Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Maar die filterthread van 82mm betekend wel dat de bestaande "traditie" van 77mm doorbroken wordt, en menig L shooters zal een tweede polarisatiefilterke kunnen kopen...
Maar die filterthread van 82mm betekend wel dat de bestaande "traditie" van 77mm doorbroken wordt, en menig L shooters zal een tweede polarisatiefilterke kunnen kopen...
Is het front-element dan plots groter geworden?
Dave
Dat zal wel iets met vignetting te maken hebben. Met een groter front-element is de kans op vignetting veel kleiner.
Maar grotere elementen maken de lens zwaarder en ook heel wat duurder...
vind die 77mm net leuk om die filters van de 70-200 en de 24-70 uit te wisselen
ze zal wss weer flink aan de prijs zijn
verschil type 1 en 2 van de 85mm 1.2 L was ook ruim 300€ , wou er een , kon geen 1 meer krijgen maar wle een 2 en heb toen lekker 1200€ uitgespaard en een 85mm 1.8 gekocht.
als die 16-35 ook zo'n prijs gaat krijgen gaan ze d'r nimer veel meer verkopen tov de 17-40
vind die 77mm net leuk om die filters van de 70-200 en de 24-70 uit te wisselen
ze zal wss weer flink aan de prijs zijn
verschil type 1 en 2 van de 85mm 1.2 L was ook ruim 300€ , wou er een , kon geen 1 meer krijgen maar wle een 2 en heb toen lekker 1200€ uitgespaard en een 85mm 1.8 gekocht.
als die 16-35 ook zo'n prijs gaat krijgen gaan ze d'r nimer veel meer verkopen tov de 17-40
Integendeel. Indien de 16-35 door deze maatregels optisch beter wordt (bvb op hetzelfde niveau als de Nikon 17-35/2.8, dan mag die prijs nog wat hoger zijn zonder invloed te hebben op de verkoopcijfers
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
hebde mij hier al ooit horen klagen over een lens ?
ik maak van die zever als vignettering,vervorming geen problemen hoor
allemaal software voor.. en als je toch aan't shoppen bent ...
voor ik al mijn use-for lensen bij mekaar had trok ik mijne plan ook met wat ik had ze
ik ben tevreden met mijn canon lensjes , en mjn sigma's doen 't ook goed
dat canon maar eens met een prime in korte lichtsterke range komt met IS op
ivm photoshop : voorkom fouten ipv ze op te lossen
en canon maakt zeker goeie
ik heb de 24-70 en de 70-200 en ik ben er allebei supercontent mee.. ze doen alles wat ik ervan verwacht...
de 16-35 heb ik dan zelf niet maar een maat van mij heeft em ooit aangekocht en sindsdien ga ik daar vaak mee op de loop maar echt geweldig vind ik die niet zoals ik al zei
Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
Comment