Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kiezen tussen Sigma of Canon 70-200mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kiezen tussen Sigma of Canon 70-200mm

Goeiemorgen,

Is het verschil tussen de Sigma 70-200mm f2,8 EX DG APO Macro HSM en de Canon versie 70-200mm f2.8L IS USM aqua kwaliteit groot, de prijzen tussen beide lenzen zijn het in ieder geval wel maar ik lees toch dikwijls dat de Sigma lenzen ook heel goed zijn.
    Groetjes, Beauke
    Mijn foto's

Re: kiezen tussen Sigma of Canon 70-200mm

Ja, het verschil is groot. De Sigma maakt ook wel goeie foto's, en misschien wel goed genoeg voor de meesten, maar toch... zeker als je de Canon met IS neemt, heb je er nog een paar virtuele stops bij ook. Nagelscherpe lens, ook op volle opening. Je kan hem ook zonder IS kopen, dan is ie een paar honderd euro goedkoper, maar als je die mét IS kan betalen zou ik niet twijfelen.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Een eerste verschil is dat de canon die je opgeeft een IS is, dus met stabalisator. Sigma heeft dat niet. Als je de Canon versie neemt zonder de stabalistor liggen de prijzen wel iets korter bij mekaar.
      Zelf heb ik de Sigma en ben daar zeer tevreden over, de foto's zijn gestoken scherp. Alleen zou ik volgende keer toch voor de Canon gaan omdat je met de stabalisator veel langer uit de losse hand kunt fotograferen. Als je meestal vanaf statief fotogafeert kan je ook voor de Sigma gaan.
      Ik heb eens ergens testen gezien waar ze de twee lenzen met elkaar vergeleken. Eerst beide op statief en dan was de Sigma iets beter, dan bij 1/60 en 1/30 sec met de losse hand en dan was de Canon heel veel beter.
      Dus nogmaals het lig eraan waar je hem voor nodig hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        Ja, het verschil is groot. De Sigma maakt ook wel goeie foto's, en misschien wel goed genoeg voor de meesten, maar toch... zeker als je de Canon met IS neemt, heb je er nog een paar virtuele stops bij ook. Nagelscherpe lens, ook op volle opening. Je kan hem ook zonder IS kopen, dan is ie een paar honderd euro goedkoper, maar als je die mét IS kan betalen zou ik niet twijfelen.
        Wel ik heb een paar maanden geleden de Canon 70-200mm f4.0L gekocht en zogoed als niet gebruikt wegens tijdsgebrek en overweeg om toch een f2.8 aan te schaffen en dan zal het toch deze van Canon worden en zou dan wel te IS USM nemen als ik voor de Canon ga, en ze natuurlijk wél te gaan gebruiken

Bedankt voor de reactie.
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

Comment

Ik heb de Sigma 70-200 f2,8 onlangs verkocht toen ik de Canon 70-200 f2,8 L IS besteld heb. Die Sigma was heel scherp vanaf f4, verder open was het allemaal wat softer, maar nog wel bruikbaar (dat komt overeen met alle tests die ik gevonden heb van die lens dat zal dus wel normaal zijn ).

Wegens tijdsgebrek, en het minder goede weer heb ik mijn nieuwe Canon 70-200 f2,8 L IS nog niet echt kunnen testen.

Ik heb er een paar foto's mee gemaakt om te controleren of alles werkt, de AF is sneller dan bij de Sigma, en door de IS is het niet echt een probleem om scherpe foto's te maken op 200mm en 1/30 sec (zo heb ik er met de Sigma ook wel gemaakt, uit de hand, maar het percentage scherpe foto's was dan wel heel klein).
          Het was mij vooral om de beeldstabilisatie te doen, omdat ik die toch geregeld nodig heb.

Het prijsverschil is ook heel groot, de Canon weegt ook heel wat meer dan de Sigma, en kost het dubbele. Dat zijn meteen de twee grootste nadelen van de Canon, voor de rest is de Canon in het voordeel ten opzichte van de Sigma.
          (Een tweedehands Sigma kan je misschien zelfs vinden voor iets meer dan 1/4 van de nieuwprijs van de Canon. De Canon is tweedehands meestal niet zo heel veel goedkoper dan een nieuwe, en er worden er ook niet erg veel te koop aangeboden.)

Voor sommige mensen is de "witte" Canon ook nog een nadeel, omdat die te snel opvalt, maar zodra je een grote lens monteert op je camera, dan zien de meeste mensen dat heel snel, of het dan een witte of een zwarte is, dat maakt niet zoveel uit.

Zaterdag 3 februari is er hier een wielerkoers, en dan zal ik die lens eens heel goed testen .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Ergens meende ik gelezen te hebben dat objectieven mét beeldstabilisatie (IS, VR, OS) een (weliswaar korte, doch merkbare) "shutterlag" (vertraging ts. tijdstip van afdrukken en eigenlijke opname) vertonen, met name de tijd nodig om te "stabiliseren".
            Dit kan in bepaalde kritische situaties (nl. waar snelle reacties gewenst zijn) toch een nadeel zijn?...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Ergens meende ik gelezen te hebben dat objectieven mét beeldstabilisatie (IS, VR, OS) een (weliswaar korte, doch merkbare) "shutterlag" (vertraging ts. tijdstip van afdrukken en eigenlijke opname) vertonen, met name de tijd nodig om te "stabiliseren".
              Dit kan in bepaalde kritische situaties (nl. waar snelle reacties gewenst zijn) toch een nadeel zijn?...
              Er staat ook altijd een schakelaartje op de lens om de beeldstabilisatie uit te schakelen, je kan die lens dus met of zonder beeldstabilisatie gebruiken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Working...
              X