Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens

Een advertentie op eBay:
    Super Tele 500-1000 mm-Minolta Dynax 5D 7D Sony Alpha
    vermits ik een D 5 heb heb ik een bod gedaan op deze lens,
    maar..ik kan er geen foto's met nemen.Alleen als de camera manueel ingesteld wordt krijg ik een diafragma ingesteld,sluitertijd ook...maar de sluiter gaat niet af !

Is hier nog iets aan te verhelpen of heb ik mij een schouwgarnituur aangeschaft?
    Hoop dat er toch nog ergens een oplossing is voor mijn probleem.

Met vriendelijke groeten,

Jackske
    'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
    Grtjs, Jacky

Re: telelens

staat je toestel misschien op autofocus?
    wanneer je toestel op autofocus staat zal deze enkel afgaan wanneer er scherpgesteld is, als het toetel dan niet zelf kan scherpstellen (doordat de lens op manuele focus staat bvb) zal de sluiter ook niet afgaan

groeten, robbe
    Last edited by robbe852; 16 januari 2007, 17:59.
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

Comment

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad bij mijn pentax, ik gebruikte toen een balg (manueel).
      De sluiter weigerde te openen totdat ik in het menu een optie gevonden had die een manuele diaphragma regeling toeliet (deze stond namelijk uitgeschakeld).

hopelijk heb je er wat aan.

groetjes Joris Vanné

Comment

Bedankt Robbe voor je reactie, maar mijn toestel stond wel degelijk op manuele focus, een vriendin van mij heeft hetzelfde grapke aan de hand !

Mvrgrtn,
        Jackske
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

Comment

Beste Joris, vermits ik een "groentje" ben kan ik niet thuiswijzen wat "een balg" is, ik ga het daar wel over hebben met de leden van de fotoclub, misschien kunnen die mij ook wat richtlijnen geven.

Alvast bedankt !
          Jackske
          Grtjs, Jacky

Comment

ik vrees dat je zowiezo een "schouwgarnitier" item hebt aangeschaft.
            Zo'n lenzen zijn meestal (van grote) minderwaardige kwaliteit.
            Waarschijnlijk (en hopelijk voor jou) heb je er niet veel voor betaald?

gr,
            Koen
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

FZ50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
              Een advertentie op eBay:
              Super Tele 500-1000 mm-Minolta Dynax 5D 7D Sony Alpha
              vermits ik een D 5 heb heb ik een bod gedaan op deze lens,
              maar..ik kan er geen foto's met nemen.Alleen als de camera manueel ingesteld wordt krijg ik een diafragma ingesteld,sluitertijd ook...maar de sluiter gaat niet af !

Is hier nog iets aan te verhelpen of heb ik mij een schouwgarnituur aangeschaft?
              Hoop dat er toch nog ergens een oplossing is voor mijn probleem.

Met vriendelijke groeten,

Jackske
              Ik zie die lenzen vaak staan, en heb altijd gedacht "op f8 zijn alle lenzen scherp.", maar nog nooit een gekocht.

Het kan niet dat je er geen foto's mee kan maken.
              DE sluiter die niet afgaat op manueel - ongehoord.
              Ik heb vele MF lenzen en daar kan ik allemaal foto's mee nemen.

Staan en kontacten op of zo, die je beter zou afplakken ?

DPaul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

Comment

Iedereen bedankt voor de reacties, één en ander gaat eens goed" uitgepluisd" worden, verdere suggesties steeds welkom!

Grtjs,

Jackske
                Grtjs, Jacky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jackske Bekijk bericht
                  Beste Joris, vermits ik een "groentje" ben kan ik niet thuiswijzen wat "een balg" is, ik ga het daar wel over hebben met de leden van de fotoclub, misschien kunnen die mij ook wat richtlijnen geven.

Alvast bedankt !
                  Jackske
                  We zijn hier allemaal om te leren, een balg is een "extensie van je lens".
                  Het dient om macro foto's te kunnen maken
                  Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

hier vind je een voorbeeld. Dan zie je wel wat ik bedoel.

groetjes Joris

Comment

Working...
                  X