Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron of Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron of Sigma

ik heb ze allebei gebruikt. ik heb zelf de sigma en een vriend van mij de tamron. Ik vind het fijne lensen, want je hoeft niet te wisselen van lensen. wat je wel hebt bij die 2 kit lensen.

Als je al een kitlens hebt, dan zou ik toch gaan voor een andere lens, met een iets groter bereik of een iets lichtsterekere lens.

En mocht je 1 van deze 2 willen kopen, dan zou ik de goedkoopste nemen, want verschil is er nauwelijks. wat mij betrefd. Maar ik ben ook maar een beginner he. Ik sta nu wel op het punt om een lichtsterke lens te kopen voor feesten en partijen en voor de concertshoot
    bezoek www.hoffoto.nl eens voor meer foto's

Comment

Re: Tamron of Sigma

Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
      voor minder dan dat geld heb je 2 goeie kitlenzen met 'n veel ruimer bereik waardoor 'n beginner veel meer mogelijkheden tot experimenteren heeft

k vind 't te zot voor woorden dat er toch elke keer weer lichtsterke (dure!) lenzen worden aangeraden aan beginners die het begrip lichtsterk nog niet eens kennen
      Toch niet helemaal akkoord. Voor een beetje meerprijs (echt maar een beetje hoor) koop je lichtsterke objectieven die betere kwaliteit geven dan de kitlenzen en waar je veel langer plezier aan zal beleven. Je moet dan wel uitwijken naar 3rd party spul zoals bijvoorbeeld Tamron, Sigma, Tokina.

Voorbeelden ? tamron 28-75 of 17-50, tokina 12-24, nikon 50 f/1,8

Stuk voor stuk goede objectieven en volgens mij toch nog betaalbaar

MAAR voor de toppicstarter : volgens mij loont het echt de moeite om in dit geval nog even de portemonee dicht te houden en wat verder te sparen voor de nikon 18-200 VR. Die is veel beter dan de andere super-zooms, heeft een sneller AF en VR (stabilistatie)

Mvg,
      TravelToy
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Working...
      X