Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200 F/2.8 EX HSM met zonder DG en met zonder HSM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 70-200 F/2.8 EX HSM met zonder DG en met zonder HSM

Een off-topic-discussie in Aangeboden laat uitschijnen dat er nog altijd wat verwarring heerst omtrent de verschillende versies van de populaire Sigma 70-200 F/2.8 EX HSM.

Je zou kunnen zeggen dat er 3 versies in omloop zijn.

1. Sigma 70-200 F/2.8 EX HSM:
    Was reeds jaren op de markt, veel gebruikt als alternatief voor veel duurdere merkeigen 70-200 F/2.8-objectieven.

Eind 2004 heb ik er mij zelf één gekocht voor Nikon. Online was die toen de vinden voor zo'n 800 euro. Later is de prijs nog wat gezakt tot zo'n 750 euro.

2. Sigma 70-200 F/2.8 EX DG HSM:
    In februari 2005 kondigt Sigma een aantal "vernieuwde" versies aan van een aantal van hun kwaliteitsobjectieven. Die worden voorzien van een speciale coating (DG) die de prestaties van het objectief op digitale camera's nog zou moeten verbeteren. Onafhankelijke tests die deze verbeteringen aantonen, zijn echter zeldzaam.

Als gevolg van de verbeterde coating, merken we een lichte prijsstijging.

3. Sigma 70-200 F/2.8 EX DG MACRO HSM:

Dit is een aangepaste versie van het objectief, dat een kortere scherpstelafstand (1 m i.p.v. 1,80 m bij de vorige versie) biedt met bijbehorende grotere vergrotingsmaatstaf. Vandaar de vermelding "Macro", hoewel dit eigenlijk nog altijd geen macrolens is.

Dit objectief kost meer als de voorganger, doch is qua constructie verschillend, wat niet van versie 1 en 2 gezegd kan worden.

De meeste winkels en online-shops bieden momenteel enkel nog versie 3 aan.

seppuku.

Re: Sigma 70-200 F/2.8 EX HSM met zonder DG en met zonder HSM

Weet iemand wat momenteel de gangbare tweedehandsprijzen zijn voor elk van deze drie versies?

Thanks!
    http://www.lucisphoto.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Triffid Bekijk bericht
      Weet iemand wat momenteel de gangbare tweedehandsprijzen zijn voor elk van deze drie versies?

Thanks!
      Tweedehandsprijzen zijn altijd moeilijk te bepalen. Meer nog dan bij nieuwe goederen zijn ze heel sterk afhankelijk van vraag en aanbod, maar zeker ook van de toestand waarin ze zich bevinden.

Mijn tips :

- kijk op de verschillende 2° hands sites
      - heb geduld
      - schuim de fora af

Vandaag kan hij duur zijn, morgen misschien een stuk goedkoper ...

Ikzelf verkocht mij HSM DG versie voor 600 euro en moest niet te lang wachten op een koper.

Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
        Tweedehandsprijzen zijn altijd moeilijk te bepalen. Meer nog dan bij nieuwe goederen zijn ze heel sterk afhankelijk van vraag en aanbod, maar zeker ook van de toestand waarin ze zich bevinden.

Mijn tips :

- kijk op de verschillende 2° hands sites
        - heb geduld
        - schuim de fora af

Vandaag kan hij duur zijn, morgen misschien een stuk goedkoper ...

Ikzelf verkocht mij HSM DG versie voor 600 euro en moest niet te lang wachten op een koper.

Mvg,
        TravelToy.
        DG versies gaan ook hoger in prijs, ook al zeggen sommigen dat er geen verschil is, ik heb ooit een test gezien waar het verschil echt wel duidlijk zichtbaar was.

Comment

Bedankt voor de reacties!

Ik kan een lens op de kop tikken voor 625€ (of 750€ incl. 1.4 TC), maar ik vrees dat het om de non DG versie gaat...

Op basis van jullie reacties (en mijn gevoel) denk ik nu misschien best nog wat te wachten op een betere koop... Wat denken jullie?
          http://www.lucisphoto.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Triffid Bekijk bericht
            Bedankt voor de reacties!

Ik kan een lens op de kop tikken voor 625€ (of 750€ incl. 1.4 TC), maar ik vrees dat het om de non DG versie gaat...

Op basis van jullie reacties (en mijn gevoel) denk ik nu misschien best nog wat te wachten op een betere koop... Wat denken jullie?
            Ik persoonlijk geef geen geld uit als het niet nodig is. Maw als ik een objectief niet nodig heb, dan koop ik het niet, hoe goed de prijs ook mag zijn. Als ik het wel nodig heb, dan zorg ik dat ik precies weet welke het moet zijn en ga ik dan op jacht.

Mvg,
            TravelToy
            www.christian-bailleul.be | Blog

Comment

Ik heb begin januari een 2ehands nonDG gekocht (hier op BD) voor €550
              http://dirkmarien.wordpress.com/

Comment

Op Ebay is enkele weken geleden, een non DG (inclusief B+W UV filter) in perfecte staat voor 430€ verkocht (oost-vlaanderen).

Bart

Comment

De normale verkoopprijs van een Sigma 70-200 f2,8 EX ligt rond de 500 euro, wat meer als ze vrij nieuw is, wat minder als ze al wat ouder is.
                  Ze moet dan wel in perfecte staat zijn.

De vraag over de "DG" lenzen is hier al heel dikwijls gesteld, en ik heb nog nooit een bewijs gezien dat de DG beter zou presteren dan een niet-DG.

De nieuwste "macro" versie kan interessant zijn omdat die genoeg vergroting geeft voor wat grotere vlinders en libellen. Een echte macrolens is het zeker niet, maar je kan wel heel wat dichter bij het onderwerp dan bij de vorige versies.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X