Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon 70-200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Canon 70-200?

Hallo allemaal, ben op zoek naar een Canon 70-200, maar kan erg moeilijk
    de keuze maken tussen welk type, 2.8 of 4.0 of IS? Ik gebruik het objectief voornamelijk buiten, maar wil soms ook wel binnen iets kunnen nemen. Dan verwacht ik redelijk gewoon licht te hebben en niet te donker. Verder wil ik heel graag gewoon uit de hand kunnen schieten. Is dat met een lens zonder IS onmogelijk? En als het met 4.0 te donker is, kan ik dan in Photoshop nog iets verbeteren of ga je dan kwaliteit verliezen? Hoe werkt de 1.4 convertor op een 4L en hoe op 2.8L? Je ziet het heel veel vragen, waarop ik hoop veel tips van jullie te ontvangen. Er zit zoveel verschil in de prijs van IS of zonder IS, is dat het wel waard? Alvast bedankt voor jullie tips!

Re: Welke Canon 70-200?

kijk hier eens http://forum.belgiumdigital.com/show...ight=70-200%2A

Lesley.
    -=- Light is the key...

Comment

Alle 70-200's van Canon zijn uitstekende lenzen. En ja, IS is zijn prijs waard vind ik. Maar je moet zelf weten hoeveel je eraan wilt uitgeven. Zonder budget kiest bijna iedereen voor de 2.8 IS, maar je zit natuurlijk wél met een bdget

Als je graag een 2.8 wil, overweeg dan ook de Sigma eens. Dit is net als de Canon een uitstekende lens, en goedkoper.
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Ik heb de 4.0 zonder IS en ben er zeer tevreden van ...Als je binnen moet schieten en je mag flitsen zie ik geen probleem. Tenzij je natuurlijk véél centjes over hebt, dan zou ik ook wel gaan voor de 2.8 IS maar da's 1400 euro verschil en voor mij geen optie geweest
        Monkey business
        [SIZE="1"][COLOR="Gray"]Nikon D300s

Comment

Ik heb sinds gisteren de 70-200 f2,8 L IS, maar ik heb ze nog niet echt kunnen testen. Ik heb er gisteren hier binnen even een paar foto's mee gemaakt, en de beeldstabilisatie werkt in ieder geval heel goed en de scherpte op f2,8 is toch ook beter dan bij de Sigma 70-200.
          Maar deze lens kost wel het dubbele van een Sigma 70-200 f2,8. Het is dan ook geen eerlijke vergelijking.
          De Canon is wel veel zwaarder dan de Sigma...

De Canon 70-200 f2,8 L IS is sinds vorige week ook bij www.top-foto.de ook 50 euro duurder geworden (op andere plaatsen is ze zelfs 250 euro duurder geworden de laastste weken ).
          Ik heb ze net op tijd besteld.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Onlangs ook de 2.8 IS aangeschaft. Nog niet echt kunnen testen ivm slechte weersomstandigheden, maar de snelle autofocus en IS werken in elk geval super!
            Kost een paar duiten ja, (nu helemaal met de prijsstijging) ben het alweer vergeten
            www.dannenbergfotografie.nl

Comment

Working...
            X