Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk objectief is het beste

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welk objectief is het beste

hier weer even een vraagje , heb de keuze uit twee objectieven
    zou deze willen gebruiken als allround , bedoel een lens waar ik al een heel eindje mee geraak
    portret , landschap , bloemen

Tamron AF 17-50/2.8 XR Di II LD

Tamron AF 28-75/2.8 XR DI LD iF

welke zou het beste uitkomen voor mij

dank u
    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

Re: welk objectief is het beste

Je hebt vandaag met jouw S2 IS een lens bereik van 36-432mm (in 35mm equivalent)

Die Tamron geven ook het bereik in 35 equivalent weer.
    Maar een DSLR heeft een crop-factor. Voor de Canon 400D is dat 1,6.

Dus die Tamron gebruiken op een 400D geeft dan.
    27-80mm of 45-120mm

Via het programma Exposure Plot kan je eens uitzoeken wat je vandaag veel gebruikt met je superzoom. Zit je nu veel meer in het ene dan andere bereik te werken, dan is dat de beste keuze.

De 17-50 heeft een betere breedhoek, dit is handiger binnen want je kan van dichterbij een foto nemen. Ook voor gebouwen en landschappen krijg je meer beeld op de foto.

De 28-75 heeft een betere tele. Je kan dus meer inzoomen en van verderaf een foto nemen. Bij portretten kan dat handig zijn want dan merkt men minder dat je aan het fotograferen bent. Anderzijds zal je binnen af en toe niet alles op de foto krijgen.

Het zijn beide hele goede lenzen.
    Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Bedankt Dirk voor de trouwens zeer nuttige info
      maar om nu hetzelfde te bereiken als de powershot , bestaan er zo lenzen die dat evenaren

groetjes
      "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
      *BD1033BE*

Comment

Nee bij een DSLR moeten de lenzen groter zijn wegens de grotere sensor. Dus kost dat meer geld. Een dergelijke zoom voor een DSLR zou veel te groot, te zwaar en te duur zijn.

Er is ook een regel dat om kwaliteit te hebben dat je best maar een zoom van maximaal 4x neemt.
        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Beide lenzen zijn goed, maar de 28-75/2.8 is zonder twijfel de beste.
          Echter, 28 mm is op een DSLR vaak nog te groot. Zeker bij opnames binnen kom je dan wel eens breedhoek te kort.

Ik heb dit nu opgelost door me een tweedehands 18-50/2.8 van Sigma aan te schaffen.

Maar de Tamron 28-75/2.8 blijft mijn favoriet die 80% van de tijd op mijn body staat.

Groetjes, Wim
          Fujifilm X-H1 met (te) veel lenzen
          Fujifilm X100V

Comment

Naast een 28-75 van Tamron ben je denk ik met een 17-35 beter af dan met de Sigma 18-50.

Alvorens een van deze lenzen te kopen kun je het beste met je huidige objectieven eerst eens uittesten in welk bereik je het meeste werkt.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

Working...
            X