Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

variante 18-70mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • variante 18-70mm?

    Hallo,
    Ik heb een Fuji S2 pro en ik zou eens willen investeren in een professioneler lens. Mijn meest gebruikte lens op dit moment zijn mijn nikon 18-70mm 3.5-4 (vrijheid) lens en mijn 50mm 1.8 (lichtgevoeligheid).
    De 50mm vind ik echt een prachtlens maar geeft de vrijheid niet zoals de 18-70.

    Ik fotografeer voor 90% mensen en zou me nu wat willen toespitsen op studiofotografie.

    Kan er mij iemand een goeie lens aanraden die me heel wat mogelijkheden biedt?

    alvast bedankt!!
    greetz ZoOb
    Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

  • #2
    Re: variante 18-70mm?

    De Sigma 24-70 m2.8 of als je veel geld hebt de Nikkor 28-70 2.8.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: variante 18-70mm?

      wat is het grote verschil tussen de sigma en de nikon (buiten de prijs)
      is het werkelijk zo dat de foto's scherper zijn met die nikon?
      Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

      Comment


      • #4
        Re: variante 18-70mm?

        De Nikkor heeft AFs, mooiere kleur en is iets scherper, zeker open. De lens werkt ook veel prettiger, de Sigma zoomt wat zwaar en is ook lawaaierig. Maae als ik niet tegen de 2de hands Nikkor was aangelopen, zou ik nog steeds tevreden zijn met de Sigma.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: variante 18-70mm?

          De 28-75mm F/2.8 is ook een goei lenske als alternatief op die prime..
          Photography helps people to see
          -Berenice Abbott-
          BD1050BE

          Comment


          • #6
            Re: variante 18-70mm?

            Waarom niet de Tamron SP AF 28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)?
            Een lens hier heel veel aangeraden als portretfotografielens (ik ga die trouwens morgen ontvangen van UPS, enkele dagen deze besteld bij Corné voor €329)

            Comment

            Working...
            X