Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF S 24 -120 f/3.5-5.6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon AF S 24 -120 f/3.5-5.6

Hallo,

Dit is mijn eerste vraag op dit forum. Fotografie is nieuw voor mij, maar het boeit me en daarom had ik graag wat advies.
    Ik heb een Nikon D50 body en ben op zoek naar een degelijke lens. De Nikon AF S 24-120 lijkt mij wel wat. Is deze echter ook geschikt om binnen opnamen mee te maken of is er toch niet voldoende groothoek ? Zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse ( 500 -700euro) ?
    Ik wacht in spanning op reacties.
    www.peterlaurent.be

Re: Nikon AF S 24 -120 f/3.5-5.6

24mm is op het randje voor binnenwerk.let er wel op dat je dan de vr versie neemt,zo kan je zonder flits werken binnen indien gewenst.iets duurder is de 18/200 vr,meer breedhoek maar op die breedhoek ook wel vervorming...zelf zou ik toch de laatste aanraden...

Comment

ik zouo hier ook eerder vor de 18-200 gaan dnek ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freffyfako Bekijk bericht
        Hallo,

Dit is mijn eerste vraag op dit forum. Fotografie is nieuw voor mij, maar het boeit me en daarom had ik graag wat advies.
        Ik heb een Nikon D50 body en ben op zoek naar een degelijke lens. De Nikon AF S 24-120 lijkt mij wel wat. Is deze echter ook geschikt om binnen opnamen mee te maken of is er toch niet voldoende groothoek ? Zijn er betere alternatieven in deze prijsklasse ( 500 -700euro) ?
        Ik wacht in spanning op reacties.
        Zoals steeds :

- wat wil je ermee doen ? binnen / buiten / groothoek / tele
        - hoe intensief wil je ze gebruiken ? dagelijks / wekelijks / maandelijks
        - wat heb je nu en waarom voldoet het niet ? te weinig groothoek / te weinig tele / niet lichtsterk / trage AF

Als je hierop kan antwoorden, kunnen we meerder alternatieven voorstellen.

Als je twijfelt tussen de 24-120 VR en de 18-200 VR, neem dan maar de 18-200 VR

Mvg,
        TravelToy
        www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ikzelf heb de 24 - 120 in de oude versie. De 24 mm is te weinig als groothoek (voor mij toch), daarom kan je beter gaan voor de 18-70 of nog beter de 18-200. Ik heb ze alle twee en ze zijn zeer goed. Ze geven wel wat vervorming, maar de 24 120 geeft nog meer vervorming. Ik heb er weinig last van. Alleen als je opnames maakt met rechte lijnen (architectuur of reproducties) aan de randen zie je de vervorming, maar dan nog kan je ze corrigeren in CS2. Voor algemene fotografie, beide prima lenzen, uw budget bepaalt de keuze.

Groetjes

Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Zoals steeds :
            Als je twijfelt tussen de 24-120 VR en de 18-200 VR, neem dan maar de 18-200 VR Mvg, TravelToy
            Ik vind de 24-120 beter dan de 18-200. Meer zoom + meer problemen.

Heb je geen 17-80 samen met de camera gekocht?

Lees anders m'n publicatie over objectief keuzes bij Nikon op m'n website
            Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
              Ik vind de 24-120 beter dan de 18-200. Meer zoom + meer problemen.

Heb je geen 17-80 samen met de camera gekocht?

Lees anders m'n publicatie over objectief keuzes bij Nikon op m'n website
              Ik heb geen ervaring met de 24-120, dus ik geloof je wel als je zegt dat die beter is dan de 18-200.

MAAR ... ik weet (vind) wel dat 24 niet voldoende groothoek is om binnen te fotograferen, daarom zou ik voor de 18-200 gaan.

Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
              X