Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanraders tussen de lichtsterke lenzen (2.8) van Sigma, Tamron,...?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aanraders tussen de lichtsterke lenzen (2.8) van Sigma, Tamron,...?

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
    ik zelf heb de 50-150 2.8 van Sigma en ben er tevreden over.
    Heb eveneens deze lens - kan ze je aanbevelen (zeker prijs/kwaliteit verhouding tov vergelijkbare 2.8 objectieven)
    Inwendige zoom vind ik ook een pluspunt (maar dat is persoonlijk)

Heb nog ander Sigma glas (EX-gamma) waarvan ik ook tevreden ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      Van de diverse uitvoeringen van de Nikkor 80-200/2.8 die je soms tweedehands vindt heb ik gehoord dat er ook minder goeie tussenzitten?
      Dit moet ik tegenspreken. Er zijn welliswaar verschillende versies van deze lens, maar het zijn stuk voor stuk optisch zeer goede lenzen.

De 80-200 schuifzoom AF
      de 80-200 draaizoom AF-D (de mijne)
      de 80-200 draaizoom AF-S

zijn allemaal zeer scherpe en betrouwbare lenzen. Er zijn kleine optische verschillen, maar het grote verschil zit hem voornamelijk in de snelheid van de autofocus. De tweedehandsprijs varieert naargelang de versie.

Groetjes, Wim
      Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
      Fujifilm X100V

Comment

Bedankt voor de info. Heb je soms een idee welke versie meer waard is? Ik zie ze tweedehands meestal tussen 400 en 600€ gaan...

Comment

Bedankt voor de info. Heb je soms een idee welke versie meer waard is? Ik zie ze tweedehands meestal tussen 400 en 600€ gaan...
          Stefaan, de 80-200 draaizoom AF-S is de duurste, die betaal je 2de hands zelfs nog rond de 1000€
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Richtprijzen tweedehands:

De 80-200 schuifzoom AF: 400 à 500 Euro
            De 80-200 draaizoom AF-D: 550 à 650 euro
            De 80-200 draaizoom AF-S: 750 Euro en meer

Prijzen kunnen natuurlijk nog variëren i.f.v. toestand en ouderdom.

Groetjes, Wim
            Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
              Richtprijzen tweedehands:

De 80-200 schuifzoom AF: 400 à 500 Euro
              De 80-200 draaizoom AF-D: 550 à 650 euro
              De 80-200 draaizoom AF-S: 750 Euro en meer

Prijzen kunnen natuurlijk nog variëren i.f.v. toestand en ouderdom.

Groetjes, Wim

heb net een lange zoektocht achter de rug en vorige week een AFD gevonden.
              De prijzen die Wivo aangeeft kloppen, maar de AFS ga je niet vinden aan 750 vrees ik. Uitzonderlijk vanaf 850-900 in holland en dan moet je echt wel bliksemsnel zijn en 'niet vies zijn' van een tripje naar Ggggroningen of zo

gr
              m
              Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
              + b.u. Fuji X-E1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Defender M Bekijk bericht
                heb net een lange zoektocht achter de rug en vorige week een AFD gevonden.
                De prijzen die Wivo aangeeft kloppen, maar de AFS ga je niet vinden aan 750 vrees ik. Uitzonderlijk vanaf 850-900 in holland en dan moet je echt wel bliksemsnel zijn en 'niet vies zijn' van een tripje naar Ggggroningen of zo

gr
                m
                Voor een af-s had ik dat er wel voor over hoor

Comment

Voor wie goed kijkt bij "Aangeboden": er wordt een 80-200 AF-S aangeboden aan 800 Euro (binnenkort beschikbaar) ...

Groetjes, Wim
                  Fujifilm X100V

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    Voor wie goed kijkt bij "Aangeboden": er wordt een 80-200 AF-S aangeboden aan 800 Euro (binnenkort beschikbaar) ...

Groetjes, Wim
                    en ge zegt dan NU

nee hoor, ferm content zo

maar das dan wel een buitenkansje, als ie puntgaaf is, natuurlijk
                    Fuji XT2 - XF 10-24 f/4 - XF18-55 f2,8- f4 XF 55-200 f3,5-4,8
                    + b.u. Fuji X-E1

Comment

Working...
                    X