling op een body.

Golf-man
                  Last edited by Ed Agter; 4 maart 2007, 21:09.

Comment

niks met topic te zien: enkel dit: hoop dat guido1969 en guido1956 geen verwarring zullen geven; de nicks zijn bijna dezelfde!!
                    Sony RX10 Mark IV
                    nog een fijne dag verder!
                    Guido

Comment

Tegenwoordig niet makkelijk om ze te kopen zonder naar daar te gaan. Enkel als je zelf ze gaat halen (of vrienden) en niets aangeeft aan de douane zal je er voordeel uithalen. (en zelfs dan riskeer je boetes!)
                      De controle op zendingen is erg groot tegenwoordig om BTW + importtaksen te ontlopen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stvideo Bekijk bericht
                        Tegenwoordig niet makkelijk om ze te kopen zonder naar daar te gaan. Enkel als je zelf ze gaat halen (of vrienden) en niets aangeeft aan de douane zal je er voordeel uithalen. (en zelfs dan riskeer je boetes!)
                        De controle op zendingen is erg groot tegenwoordig om BTW + importtaksen te ontlopen!
                        Klopt, en dan heb je bovendien nog het voordeel om een paar dagen in een fantastische stad te kunnen doorbrengen! Voor diegenen die dit zien zitten kan ik wel een paar betrouwbare foto zaken doorgeven... Je koopt je spul best niet zomaar in pakweg een shop op Nathan Road ofzo, oppassen en betrouwbare shops kiezen is de boodschap!
                        Tommy
                        My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed Agter Bekijk bericht
                          In Nederland gaat dat niet op omdat je gelijk bij ontvangst de eventuele heffingen moet betalen. Dus rekeningen achteraf is hier niet mogelijk. Als je in België een rekening zou ontvangen dan staat er toch altijd op van welke zending en de datum enz.!
                          Ook de broodjes Aap verhalen over andere software of andere kwaliteiten zijn gewoon onzin. De lenzen die je daar koop zijn identiek aan die hier worden verkocht alleen zonder invoerrechten en BTW wat dus het grootste verschil in prijs verklaard.
                          Zelf heb ik ook al in Hong Kong gekocht en geen invoer en BTW betaald maar dat blijft natuurlijk een gokje. Maar zelfs als je dat wel zou moeten betalen ben je in de meeste gevallen goedkoper uit. B.v. een 500mm f4 lens van Nikon kost daar ca 5000 euro plus verzendkosten van ca 100 euro.
                          De invoerrechten en BTW zijn totaal ongeveer 1300 euro terwijl de lens hier toch echt een stuk duurder is. Ook de garantie is geen probleem omdat op lenzen een internationale garantie zit in tegenstelling op een body.

Golf-man

Ook hier moet tegelijkertijd betaald worden, maar de pakjesdiensten betalen dit zelf, en het zijn hun rekeningen die dan maanden later nog kunnen volgen. Komt het via de post, geldt dit niet, en is het uiteraard volgens jouw 'Nederlandse' principe...

Andere kwaliteit is er inderdaad niet, enkel opletten dat je geen thermos koopt waar Nikon opstaat, hoewel je een 200-400 verwachtte Maar dat is gewoon een kwestie van gezond verstand en de juiste shops eruit weten te pikken...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TommyG Bekijk bericht
                            Klopt, en dan heb je bovendien nog het voordeel om een paar dagen in een fantastische stad te kunnen doorbrengen! Voor diegenen die dit zien zitten kan ik wel een paar betrouwbare foto zaken doorgeven... Je koopt je spul best niet zomaar in pakweg een shop op Nathan Road ofzo, oppassen en betrouwbare shops kiezen is de boodschap!
                            Ik ben er in oktober geweest maar geen van de bekende zaken als Wing Sing e.d. hadden de lenzen die ik wilde hebben in voorraad. Zomaar halen is dus ook een probleem.

Golf-man

Comment

Bedankt voor de vele reakties. Ik denk dat ik toch eens een risicootje ga nemen. Ik laat jullie in ieder geval weten hoe het afloopt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ed Agter Bekijk bericht
                                Ik ben er in oktober geweest maar geen van de bekende zaken als Wing Sing e.d. hadden de lenzen die ik wilde hebben in voorraad. Zomaar halen is dus ook een probleem.

Golf-man
                                Ik bestel steeds op voorhand, zo ben je zeker dat het materiaal in stock is...
                                Tommy
                                My homepage : www.digitalviolence.be

Comment

Working...
                                X