Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minolta 50mm AF - focus probleem (infinity)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Minolta 50mm AF - focus probleem (infinity)

ik heb een alpha en een KM 50 1.7 (eerste generatie) en bij mij werkt die perfect (buiten een stofje dat erin zit maar das een ander verhaal).

Ik ben trouwens van Niel, dus als je wil kan je bij mij ook altijd komen testen.

G
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Comment

Sorry, beetje hectisch geweest hierzo.

De lens heeft inderdaad járen op de Minolta 7000 AF gestaan. Gebruikt door een amateur voor de klassieke "vakantiekiekjes". Wie het probleem voor me oplost mag trouwens de 7000 en de bijhorende flitser (2800) hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Als hete cht de lens is, de eerste keer dat ik dat zie, maar dan vrees ik voor een pertotal, waar heb je hem gekocht?
        Ai, dat klinkt niet goed...

Tweedehandse gekocht, bij een partikulier die hem dus gebruikte i.c.m. een Minolta 7000 AF om wat kiekjes te schieten van de kinderen e.d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Wanneer de lens jarenlang op een Minolta AF body heeft gestaan, dan heeft ook het diafragma jarenlang volledig opengestaan.
          Dat is dus het geval !
          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Ik heb met de hele klus ongeveer 4 uur bezig geweest en wil er nooit meer opnieuw aan beginnen.

Erg ontmoedigend, zeker als je weet dat ook ik - net zoals de vorige eigenaar - een volkomen leek ben op dat vlak. Als een enthousiasteling er al mee worstelt, durf ik er al helemaal niet aan beginnen. Maargoed, als "last resort" kan dit altijd geprobeerd worden. Bedankt voor de tip!

Comment

PS met een FS-1100 flitsadaptor werkt die 2800 met je alpha hoor.

en dan heb je een veel beter resultaat dan met de ingebouwde flits !
            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
            like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
              PS met een FS-1100 flitsadaptor werkt die 2800 met je alpha hoor.

en dan heb je een veel beter resultaat dan met de ingebouwde flits !
              Bedankt voor de tip, dat wist ik inderdaad niet, maar ik kan me (momenteel) geen situatie inbeelden waar ik - als leek - nood heb aan dit flitsvermogen (na 2 keer flitsen werd de vriendin kwaad omdat ze niets meer zag )... Noem het een extra incentive voor mensen die mijn lensprobleem willen/kunnen oplossen.

Comment

Ik ben zelf ook maar een leek dus je probleem oplossen ga ik ook niet kunnen.

maar je mag wel altijd komen uitproberen of het probleem bij aan je toestel of lens ligt (zonder extra incentive

ik heb verleden week zo'n 2800 op ebay gekocht en het flitst toch wel veel mooier dan met de ingebouwde hoor.
                Het is niet omdat die groter is dat je perse meer licht moet hebben, integendeel hij flitst veel zachter.

hier kan je de manual vinden maar ben niet zeker of ik die link mag posten of niet ....

Bluehost - Top rated web hosting provider - Free 1 click installs For blogs, shopping carts, and more. Get a free domain name, real NON-outsourced 24/7 support, and superior speed. web hosting provider php hosting cheap web hosting, Web hosting, domain names, front page hosting, email hosting. We offer affordable hosting, web hosting provider business web hosting, ecommerce hosting, unix hosting. Phone support available, Free Domain, and Free Setup.
                like.no.other

Comment

Working...
                X