Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50mm f1.8 als opvulling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 50mm f1.8 als opvulling

Om een goede walk around lens te zoeken voor op mijn eos 400 d.
    Ben ik uitgekomen op de tamron 28-75mm / f2.8
    Nu ik weet dat deze pas begint op 28mm dus niet echt intresant , maar als ik nu de canon 50mm/f1.8 bijkoop om aan te vullen , zit ik dan juist ?
    En heb ik dan een goede walk around combinatie voor , portret , landschap , buitenfotografie dus..

groetjes
    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

Re: canon 50mm f1.8 als opvulling

op 28mm ga je niet veel landschap kunnen fotograferen...
    en er is toch niets dat je aanvult met die 50mm???die 50mm heb je ook op die tamron dus ik snap je redenering niet
    misschien beter eens kijken naar sigma 17-70 of dergelijke
    5DmkIII en wat glas

Comment

matthias , bedankt voor de info
      mag ik je eens vragen wat je over de sigma 17-70 weet en is dit een goede lens ?

Ja , de 50 mmm f/1.8 bedoelde ik gewoon is een goede lens voor wat opnames binnen te maken , om gelegenheids fotos te nemen.
      dus dacht ik misschien genoeg om dezeop te vullen , denk dat ik me ergens vergist heb met het vaste brandpuntafstand.

groetjes
      "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
      *BD1033BE*

Comment

De term op- of aanvullen wordt meestal gebruikt als je een gat hebt in je brandpuntsafstanden van groothoek tot tele. Heb je bijvoorbeeld een 17-40 mm-lens en een 70-300 mm-lens dan kun je dat opvullen met een 40-70 (als die zou bestaan). Als je een 28-70 hebt kun je dat dus niet 'opvullen' met een 50 mm.

Comment

Een 50 f/1.8 mag eigenlijk in niemand z'n tas ontbreken vind ik. Voor de plaats in je tas moet je het niet laten, voor de prijs ook niet echt ( zo'n 100 euro voor de Nikon versie dacht ik ).
          Als je een goed standaard lens wil voor niet al te veel geld moet je misschien eens naar de tamron 17-50 f/2.8 kijken, vooral de breedhoek maakt deze interessanter voor landschappen op de foto te krijgen. En het verschil tussen 50 mm en 70 mm kan je opvullen door een paarstappen vooruit te zetten, de eeuwenoude voetzoom.

Bert

Comment

over de sigma 17-70 kan ik je niet al te veel zeggen want heb er zelf nog maar één keer mee gewerkt.
            als je wat zoekt op internet of hier op het forum zal je er zker genoeg info over vinden en ik denk dat het nagenoeg altijd positieve commentaar is
            5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
            X