Nog maar eens een vraag over wat nu juist aan te schaffen.
Ik bezit een 350D + kitzoomlens 55-200mm
In goede lichtomstandigheden ben ik min of meer tevreden van de lens.
Nu heb ik overlaats fotos moeten trekken tijdens een zwemwedstrijd en deze waren niet helemaal naar mijn zin. Nu is mijn vraag hiervoor. Is de aanschaf van een flits hier een optie om meer licht te krijgen????
Een tweede vraag: ik ga binnenkort fotos maken in een circustent (ik veronderstel ook niet veel licht) is een flits hier ook de oplossing????
Verder overweeg ik ook de sigma lens 135-400 mm F4-5,6 aan te schaffen.
Hier dan ook weer de vraag bij: heeft een flits hierbij zin????
Ik heb hier al heel wat gelezen over andere lenzen(canon 70-300mm, canon 70-200mm f2,8; sigma 70-200mm f2,8) maar eigenlijk overlappen deze lenzen min of meer een bereik dat ik reeds heb. Of is het toch beter deze aan te schaffen ipv een flitser + 135-400mm en 55-200mm.
Ik heb zo al wat vanalles gelezen en dat maakt de keuze niet makkelijker.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat iemand een beetje goed advies kan geven.
Merci alvast
Martine
Ik bezit een 350D + kitzoomlens 55-200mm
In goede lichtomstandigheden ben ik min of meer tevreden van de lens.
Nu heb ik overlaats fotos moeten trekken tijdens een zwemwedstrijd en deze waren niet helemaal naar mijn zin. Nu is mijn vraag hiervoor. Is de aanschaf van een flits hier een optie om meer licht te krijgen????
Een tweede vraag: ik ga binnenkort fotos maken in een circustent (ik veronderstel ook niet veel licht) is een flits hier ook de oplossing????
Verder overweeg ik ook de sigma lens 135-400 mm F4-5,6 aan te schaffen.
Hier dan ook weer de vraag bij: heeft een flits hierbij zin????
Ik heb hier al heel wat gelezen over andere lenzen(canon 70-300mm, canon 70-200mm f2,8; sigma 70-200mm f2,8) maar eigenlijk overlappen deze lenzen min of meer een bereik dat ik reeds heb. Of is het toch beter deze aan te schaffen ipv een flitser + 135-400mm en 55-200mm.
Ik heb zo al wat vanalles gelezen en dat maakt de keuze niet makkelijker.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest en dat iemand een beetje goed advies kan geven.
Merci alvast
Martine
Comment