Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA Objectief 50-500mm F4-6,3 DG APO HSM EX

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• SIGMA Objectief 50-500mm F4-6,3 DG APO HSM EX

heeft iemand ervaring met SIGMA Objectief 50-500mm F4-6,3 DG APO HSM EX op canon eos.

is dit een goede lens om vogels en dieren in het wild te fotograferen.

ik zou dan ook nog een converter bij steken. ik had gedacht een 2x

is dit een goede keuze of zijn er nog andere mogelijkheden rond die prijsklasse

alvast bedankt

vliegende groeten steve

Re: SIGMA Objectief 50-500mm F4-6,3 DG APO HSM EX

ja ik ben eigenlijk ook benieuwd........
    Is die van kwaliteit, want zo'n groot zoombereik zeggen ze dat dat moet inleveren aan scherpte?

Grtz
    Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Geen ervaring, maar je hebt het hier over de BIGMA vindt je hier op BD heel veel over hoor, gebruik de zoekfunctie eens

Comment

deze word meest gebruikt voor vogeltjes,,
        moet eens kijken in de rubriek dieren , daar vind je zeker voorbeelden genoeg (elsan bv)
        groet des

Comment

er zijn er zeker al die hem hebben (ik jammer genoeg nog niet ) maar de bigma is vrij populair. Met (denk ik ) even veel voor- als tegenstanders;
          [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

vraag eens aan elsan
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Ik ben zeer tevreden over de Bigma. Okay hij is best zwaar.
              Maar ik vind dat juist een voordeel.
              Hij ligt hierdoor stabieler in de hand.

Over de scherpte ben ik zeer tevreden.
              Ik wil deze lens zeker niet meer kwijt.

Peter.
              www.dpix.nl event photography

Comment

Een prachtlens die me al prachtige foto's heeft opgeleverd, maar je moet wel veeeeeel licht hebben.
                Enne, een 2x convertor zou ik zeker niet gebruiken, zelfs de 1.4x niet want je verliest zeker je autofocus en ook de scherpte van de lens.
                Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000 Bekijk bericht
                  Enne, een 2x convertor zou ik zeker niet gebruiken, zelfs de 1.4x niet want je verliest zeker je autofocus en ook de scherpte van de lens.
                  elsan gebruikt er de 1,4 op,
                  raar trouwens dat die nog niet gereageerd heeft...
                  You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                    elsan gebruikt er de 1,4 op,
                    raar trouwens dat die nog niet gereageerd heeft...
                    Die is zodanig aan het dromen van zijn Sigma 300-800 dat ie nog geen tijd heeft gehad te reageren
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                      Die is zodanig aan het dromen van zijn Sigma 300-800 dat ie nog geen tijd heeft gehad te reageren
                      300-800 dat blijft bij dromen, de 300 2.8 die komt er
                      Nu ja wat kan je over de 50-500 vertellen ? Dat het in tegenstelling tot andere multizooms wel een kei van een lens. Dat ze snel is. Dat ze scherp is. Draagbaar.
                      Converters : 2.0 kunt ge vergeten. Je komt dan F13 en 1000mm brandpunt, daar valt nog nauwelijks mee te werken, MF. Ik zeg niet dat het niet kan, maar de resultaten zijn niet wat ze moeten zijn en de energie die je er in steekt is van die aard dat je je vlug zal bedenken. Bovendien moet je die vogels dan ook eerst valium geven een 1.4 is wel bruikbaar, uiteraard ook MF, zit dan aan F9 wat bij voldoende licht haalbaar is. Eén vaststelling (zij het een subjectieve) is dat ik de prestaties van de 50-500 op mijn D50 beter vind dan op mijn D200 (da's trouwens ook de reden dat ik een 300 2.8 overweeg aan te kopen).
                      Het bereik is uiterst flexibel, de pestaties zonder meer goed te noemen. Het scheidend vermogen en de scherpte van de lens is minder dan de topprimes, maar aanvaardbaar. De prijs is ook beduidend minder natuurlijk. Ik vind ze een uitstekende wandellens met het vermogen in te spelen op elke situatie.
                      Veel onzin die je leest over deze lens is afkomstig van mensen die ze nooit in handen hebben gehad, maar één ding is juist : het is een lens die oefening en ervaring vereist. Reken gerust op een paar weken eer je er degelijke foto's mee maakt. Van de lenzen die ik gebruik is het degene die me het meest plezier verschaft, al is dat natuurlijk afhankelijk van je interesse.
                      BTW : behalve de MF foto's zijn alle foto's van mij die met de 50-500 genomen zijn uit de hand.
                      fotosite

Comment

Ik vind de Bigma best wel heel zwaar, dit is me eerste indruk. Ik heb is de Bigma weleens in me handen gehad met de Nikon D70 (SD-Dinant), en ik had al vrij snel dat ik bewogen foto's zou krijgen als ik afdrukte op 500mm. Maar over hoe het na een maand is met deze lens weet ik niet. Weet alleen over de eerste indruk te vertellen. Dus de eerste paar keer dat je ermee op stap gaat, zul je vast heel erg aan moeten wennen.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

Comment

Vind het gewicht best nog meevallen en ik gebruik ze ook regelmatig als wandellens. Dan laat ik de camera aan één kant aan mijn nek "hangen" en de lens leg ik in mijn arm. Op die manier kan ik er gerust een halve dag of zelfs langer mee rondwandelen.
                          http://www.myricreaties.be

Comment

@ elsan,

ga je overschakelen op de 300mm?
                            samen met de 2.0x en de 1.4x?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DES Bekijk bericht
                              @ elsan,

ga je overschakelen op de 300mm?
                              samen met de 2.0x en de 1.4x?
                              Overschakelen niet. Combineren
                              300 2.8 met 2.0 converter op D200 geeft me een scherpe 600mm lens op statief.
                              50-500 op D50 geeft me een lens die al het andere bereik dekt en eveneens scherp en snel is.
                              Wandelen blijf ik dus met de 50-500 doen. Vanuit het tentje komt er de 300 2.8 bij, respectiefelijk op 300mm F2.8 -420mm F4 - 600mm F5.6.
                              Dat moet volstaan geloof ik
                              fotosite

Comment

Working...
                              X