Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goeie raad nodig bij aanschaf lens voor Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Goeie raad nodig bij aanschaf lens voor Nikon

lees eens m'n "objectief advies" op m'n site
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
      lees eens m'n "objectief advies" op m'n site
      Er is precies meer dan één interessant gegeven te vinden op je site, al heb ik nog niet alles doorgenomen.

Je brengt me wel aan het twijfelen. Ik dacht als eerstvolgende te gaan voor een Sigma 150/f2.8 macro, maar ik lees dat de Nikon AF Micro 60 f/2,8D de beste macrolens zou zijn.

Is het mogelijk dat iemand me overtuigd van het één of het ander, en waarom?
      Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Moeilijk hoor.

De 60mm is inderdaad een super lensje; handig om mee te nemen en in het gebruik maar wel een korte werkafstand;
        de 150mm van Sigma is de beste 150mm lens die ik ken. Iets meer ijlen maar wel een snelle AF en zeer goede scherpte.
        Gezien het handige formaat en bereik is de vraag of je echt behoefte hebt aan een 2.8 zoomlens als je de 150mm hebt.
        Hangt ook af van je andere glas.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
          Moeilijk hoor.

De 60mm is inderdaad een super lensje; handig om mee te nemen en in het gebruik maar wel een korte werkafstand;
          de 150mm van Sigma is de beste 150mm lens die ik ken. Iets meer ijlen maar wel een snelle AF en zeer goede scherpte.
          Gezien het handige formaat en bereik is de vraag of je echt behoefte hebt aan een 2.8 zoomlens als je de 150mm hebt.
          Hangt ook af van je andere glas.

Allebei kan natuurlijk ook (60mm ook fijn voor portretjes). En met het evt verschil mbt 70/200, een tweede body?
          M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
            Allebei kan natuurlijk ook (60mm ook fijn voor portretjes). En met het evt verschil mbt 70/200, een tweede body?
            Ho ho ho, een tweede body..? Nu gaan we pas zweven. Ik kan nog niet stappen en jij wil me al laten lopen.

Is de Sigma 150mm minder geschikt voor portret?
            Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Jij begint met een Nikon 70-200/2.8 VR Zwart en met zo'n 70-200 om je nek zal het stappen ook niet llukken zonder te vallen.
              De Sigma is een heel goede/mooie lens, maar voor portretten toch wat te lang.
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

Comment

Voor portretten zit je toch tussen de 60 en 100mm meestal.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                  Voor portretten zit je toch tussen de 60 en 100mm meestal.
                  Tja, ik zit sinds het voorbije weekend zelf ook al serieus te denken of ik toch niet beter de Nikon 105/2.8 zou aanschaffen. Vooral dan naar die portretfotografie toe.

Pfff..., nie gemakkelijk!!

Comment

Working...
                  X