Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 2x extender of kenko 2x

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sigma 2x extender of kenko 2x

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
    Daarom dat ge in feite best een converter altijd gaat uitproberen op de combinatie waarvoor hij moet dienen.
    ...
    Klopt, dat was ook mijn conclusie na mijn hogervermelde praktijktests...

Om dit helemaal te bevestigen, nog even mijn vroegere feed-back in herinnering brengen: enkele maanden geleden testte ik een Sigma APO DG 1.4 TC op de Sigma 150 mm f2.8. De AF werkte goed tot een bereik van ca. 10m. Eens voorbij die afstand, geen accurate AF meer!...

Twee weken geleden toch nog eens opnieuw gaan testen met een andere TC met identiek dezelfde specs. En ja, nu werkte het wél perfect in die combinatie. Dan maar snel die TC gekocht natuurlijk!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
      ...enkele maanden geleden testte ik een Sigma APO DG 1.4 TC op de Sigma 150 mm f2.8. De AF werkte goed tot een bereik van ca. 10m. Eens voorbij die afstand, geen accurate AF meer!...

Twee weken geleden toch nog eens opnieuw gaan testen met een andere TC met identiek dezelfde specs. En ja, nu werkte het wél perfect in die combinatie. Dan maar snel die TC gekocht natuurlijk!
      Welke is de perfect werkende TC dan juist?
      nikon D40 + nikkor 18-55mm + sigma 50-150mm f2.8 + SB-600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maart'n Bekijk bericht
        Welke is de perfect werkende TC dan juist?
        Degene die ge uittest in de winkel en die werkt op je lens en body.
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
          Degene die ge uittest in de winkel en die werkt op je lens en body.
          Zo is dat!

Het was "in principe" exact dezelfde TC (volledig identieke specs), maar één exemplaar doet het, het andere niet. Vraag niet waarom, het is niet alleen voor mij een raadsel... De mensen uit de winkel waren minstens even verbaasd, ze stonden erbij en keken ernaar... Ze hebben intussen ook wat hands-on bijgeleerd in de praktijk!...

BTW, sorry was net even aan 't tafel en kon niet direct antwoorden...

Comment

hehe

Ook niet echt logisch dat krak hetzelfde model de ene wel werkt en de andere niet hé
            achja, morgen de kenko 2x een uitproberen, en indien deze niet meevalt zal het de 1.4x van sigma worden, die hopelijk werkt hehe

Comment

Ok, net terug van de winkel, de kenko 2x uitgeprobeerd,
              maar idd noppes, geen AF...
              Men sigma deed wel een kleine poging afhankelijk op wat je probeerde te focussen, maar tkwam er nooit helemaal door.
              Dus die combinatie is niets geworden, dan nog maar eens de sigma 1.4 tc erop geschroeft en deze werkt idd onmiddelijk, en wss ook feilloos, zal deze vandaag of een van deze dagen eens fatsoenlijk aan de tand voelen, en hou jullie op de hoogte!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maart'n Bekijk bericht
                Ok, net terug van de winkel, de kenko 2x uitgeprobeerd,
                maar idd noppes, geen AF...
                Men sigma deed wel een kleine poging afhankelijk op wat je probeerde te focussen, maar tkwam er nooit helemaal door.
                Dus die combinatie is niets geworden, dan nog maar eens de sigma 1.4 tc erop geschroeft en deze werkt idd onmiddelijk, en wss ook feilloos, zal deze vandaag of een van deze dagen eens fatsoenlijk aan de tand voelen, en hou jullie op de hoogte!
                Zo zie je maar voor wat het forum soms goed kan zijn hé!...

Best dat je dus eerst zelf ben gaan testen, want sommigen durven dat zomaar via E-net bestellen... en zouden dan nog wel eens kunnen verschieten...

Comment

Jah idd, je zou er schoon staan met je via inet bestelde tc die dan niet werkt

wel zoals ik had beloofd, hier al 2 fotokes die ik heb genomen
                  vandaag:
                  de eerste: 1/320 F4 70mm (50mm x 1.4)
                  klikkeuh

en de tweede: 1/320 F4.5 210mm (150mm x 1.4)
                  nogmaals klikkeuh

heb deze met link geplaatst omdat ze in volledig grootte zijn, enkel die 2 is een crop, heb ff men nummerplaat eruit gecropt

Comment

@ maart'n

Ziet er goed uit hé!
                    Ik neem aan dat dit twee van de testopnamen waren die je vanmiddag maakte aan de winkel met de Sigma 50-150 met de Sigma 1.4TC?...

Ik heb de combinatie Sigma 150mm Macro met de Sigma 1.4TC.
                    Ben zeer te spreken over de eerste resultaten.
                    Nu nog wachten op de (macrofotografisch interessante) insecten ...

Succes!

Comment

neej neej geen testopnamen, aan de winkel valt niveel te fotograferen
                      die heb ik bij de oma opt hof gemaakt, den eerste is van mijne pitbike, en den 2de den achterkant van menne auto, maar dat had je wel al door

Jep ben er ook best tevreden over, hoop dat ik deze mss net nog binnen kan gebruiken ook, maar dat zulle we binne
                      enkele weken weten

Comment

Working...
                      X