Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorzetlenzen voor Tamron 90 Di Macro?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voorzetlenzen voor Tamron 90 Di Macro?

ik gebruik zelf de tamron met een raynox voorzetlens, simpel, betaalbaar en werkt perfect, je klemt de lens met de bijgeleverde adapter voor op de macrolens. Ben zeer tevreden met de resultaten, zou niet weten wat de precieze vergroting is, maar een stuk hoger dan 1:1
    hieronder een voorbeeld:

Edit mod: De afbeelding is verwijderd, omdat deze niet aan de forumregels voldoet voor wat betreft de afmetingen. Een aangepaste afbeelding kun je altijd terugplaatsen in plaats van deze tekst. Ik heb de foto voorlopig achter een linkje gezet

Last edited by Franciskine; 6 februari 2007, 21:38.

Comment

Kijk, da's nog eens een hele mooie inbreng.
      Het resultaat met zo een Raynox voorzetlens ziet er super uit.
      Heb geen idee van de vergrotingsmaatstaf, maar de details zijn zeer goed. Hier geniet ik van!
      Heb je misschien ook een plaatje van een insect gemaakt met de combi Tamron90+Raynox?
      NaturalMystic
      Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

Ja hoor, hier een foto van een wesp smullend van de whiskas van mijn kat, iets verscherpt in PS:

Edit mod: De afbeelding is verwijderd, omdat deze niet aan de forumregels voldoet voor wat betreft de afmetingen. Een aangepaste afbeelding kun je altijd terugplaatsen in plaats van deze tekst. Ik heb de foto voorlopig achter een linkje gezet

Last edited by Franciskine; 6 februari 2007, 21:37.

Comment

zweefvlieg op een distelbloem, iets gecropt:

Last edited by Franciskine; 6 februari 2007, 21:39.

Comment

en omdat het alleen maar een beetje stroom heeft gekost, nog een foto, pissebedden op roest:

Last edited by Franciskine; 6 februari 2007, 21:39.

Comment

Woooooowww
              Dat zijn nog 's prachtshots. Uistekend gedaan.
              Welke raynox heb je?
              NaturalMystic
              Nikon D70 | Nikkor 18-70 DX f3.5-5.6 | Tamron 90 f2.8 DI Macro | Sigma 50-500 f4-6.3 APO HSM| SB-600 | Manfrotto 055PROB | Manfrotto 322RC2

Comment

Woooooowww
                Dat zijn nog 's prachtshots. Uistekend gedaan.
                Welke raynox heb je?
                NaturalMystic

Comment

sorry voor de wat late reactie, maar het is een Raynox DCR-250 Super Macro lens, je moet wel even goed kijken welke je moet hebben (filtermaat), ik heb de mijne oorspronkelijk aangeschaft voor de lumix fz5, even op de raynox site kijken wat het dan voor een type moet zijn. Veel succes, en laat eens wat van de resultaten op dit forum zien.

Comment

Super dank je wel.
                    Die ga ik halen en laat zeker de resultaten een keertje zien.
                    NaturalMystic

Comment

Kunnen deze voorzetlenzen gebruikt worden op eender welke lens?

Comment

Wanneer je gebruik maakt van zo'n Raynox voorzetlens, wordt de werkafstand voor 1:1 macro dan ook groter? (net als bij een teleconverter?)
                        www.indetailfotografie.nl

Comment

De werkafstand zal net kleiner worden.

Ik heb thuis zelf een balg voor op mijn pentax, het is misschien een oude (antieke) oplossing, maar er kunnen wel enorme vergrotingen mee behaald worden.
                          Ik heb met 2 lenzen (een 135 met daarop een omgekeerde 50) en mijn balg met teleconverter een vergroting van 7,2:1 gehaald, nu moet ik wel zeggen, van kwaliteit schoot er niet veel meer over.
                          Maar als je enkel de balg gebruikt met een degelijke lens op kan je hier nog best mooie resultaten mee halen, en 3:1 vormt geen probleem.

misschien toch even vermelden, als je de balg gebruikt val je wel volledig op manueel, maar met pentax kan je toch je belichting (sluitertijd) laten berekenen door het toestel.

Comment

Interessant onderwerp, die close-up voorzetlenzen in het algemeen bedoel ik.

Ik heb online een setje gekocht. Vanaf ik die getest heb met de Micro-Nikkor 105mm laat ik iets weten over de kwaliteit. (waarschijnlijk gene vetten aangezien het setje van 4 maar 25 euro kostte)

Als jullie nog aanbevelingen hebben, let me know!

Op de site van Konijnenberg zag ik trouwens nog iets interessants, iemand ervaringen met deze Raynox voorzetlenzen? Wel iets duurder, maar hoe zit dat met de kwaliteit?
                            Momenteel geen fototoestel meer!

Comment

daar ben ik ook benieuwd naar, heb een 70-200 vr en denk aan het aanschaffen van een canon d500 close up lens voor het fotograferen van libelles en vlinder, iets wat met een 90 mm macro lens niet goed wil, ik heb tenminste nog geen goede foto kunnen maken. Met de telelens en d500 heb je netto zo'n 30 cm
                              aan werkafstand en ik heb het idee dat het dan wel zal lukken. Maar de raynox lens zou misschien ook iets kunnen zijn, zit in dezelfde prijsklasse.
                              Last edited by roemer; 9 februari 2007, 18:07.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DriesV Bekijk bericht
                                Kunnen deze voorzetlenzen gebruikt worden op eender welke lens?
                                hangt van de lens af, om de voorzetlens zit een soort adapter waar de lens in moet worden geschroef, op deze adapter zitten 2 knoppen waarmee je een veer
                                bedient, hiermee klem je de voorzetlens in de lens van de camera (kan een dsrl of ook een gewone compactcamera zijn), de lens paste bij mij perfect op een panasonic fz5, heb ook een ixus gehad en op dit type lens past de adapter niet, je kunt best even kijken op de raynox site.
                                Last edited by roemer; 9 februari 2007, 18:11.

Comment

Working...
                                X