Gisteren merkte ik plots dat er iets niet klopt met de autofocus van mijn AF-S 300mm f2.8 (type II). De scherpstelling gebeurd veel te traag en 'hapert' blijkbaar af en toe. Nu ja, technische problemen kunnen altijd voorvallen maar wat eigenaardig is, is dat er geen duidelijke oorzaak is van het probleem. Ik bedoel, ik heb de lens niet laten vallen of botsen en slijtage lijkt me ook niet echt mogelijk want als amateur heb ik de autofocus nu ook nog niet zo onwaarschijnlijk veel gebruikt. Ik heb het ook al met een andere body geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. Het ligt dus duidelijk aan het objectief zelf. Ik vrees dat er dus helaas niets anders zal opzitten dan het boeltje binnen te brengen voor reparatie...
Maar ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn die weet hebben van gelijkaardige problemen met AF-S lenzen? Oh ja, voor alle duidelijkheid. De lens stelt wel scherp! Alleen veel te traag en zoals gezegd met blijkbaar 'een hapering'...
![Frown](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/frown.gif)
Maar ik vroeg me af of er hier nog mensen zijn die weet hebben van gelijkaardige problemen met AF-S lenzen? Oh ja, voor alle duidelijkheid. De lens stelt wel scherp! Alleen veel te traag en zoals gezegd met blijkbaar 'een hapering'...
Comment