Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm 1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50mm 1.8

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    ik probeer ook 'goed' te belichten
    en ik gebruik zelf de NoiseNinja Photoshop-plugin op een subtiele manier
    zodat zeker de chroma noise (kleurruis) weg is en dat 't geen plastieken poppekes worden (huidtextuur)
    beetje korrel is aanvaardbaar
    Dat vind ik dus zeer handig aan Rawshooter Premium dat je een onderscheid kunt maken tussen "gewone" ruis, kleurruis en "pattern noise". En uiteraard elk apart gradueel kunt aanpakken. Veel ruis in foto's met belichting door spots is idd in hoofdzaak kleurruis. Noise Ninja ken ik zelf onvoldoende.
    fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
      Ik heb een fotoreportage gedaan voor damusic.be, en met het programma NeatImage kreeg ik echt wel betere foto's, al moet ik wel zeggen dat ze daar max 600px breedte vragen
      Een wereld van verschil imo
      Enkele van deze foto's werden hier op BD afgeschoten wegens teveel ruis, terwijl de ruis op daMusic voor mij toch goed aanvaardbaar lijkt
      Canikon 40D - D200, D300

Comment

ja op kleiner formaat zie je de ruis minder hé

'k heb soms 't vermoeden dat men foto's enkel in klein formaat toont om zulke dingen te verbergen

ik post meestal in 900*600 en dan vallen de mindere zaken beter op, maar is tenminste geen verdoezeling

kleine fotookes zijn scherp en ruisloos
        zo kan ik 't ook zenne
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Allemaal goed en wel, maar buiten het krachtige beeld van Dirty Harry zie ik in de posts van deze discussie geen enkel scherp beeld... ik hoop dus maar dat de andere voorbeelden NIET met de 50 mm zijn gemaakt. Want met een 1,8 moet het uit de hand zeker lukken.
          Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
            Allemaal goed en wel, maar buiten het krachtige beeld van Dirty Harry zie ik in de posts van deze discussie geen enkel scherp beeld... ik hoop dus maar dat de andere voorbeelden NIET met de 50 mm zijn gemaakt. Want met een 1,8 moet het uit de hand zeker lukken.
            Luc
            Aangezien ik hier een link naar een reeks foto's geplaatst heb, voel ik me hierdoor ook aangesproken.(post #10)
            't Kan zijn dat ik mijn foto's verkeerd beoordeel en uiteraard zal er op een dikke honderd foto's al eens een mindere tussenzitten, maar als die foto's (genomen met de 50mm op 2.0) niet scherp zijn, moet ik dringend naar de oogarts
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              maar als die foto's (genomen met de 50mm op 2.0) niet scherp zijn, moet ik dringend naar de oogarts
              ik ook denk ik,
              wat is hier niet scherp aan? (was trouwens mijn eerste concertshoot...)

100 procent crop...
              met de 50mm 1.8 van canon
              Last edited by koen dd; 23 januari 2007, 18:32.
              You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
              www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                ik ook denk ik,

100 procent crop...
                Tja, dan hebben we gewoon een andere definitie van 'scherp', vrees ik.

Comment

blijkbaar, akkoord het is niet de beste maar onscherp is dat toch niet?
                  op 100% ...
                  maarja, jij verdient er je brood mee dus tmoet wel goed zijn hé...
                  Maar voor mij voldoet dat iig

gr,
                  Koen
                  www.koendd.be

FZ50

Comment

Geldt dit enkel voor de gequotte foto, of voor alle hier als referentie aangehaalde foto's ?
                    Gewoon om te weten.
                    fotosite

Comment

Geldt dit enkel voor de gequotte foto, of voor alle hier als referentie aangehaalde foto's ?
                      Gewoon om te weten.
                      Ik vind alleen de foto van DirtyHarry71 scherp... Waarmee ik overigens niet zeg dat alle foto's scherp moeten zijn.

Comment

Gewoon om te weten.
                        Ik heb het alleen over de foto's die in dit item zijn getoond. Die zijn écht (volgens mijn definitie van scherp) niet scherp te noemen, behalve die van Dirty Harry dan. k ben even op je site gaan spieken, en kijk zelf eens naar
                        http://www.pbase.com/elsan/image/72985455 Dàt noem ik scherp.

Natuurlijk kan scherpte maar écht worden beoordeeld met een testkaart, en met de nodige apparatuur, maar als het opvallend onscherp is - zoals in de voorbeelden in dit item- dan kan ik er niet naast kijken.

Als het een troost mag zijn: ik ben al blij als ik - tijdens een typische concertopname - een ratio van 3 op 10 haal (3 scherp, 7 onscherp). Het is dan ook één van de moeilijkste disciplines die er zijn: weinig licht, geen flitsmogelijkheid (meestal), snel bewegende onderwerpen, onstabiel platform, weinig tijd om in te stellen en te cadreren... Zelfs IS of VR-lenzen zijn niet echt bruikbaar wegens de snelle actie van het onderwerp...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                          neusgatfoto's: dat hangt eerder af van het hoogteverschil tussen frontstage en podium

non-neusgatfoto's met de 50mm:

Hof Ter Loo (daar zit je gehurkt met je knieën aan 't podium)

en soms is 't inderdaad nodig van 1.8 te hebben bij ISO1600 (en dat je dan soms nog maar aan 1/30s geraakt)
                          waarom doen ze zo weinig frontbelichting zoals hier:
                          http://www.fototime.com/DDD18429C67DE64/orig.jpg (ook 50mm)
                          Goedzo op ooghoogte: ik begin er niet aan wanneer ik twee meter lager moet staan. Je krijgt dan veel lijf en weinig hoofd, terwijl het er bij mij juist ook gaat om de gezicht uitdrukkingen, je moet de emotie er vanaf kunnen lezen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Goedzo op ooghoogte: ik begin er niet aan wanneer ik twee meter lager moet staan. Je krijgt dan veel lijf en weinig hoofd, terwijl het er bij mij juist ook gaat om de gezicht uitdrukkingen, je moet de emotie er vanaf kunnen lezen

Pakkende shot deze http://www.fototime.com/59445D68D45435A/orig.jpg , Dirty!

Comment

sinds gisteren terug een 50mm F1.8 mkI

en heb wat testjes gedaan...

20D, ISO 400 op statief

behoorlijk grote crops,
                              gr,
                              Koen
                              www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen dd Bekijk bericht
                                ik ook denk ik,

100 procent crop...
                                Voor mij ook niet 'echt' scherp...vraag is echter, hoe krijg je zo'n foto wél echt scherp met niet-professioneel materiaal - tips ?
                                Last edited by mexicano; 25 januari 2007, 11:29.
                                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Working...
                                X