Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor D40

    Na wikken en wegen heb ik besloten om mijn eerste dsrl te kopen en mijn keuze is gevallen op de Nikon D40.
    Nu nog een goeie eerste lens, en ik had gedacht aan de Nikor AF-S DX VR 18-200mm f/3.5-5.6G. Is dit een goeie keuze? Het toestel zal voornamelijk dienen voor citytrips, verre reizen (landschappen, lokale bevolking, gebouwen), daguitstappen e.d.
    Is dit een geschikte lens voor deze doeleinden? Of heb ik nog een extra lens nodig?

  • #2
    Re: Lens voor D40

    Van deze lens ga je veel geniet hebben op je reizen...
    En alles bij elkaar weegt het niet te veel.
    Nikon, Apple & Epson

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor D40

      lukt dit? dacht voor de D40 een lens moest hebben met een ingebouwde focus motor, daar deze niet in de camera zit bij de D40.
      I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor D40

        Voor zover ik iets van Nikon ken, denk ik dat ook ja.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor D40

          En waar staat AF-s dan voor? Inderdaad silentwave moter dus die zit bij de 18-200 gewoon in de lens.

          Volgens mij heb je dan gelijk wel 2 lenzen, want de D40 wordt alleen in kit geleverd met de 18-55, maar misschien kun je een deal maken aan de andere kant denk ik dat objectief zo goedkoop zal zijn dat je wel gek bent als je het laat liggen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor D40

            Dit heb ik gelezen:

            "Misschien wel het meest opvallend is het feit dat de D40 uitsluitend met objectieven met een ingebouwde scherpstelmotor, de zogenaamde AF-S objectieven, kan werken."

            Dus ik denk wel dat deze lens op een D40 past.

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor D40

              Dat toont dus aan dat ik geen fluit van Nikon ken. Excuseer mij voor de misinformatie, ik zal het nooit meer doen.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor D40

                De D40 en de Nikkor 18-200 vormen een mooie combinatie:

                - compact en licht
                - een groot zoombereik
                - alle voordelen van een DSLR zoals snelle opstarttijd, snelle scherpstelling, ...
                - geen lenzen wisselen
                - beeldstabilisatie!

                Kortom, je verenigt dus de voordelen van een goede bridge-camera met deze van een DSLR.
                Hier ga je nooit spijt van krijgen, ook al zou je later nog overwegen andere, lichtsterkere lenzen te kopen.

                Succes met de aankoop!

                Gr's, Wim
                Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor D40

                  Momenteel bestaat er geen betere "alles in één" lens. De 18-200 is ideaal als je maar één enkele lens wil meenemen.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment

                  Working...
                  X