Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Tamron SP AF28-75mm F2.8 XR DI LD

Ik heb de 28-75 2.8 gehad. Ik vond het een geweldige lens. Haarscherp. Omdat ik de groothoek miste heb ik de 17-50 2.8 ervoor gekocht.

De 17-50 vind ik op 2.8 scherper en er boven zie ik geen verschil. Wel lijkt de 17-50 sneller met zijn focus maar maakt deze wel veel meer geluid.
    Bruidsfotografie www.totaalfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
      De 17-50 vind ik op 2.8 scherper...
      Mijn ervaring is net omgekeerd, dus heb ik de 28-75 gehouden en is de 17-50 weer weg...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik kan als enige minpuntje aan mijn Tamron lens de iets tragere autofocus melden tegenover de Canon USM-lenzen .

Voor de rest niks dan goeds .

Stef
        EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

Comment

Nou, ik vind het niet iets trager, maar heel wat trager dan de USM lenzen van Canon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Mijn ervaring is net omgekeerd, dus heb ik de 28-75 gehouden en is de 17-50 weer weg...
            Ook ik heb dezelfde ervaring. Mijn 17-50 staat trouwens momenteel te koop .
            Die 17-50 is zeker geen slechte lens, maar de 28-75 is gewoon scherper.

Comment

Verkeerde info, sorry
              Last edited by Lieven0303; 17 november 2007, 07:35.
              Photography helps people to see
              -Berenice Abbott-
              BD1050BE

Comment

Ik heb een paar maanden geleden mijn kitlens en een ondertussen aangeschafte Tamron superzoom 28-300 buitengegooid en vervangen door een tweedehands Tamron 28-75 f1/2.8 AF XR DI. Nog geen seconde spijt van gehad. Dit is een blijver, en staat er standaard op. Qua scherpte ondervind ik geen verschil ten opzichte van mijn plastic fantastic 50 1.8. Ik neem 90% van mijn foto's in dit bereik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
                  I'm telling you, Tamron should supply a box of Hansaplast with this lens. It's that sharp.

Haha, great

De lens is idd goe poeier

Comment

Ik heb nog een vraagje voor de gebruikers van de tamron 28-75 mm 2.8

Is deze lens ook geschikt voor het fotograferen van bewegende onderwerpen, voor sportfotografie? Ik het een Canon eos 350D met een EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM. In goede lichtomstandigheden ben ik best wel tevreden met deze lens, maar bij grijs weer zijn de resultaten niet super. De lens die op mijn verlanglijstje staat is de Canon EF 70-200mm F 2.8 L USM maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Vandaar mijn vraag of de Tamron lens ook geschikt is voor sport en beweging. Het bereik van deze lens is niet te vergelijken met een 70-200 mm, maar ik heb al gemerkt dat ik bv. voor het fotograferen op het veldrijden je zo'n bereik belange niet nodig hebt.

Graag jullie ervaringen, tips, andere suggesties,...

Thx

Comment

In theorie wel vanwege de constante lichtsterkte van 2.8 over het hele bereik en dat de lens op 2.8 ook echt scherp is. In de praktijk vond ik deze te traag in focus.

Comment

Voor veldrijden moet die lens volgens mij wel voldoende snel zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Aestiva Bekijk bericht
                        In theorie wel vanwege de constante lichtsterkte van 2.8 over het hele bereik en dat de lens op 2.8 ook echt scherp is. In de praktijk vond ik deze te traag in focus.
                        De 17-50 die ik had was in elk geval niet sneller, evenmin als de Sigma 17-70 trouwens.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

De 17-50 van mij is zeker sneller, maar dit valt niet op door het enorme koffiemolen achtige geluid, waar de 28-75 geen last van had.

Comment

Working...
                          X