Ik zit er toch aan te denken, om een Canon 30D aan te schaffen, dit is niet het grootste probleem, maar welke lenzen, dat is toch wel een groot dilemma.
Ik ben er over 1 zeker, als workaroundlens wil ik de :
Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI, over deze lens is al zoveel goeds gezegd dat ik voor deze wil gaan.
Maar wat voor lenzen (groothoek en tele) er nu bij, die hier een beetje op aan sluiten:
Tele, zit ik aan 2 lenzen te denken :
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
- Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS
Zal ik het stukje missen van 75 naar de 100 als ik kies voor de Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS ?
Natuurlijk zit er ook een groot verschil in aanschaf tussen de 2 lenzen.
Wat zouden jullie kiezen, of zeggen jullie kijk eens naar een ander specifieke lens, en welke dan ?
Groothoek, zouden jullie mij hier aub ook advies over willen geven die mooi aansluit op de Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI.
Ik heb gelezen over de Tokina en Sigma, misschien kunnen jullie nog wat tips geven.
Alvast bedankt
Orca45
Ik ben er over 1 zeker, als workaroundlens wil ik de :
Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI, over deze lens is al zoveel goeds gezegd dat ik voor deze wil gaan.
Maar wat voor lenzen (groothoek en tele) er nu bij, die hier een beetje op aan sluiten:
Tele, zit ik aan 2 lenzen te denken :
- Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
- Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS
Zal ik het stukje missen van 75 naar de 100 als ik kies voor de Canon EF 100-400/4.5-5.6 L USM IS ?
Natuurlijk zit er ook een groot verschil in aanschaf tussen de 2 lenzen.
Wat zouden jullie kiezen, of zeggen jullie kijk eens naar een ander specifieke lens, en welke dan ?
Groothoek, zouden jullie mij hier aub ook advies over willen geven die mooi aansluit op de Tamron AF SP 28-75/2,8 XR DI.
Ik heb gelezen over de Tokina en Sigma, misschien kunnen jullie nog wat tips geven.
Alvast bedankt
Orca45
Comment