Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 300 mm f/4 + tc 1.7

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon 300 mm f/4 + tc 1.7

ik gebruik momenteel een nikkor 70-200 mm vr in combinatie met een TC-17E II teleconverter, deze combinatie bevalt mij goed, maar blijkt voor sommige onderwerpen toch wat te weinig bereik te hebben.Ik denk daarom aan het aanschaffen van een nikkor 300 mm f/4 lens en deze te gebruiken met de teleconverter. Mijn vraag is of iemand ook ervaring heeft met dit duo, wat blijft er van de beeldkwaliteit over?

Re: nikon 300 mm f/4 + tc 1.7

De beeldkwaliteit zal wel goed blijven maar je AF zal je inleveren denk ik.
    Met een 1.4 TC ga je naar F5.6 en behoudt je de AF, met een 1.7 converter zal dat F6.3 of F7.1 worden en lever je je AF in.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roemer Bekijk bericht
      ik gebruik momenteel een nikkor 70-200 mm vr in combinatie met een TC-17E II teleconverter, deze combinatie bevalt mij goed, maar blijkt voor sommige onderwerpen toch wat te weinig bereik te hebben.Ik denk daarom aan het aanschaffen van een nikkor 300 mm f/4 lens en deze te gebruiken met de teleconverter. Mijn vraag is of iemand ook ervaring heeft met dit duo, wat blijft er van de beeldkwaliteit over?
      Als het een AF-S 300 F/4 is, dan zal de TC passen. Maar hij past niet op de oudere AF 300mm F/4.

Ik heb deze AF-S gebruikt met een 1.4 (zeer goede combinatie) en een 2.0
      (AF wordt zeer traag en begint te jagen, probleem met focus lock) en je zit op F/8). De 1.7 zal er tussen inliggen.

Ik zou het bij een 1.4 TC houden voor deze lens.
      Zelfs voor de 200-400 F/4 is de 1.7 eigenlijk teveel van het goede.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik kan maar alleen over de TC14E spreken, maar ik gebruik deze wel op dezelfde lenzen: nl 70-200 VR en de 300/4 AFS. De resultaten op de 70-200 VR zijn zeer goed, die op de 300/4 zijn gewoon super. De AFS van de 300 werkt ietsje trager met de converter.
        Ik vermoed dat de resultaten van de TC17E misschien een tikje minder zullen zijn, maar dat dezelfde vergelijking mogelijk is. Hoe de AF zal reageren is natuurlijk onmogelijk te voorspellen.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik heb de 300 mm af-s vandaag uitgeprobeerd met de 1.7 op de d200 en de autofocus werkt .Beeldkwaliteit zeer goed en het weer zat vandaag eigenlijk niet goed mee .
          Ik zal wel nog kijken voor een monopod .

Comment

Working...
          X